۰
پنجشنبه ۱ شهريور ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۴۵

درایت قالیباف اجازه نداد تندروها در جریان رای اعتماد، مجلس را گروگان بگیرند

اگر گام اول را مردم در پیروزی پزشکیان برداشتند و او نیز کابینه وفاق خود را معرفی کرد؛ گام دوم این راهبرد در تایید همه وزرای پیشنهادی بود؛ وزرایی که سعی شده بود در چارچوب وفاق و همگرایی تعیین شوند و رای به همه آنان به منزله رای به وفاق در گام دوم بود.
درایت قالیباف اجازه نداد تندروها در جریان رای اعتماد، مجلس را گروگان بگیرند

مجلس با درایت رئیس مجلس اجازه نداد که برخی افراد تندرو آن را به گروگان خود گرفته و با فضاسازی‌های نادرست اعتبار مجلس را زائل کنند.برداشتن گام دوم محصول نوعی از همکاری میان رئیس‌جمهور و مجموعه ارکان حاکمیتی است که بازتاب و نتیجه رویکرد و راهبرد وفاق است.

برخلاف افراد خودبزرگ‌بینی که برای فهم سیاسی و سیاست‌ورزی خویش اعتبار بالایی قائل بودند و هنوز هم به غلط چنین پندار نادرستی دارند، آقای پزشکیان نشان داد که سیاست فراتر از این ادعاها است و فراتر از هوش و درایت، سیاستمدار نیازمند آن دسته از ویژگی‌های اخلاقی است که او را قادر می‌سازد فراتر از حب و بغض‌ها و منافع شخصی به مسائل مردم و جامعه بپردازد و بتواند چیزهایی را ببیند و افق‌هایی را بگشاید که افراد پرمدعای سیاسی قادر به دیدن یا گشودن آنها نیستند. تایید همه وزرای پیشنهادی گام دوم وفاق بود که با موفقیت برداشته شد.

هم مردم و هم ناظران خارجی متوجه شده‌اند که تغییرات جدیدی در ایران رخ داده است که بازتاب آن را در اتحاد و انسجام نسبی نیروها می‌توان دید و این موجب افزایش قدرت ملی شده است و با سیاست‌های بعدی و اراده رسمی به‌ویژه آقای پزشکیان امید می‌رود کسانی که در انتخابات شرکت نکرده بودند بدون نیاز به انداختن برگه رای در صندوق، حمایت خود را از دولت برآمده از انتخابات ۱۵ تیر اعلام دارند. این آغاز گام سوم است، که گامی طولانی است. گام سوم باید به گونه‌ای باشد که مردم نتایج ملموس دو گام اول را ببینند./روزنامه  هم میهن
کد مطلب: 221784
برچسب ها: قالیباف
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *