۰
پنجشنبه ۱۷ خرداد ۱۴۰۳ ساعت ۱۴:۴۱

حدادعادل: امام خمینی(س) دخالت مردم در انتخاب حاکم را به عنوان شرط مقبولیت و امکان حکومت می‌دانستند

غلامعلی حدادعادل، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، به خبرنگار جماران گفت: امام دخالت مردم در انتخاب حاکم را به عنوان شرط مقبولیت و امکان حکومت، داخل در تفکر دینی و فقه سیاسی خودشان می‌دانستند. یعنی این یک تعارف یا نظر مصلحت‌اندیشانه موقت نبود و جزء اصول تفکر امام بود که مردم باید انتخاب کنند.
حدادعادل: امام خمینی(س) دخالت مردم در انتخاب حاکم را به عنوان شرط مقبولیت و امکان حکومت می‌دانستند

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با تأکید بر اینکه امام خمینی(س) دخالت مردم در انتخاب حاکم را به عنوان شرط مقبولیت و امکان حکومت می‌دانستند، گفت: این یک تعارف یا نظر مصلحت‌اندیشانه موقت نبود و جزء اصول تفکر امام بود که مردم باید انتخاب کنند.

غلامعلی حداد عادل در گفت‌وگو با خبرنگار جماران، در خصوص مهمترین میراث امام خمینی(س)، اظهار داشت: مهمترین میراث امام خمینی(س)، پیوند دین و سیاست است. بدترین اتفاقی که بعد از رنسانس یا نوزایی در اروپا برای دین افتاده این بود که دست دین را از اداره جامعه کوتاه می‌کرد؛ امام آمد و این پیوند را به لحاظ نظری و عملی برقرار کرد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در پاسخ به سؤالی در خصوص اهمیت انتخابات از منظر امام خمینی(س)، گفت: امام دخالت مردم در انتخاب حاکم را به عنوان شرط مقبولیت و امکان حکومت، داخل در تفکر دینی و فقه سیاسی خودشان می‌دانستند. یعنی این یک تعارف یا نظر مصلحت‌اندیشانه موقت نبود و جزء اصول تفکر امام بود که مردم باید انتخاب کنند.

کد مطلب: 217369
برچسب ها: حداد عادل
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *