۰
يکشنبه ۲۹ مهر ۱۴۰۳ ساعت ۱۹:۱۵

حداد عادل: دانشگاه امام صادق خزانه نیرو برای انقلاب اسلامی است

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: دانشگاه امام صادق (ع) که به همت آیت الله مهدوی کنی تاسیس شده موفق‌ترین تجربه آموزش عالی پس از انقلاب است.
حداد عادل: دانشگاه امام صادق خزانه نیرو برای انقلاب اسلامی است
به گزارش مردم سالاری آنلاین ؛ غلامعلی حداد عادل عصر امروز در آیین نکوداشت مرحوم آیت‌الله مهدوی کنی که با حضور دانشجویان و اساتید دانشگاه امام صادق در سالن اجتماعات این دانشگاه برگزار شد گفت: مرحوم مهدوی کنی یک خلق‌وخو، عمق ایمان، خردمندی، صفا، اخلاص، پرکاری و خیرخواهی که برای نظام داشت و دوست ارزنده‌ای برای مقام معظم رهبری بودند.

بنا بر روایت فارس، وی با بیان اینکه مرحوم مهدوی کنی یک وجه اجتماعی و مردمی علاوه بر این جنبه مبارزاتی و روحانیت فقاهتی و سیاسی داشتند که خیلی مهم است، افزود: مرحوم مهدوی کنی یک آخوند مردمی و اهل منبر و محراب بودند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام بیان کرد: مومنین، بازاری‌ها و انقلابی‌ها همه مرحوم مهدوی کنی را قبول داشتند و ایشان در کار بزرگ مانند تاسیس دانشگاه موفق و مورد اعتماد بود.

حدادعادل با بیان اینکه یک کار مهم بزرگی که آیت‌الله مهدوی کنی انجام داد، تاسیس دانشگاه امام صادق (ع) بود، اظهار کرد: به درستی تشخیص داده بود که کار انقلاب بدون نیروی انسانی مومن و دانشمند سامان نمی‌گیرد.

وی تصریح کرد: این دانشگاه یک خزانه نیرو برای انقلاب اسلامی شد. بنده که ۶۱ سال دانشجوی دانشگاه تهران هستم و هنوزم خودم را دانشجوی دانشگاه تهران میدانم با جرات عرض می‌کنم دانشگاه امام صادق (ع) که به همت آیت الله مهدوی کنی تاسیس شده موفق‌ترین تجربه آموزش عالی پس از انقلاب است.

حدادعادل گفت: هرجایی یک آدم مومن مخلص باسواد انقلابی مدیر داشته باشیم خیال مان راحت است، هرجا نداشته باشیم کار لنگ است و این هم با شوخی و تعارف و آرزو درست نمی‌شود. باید یک کسی مثل آقای مهدوی کنی ۳۰ سال خون دل بخورد تحمل بکند خشت رو خشت بگذارد تا یک عده‌ای تربیت بشوند.

وی افزود: غربی‌هایک جوری وانمود می‌کنند که انگار غرب امروز با غرب قرن هفدهم و هجدهم و نوزدهم فرق کرده یعنی اینطور وانمود می‌کنند که ما دیگر استعمارگری نمی‌کنیم کشورها مستقل هستند و آن کشت و کشتارها تمام شده است.

حدادعادل تاکید کرد: بنده به عنوان یک معلم فلسفه همیشه از خودم می‌پرسم چه اتفاقی در دنیای غرب افتاده که ما باور کنیم غرب امروز متفاوت از غرب قرن هفدهم و هجدهم و نوزدهم هست؟ هیچ اتفاقی نیفتاده هیچ پیغمبری در این ۵۰۰ سال دینی برای دنیای غرب نیاورده که بگوییم تفکر انسان امروز را از لحاظ اصولی و بنیادی با انسان قرن شانزدهم و هفدهم که چهره خشن و استعماری آن را همه دنیا دیدند متفاوت کرده باشد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: در دنیای غرب یک روکش و لعابی هست بر همان روحیه جهان خواری واستعماری قرون‌ گذشته که تحت عنوان سازمان ملل،بانک جهانی،دادگستری لاهه، حقوق بشر و این حرف‌هاست ولی باطن آن همان است. امروزآنچه که درغزه وفلسطین می‌بینید همون باطنی است که ظاهر شده است.

کد مطلب: 225138
برچسب ها: حداد عادل
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *