۰
پنجشنبه ۸ شهريور ۱۴۰۳ ساعت ۲۰:۰۰

فوت یک متهم در «تحت‌نظرگاه» پلیس

روز هفتم شهریور ماه امسال دادستان عمومی و انقلاب لاهیجان از بازداشت پنج نفر از کارکنان نیروی انتظامی در جریان پرونده فوت یک متهم در تحت نظرگاه فرماندهی انتظامی این شهرستان خبر داد.
فوت یک متهم در «تحت‌نظرگاه» پلیس

تحت‌نظرگاه مکانی است که متهمان حسب مورد به دستور مقام قضایی یا در جرائم مشهود به موجب قانون براساس گزارش کتبی ضابطان و مقامات ذیصلاح قانونی تا تسلیم به مقام قضایی و حداکثر تا مدت ۲۴ ساعت در آن محل نگهداری می‌شوند.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان لاهیجان روز چهارشنبه با اشاره به فوت یک متهم در تحت نظرگاه فرماندهی نیروی انتظامی این شهرستان اظهار کرد: مقامات قضایی شهرستان بلافاصله پس از این واقعه در محل حاضر و بررسی موضوع را با جدیت در دستور کار قرار دادند.

ابراهیم انصاری با اشاره به تعیین بازپرس ویژه برای این پرونده بیان کرد: در این خصوص برای پنج نفر از افسران نیروی انتظامی قرار بازداشت موقت صادر شده است.

وی ادامه داد: این موضوع در کمیته پیگیری وقایع خاص دادگستری گیلان نیز با حضور مسئولان قضایی استان مطرح شد و مورد رسیدگی و نظارت ویژه قرار گرفت.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان لاهیجان خاطرنشان کرد: هیات حقوق شهروندی استان گیلان به لاهیجان عزیمت کرده و تحقیقات و بررسی‌های دقیق قضایی نیز ادامه دارد.

متهمان با صدور قرار بازداشت موقت به زندان معرفی شدند

امروز نیز دادستان عمومی و انقلاب شهرستان لاهیجان از انجام اقدامات قضایی نسبت به مشخص شدن علت تامه فوت متهم تحت نظرگاه لاهیجان خبر داد.

ابراهیم انصاری دادستان عمومی و انقلاب شهرستان لاهیجان با اشاره به فوت متهم تحت نظرگاه لاهیجان تصریح کرد: ضمن انجام اقدامات قضایی نسبت به مشخص شدن علت تامه فوت از پزشکی قانونی پیگیری‌های لازم به عمل آمده است.

وی اظهار کرد: در جهت نقض حقوق شهروندی نیز پیگیری‌های لازم از ناحیه عوامل مرتبط انجام شد و متهمان مرتبط با پرونده با صدور قرار بازداشت موقت به زندان معرفی شدند.

دستور پزشکیان

رئیس شورای اطلاع رسانی دولت اعلام کرد: در پی فوت یک متهم تحت فرماندهی نیروی انتظامی لاهیجان، رئیس جمهور، وزیر کشور را مامور کرد تا هیاتی را برای بررسی دقیق موضوع به این شهرستان اعزام کند.

الیاس حضرتی اظهار داشت: در پی حادثه تلخ لاهیجان، رئیس جمهور به وزیر کشور دستور داد با تشکیل و اعزام کمیته‌ای به لاهیجان تمامی جوانب حادثه را بررسی و گزارش و نتیجه بررسی را در اسرع وقت به هیات وزیران اعلام کند.

هیات ویژه وزارت کشور عازم لاهیجان شد

اسکندر مومنی وزیر کشور در پی دستور رئیس جمهور درباره بررسی تمامی جوانب حادثه رخ داده در لاهیجان، هیات تحقیق ویژه‌ای را برای بررسی کامل و همه‌جانبه تعیین و به محل اعزام کرد.

نتیجه تحقیقات این هیات در گزارشی به رئیس جمهور و مردم ارائه خواهد شد.

اطلاعیه پلیس

مرکز اطلاع‌رسانی پلیس از دستور ویژه فرمانده کل انتظامی کشور در خصوص بررسی وقوع حادثه فوت یک متهم در شهرستان لاهیجان خبر داد.

در اطلاعیه پلیس که روز پنجشنبه منتشر شد، آمده است: در پی حادثه فوت مردی در پاسگاه روستای ناصرکیاده از توابع شهرستان لاهیجان؛ سردار احمدرضا رادان فرمانده کل انتظامی کشور دستور ویژه رسیدگی به موضوع را صادر کرده است.

در پی این دستور و به قید فوریت، تیم تخصصی بازرسی کل فراجا از ۷۲ ساعت گذشته در محل حادثه استقرار یافتندو برابر دستور اکیدِ سردار رادان تمامی متهمان حادثه تحت بازجویی و تحقیق هستند.

در پایان این اطلاعیه آورده شده است که پلیس به‌هیچ عنوان از خطا‌های این‌چنین چشم پوشی نمی‌کند و با متخلفین احتمالی، برخورد می‌کند.

کد مطلب: 222188
برچسب ها: متهم
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *