۰
شنبه ۲۷ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۰۹:۰۰

پزشکیان در صحن مجلس: مردم ناراضی هستند، مقصر ما هستیم نه آمریکا

رئیس جمهوری خطاب به نمایندگان گفت:مردم احساس نارضایتی دارند و ما را پاسخگوی نیازها و خواسته های خود نمی بینند و بی میلی آنها برای شرکت در انتخابات نشانه سرخوردگی هاست. 
پزشکیان در صحن مجلس: مردم ناراضی هستند، مقصر ما هستیم نه آمریکا

بررسی صلاحیت ۱۹ وزیر پیشنهادی مسعود پزشکیان در صحن علنی مجلس آغاز شد. در ابتدای جلسه علنی امروز مجلس، مسعود پزشکیان، رئیس دولت چهاردهم پشت تریبون رفت تا از کابینه مدنظر خود دفاع کند.

او خطاب به نمایندگانی همکاران قبلی او نیز بوده اند، گفت: به دنبال سوگندی که یاد کردم، امروز فرصتی است که نسبت به شرایط خطیر زندگی مردم آگاه شویم، فرصت اصلاح رویکردها و حکمرانی، فرصت برخوردهای ناپسند با قدرت‌های جهانی با مردم دلاور ایران، فرصت برآمده از انتخابات جهت همکاری ملی در درون حکومت، میان حکومت و جامعه و در درون جامعه است.

وی‌افزود:  دولتی که امروز به مجلس معرفی شده دولت وفاق ملی است، همانطور که در روز تحلیف گفتم این دولت خود را دولت همه مردم ایران می داند و خود را موظف به حقوق شهروندی همه ایرانیان است و ملتزم به اولویت های کشور و تحقق منافع ملی است. دولت وفاق ملی برای همه ملت ایران و ملتزم به قانون اساسی است.

اهم اظهارات رئیس جمهور را بخوانید؛

*التزام به قانون اساسی، اهداف سند چشم انداز، سیاست های کلی مصوب مقام معظم رهبری و تحقق برنامه هفتم توسعه، محورهای همگرایی میان دولت و سایر قوا و ارکان نظام خواهد بود.

*آنچه امروز در روند همکاری بین مجلس و دولت به صورت رسمی آغاز می شود آزمون عرصه این همکاری و همگرایی است.

*اگر صدای مردم به موقع شنیده نشود، سرخوردگی ها و ناامیدی های فزاینده شکل می گیرد و نتیجۀ آن نابودی اعتماد و سرمایه است، زوال امید و افول سرمایه ها و بی اعتمادی مردم را شاهد خواهیم بود. 

*کشور در شرایط خطیر و مردم در وضعیت سخت اقتصادی هستند و بی عدالتی بخش های قالب اقتصادی را بر گرفته است.

*مردم احساس نارضایتی دارند و ما را پاسخگوی نیازها و خواسته های خود نمی بینند و بی میلی آنها برای شرکت در انتخابات نشانه سرخوردگی هاست. 

*مردم نشان دادند به کشور و انقلاب شان علاقه دارند.

*چشم‌اندازی که وجود دارد و مقام معظم رهبری ترسیم کرده و من در تمام سخنانم به آن اشاره کردم ایرانی را توصیف می‌کند که در سطوح مختلف در رتبه برتر منطقه قرار گیرد و الهام بخش در جهان اسلام باشد. این چشم‌انداز می‌تواند هم افزایی ایجاد کند.

*این هدف تحقق نمی‌یابد مگر این‌که با تمام وجود به آن باور داشته باشیم. این چشم‌انداز می‌تواند فهم مشترکی را ایجاد کند.

*رسالت دولت چهاردهم همان رسالت مالک اشتر در حکومت است. رسالت دولت چهاردهم این است که تامین آموزش و سلامت عادلانه و با کیفیت برای همه مردم صرف نظر از قومیت و جنسیت، توسعه زیرساخت‌ها، تنطیم‌گری، تامین امنیت و تقویت اقتدار ملی، مبارزه با دشمنان عزت و اقتدار کشور، آبادانی سرزمین و ایجاد محیط مساعد برای رشد فضائل است.

*رسالت مالک در حکومت جمع آوری خراج، امنیت و اصلاح جامعه، جنگ با دشمنان و آبادانی شهرهاست. ما وظیفه داریم برای همه مردم صرف نظر از قومیت، دین یا مذهب آن‌ها این موارد را فراهم کنیم.

*دلیل اینکه حکومتی درست و غلط است حرف مردم پشت سر آن حکومت است. وظیفه حاکمیت یعنی رضایت مردم، این اصلی است که به آن پایبندیم.

*وظیفه حاکمیت تامین رضایت مردم است. آن‌چه که باعث می‌شود هوای مردم را نداشته باشیم هوای نفس است. هیچ دین و باوری در قبال هیچ انسانی قدم از عدالت آن طرف‌تر نمی‌گذارد. فرقی نمی‌کند مذهبی باشند یا نباشند. ترک باشد یا عجم یا ایرانی یا خارجی. تمام دعوا سر عدالت است. مردم باید راضی باشند. مردم امروز از ما شاکی هستند. مقصر ما هستیم. مقصر آمریکا یا بیگانگان دیگر نیستند.

*با همه وجود باید به مردم خدمت کرد. مانند یک حیوان نباید به جان مردم افتاد و آنها را لت و پاره کرد. 

*همانطور که دوست دارید خدا از شما بگذرد، شما هم از خطای مردم بگذرید. خدا از همه بالاتر است و خود را برابر جنگ با خدا قرار ندهید. نارضایتی مردم یعنی جنگ با خدا.

*مردم اگر بدانند بدون توجه به تبعیض جنسی و منطقه‌ای و با عدالت با آنها برخورد می‌کنیم آنها پشت حکومت خواهند ایستاد.

کد مطلب: 221464
برچسب ها: پزشکیان
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *