۰
شنبه ۳۱ فروردين ۱۳۹۲ ساعت ۱۲:۰۷

كارنامه اقتصادی دولت نهم و دهم زیر ۱۰ است

یك عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران و ایران گفت: كارنامه اقتصادی دولت نهم و دهم خوب نبوده و از ۲۰ نمره زیر ۱۰ می گیرد.
یك عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران و ایران در گفتگو با ایلنا:
كارنامه اقتصادی دولت نهم و دهم زیر ۱۰ است
۱۳۹۲-۰۱-۳۱, ۱۰:۰۳
ایلنا: محسن بهرامی ارض اقدس با بیان اینكه مهمترین اشكال دولت نهم و دهم ارائه ندادن گزارش از برنامه چهارم دولت بود تا بتوان از انحرفات بوجود آمده جلوگیری كرد اظهار داشت: بر اساس برنامه چهارم توسعه كه همزمان با ورود احمدی نژاد به دولت بود باید نرخ رشد اقتصادی به هشت و نیم در صد و نرخ بیكاری كاهش می یافت و تورم تك رقمی و نرخ رشد نقدینگی اصلاح می شد اما علی رغم تنفس ۱ ساله مجلس ظرف مدت ۵ سال نه تنها به این اهداف بزرگ دست نیافتیم بلكه وضعیت اقتصادی، تورم و بیكاری بسیار بدتر از سال ۸۴ شد.
وی خاطر نشان كرد: بر اساس گزارش اخیر برخی از اقتصاد دانان وضعیت اشتغال طی ۸ سال گذشته بین كسانی كه بر سركار آمدند و كسانی كه كار از دست داده اند منفی شده و هدف گذاری ها در خصوص رشد اقتصادی هم محقق نشده است.
این عضو اتاق بازرگانی ایران گفت: نرخ دلار در سال ۸۴ از ۹۰۰ تومان به ۳ هزار و ۵۰۰ تومان رسیده و وضعیت معیشتی مردم بسیار خراب شده است.
وی ادامه داد: هم اكنون تورم به ۳۰ درصد و نقدینگی از ۷۰ هزار میلیارد تومان در سال ۸۴ به ۴۵۰ هزار میلیارد تومان رسیده است و كسری بودجه دولت نهم و دهم قابل مقایسه با دولت های قبلی نیست.
بهرامی در خصوص رییس جمهور بعدی تصریح كرد: انتظار می رود در دولت بعدی قرعه به نام هر كسی افتاد انتخاب اصلحی باشد و یك رجال سیاسی مذهبی با اطلاعات قوی اقتصادی رییس جمهور شود تا بتواند گرفتاری های اخیر را در دور اول به سرانجام برساند
او تاكید كرد:به نظر می رسد دولت اول با توجه به بحث تحریم ها و هدفمندی یارانه ها با چالش های جدی در تولید داخل، اشتغال، و كنترل ترم روبرو باشد اما با بكارگیری از یك تیم كاردان و منسجم در كابینه می تواند به امور اقتصادی سروسامان دهد.
کد مطلب: 27942
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *