۰
پنجشنبه ۸ فروردين ۱۳۹۲ ساعت ۱۲:۵۵

اولین سفارت مخالفان اسد در قطر افتتاح شد

ائتلافی از مخالفان حکومت بشار اسد ‌که از سوی اتحادیه عرب به عنوان نماینده سوریه شناخته شده، نخستین سفارت خود در قطر را افتتاح کرد
بنابر گزارش جام، احمد معاذ الخطیب، سرپرست ائتلاف ملی سوریه در مراسم گشایش رسمی این سفارت، از بی توجهی غرب در مسلح کردن مخالفان انتقاد کرد.
معاذ الخطیب چند روز پیش، از سمت رهبری ائتلاف مخالفان حکومت دمشق استعفا داد اما تا زمان انتخاب رهبر ائتلاف ملی سوریه به عنوان سرپرست، در راس ائتلاف باقی خواهد ماند. روز سه شنبه کنفرانس سران کشورهای عضو اتحادیه عرب در دوحه پایتخت قطر، احمد معاذ الخطیب را به عنوان نماینده این کشور به رسمیت شناخت.
در همین حال، سایت صدای آمریکا(VOA) نوشت: «جان کری وزیر امور خارجه آمریکا در ملاقاتی با لوران فابیوس همتای فرانسوی خود، که در پاریس انجام گرفت، درباره کمک به اپوزیسیون سوریه و اوضاع در کشور آفریقای مالی تبادل گفتگو و تبادل نظر نظر کرد.»
فرانسه جزء چند کشور اروپائی است که از ارسال کمک های نظامی برای شورشیان در سوریه جانبداری می کند و به آمریکا نیز توصیه کرده است کمک های خود را بیشتر کند.
خبرگزاری رویترز به نقل از وزارت امورخارجه آمریکا می گوید کری در جریان سفر به فرانسه با سرمایه داران و کارآفرینان فرانسوی نیز در مورد ایده های ارتقای رشد اقتصادی و ایجاد شغل در آمریکا و اروپا گفتگو و تبادل نظر خواهد کرد.
کد مطلب: 26472
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *