۰
پنجشنبه ۲۵ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۲۰:۰۰

تردد زائران اربعین از مرز‌ها از ۱.۵ میلیون نفر گذشت/زائران از این مرزها استفاده کنند

میراحمدی گفت: آخرین آمار خروج زائران اربعین اعم از ایرانی و خارجی از مرزهای ایران و عراق بالغ بر یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفر است.
تردد زائران اربعین از مرز‌ها از ۱.۵ میلیون نفر گذشت/زائران از این مرزها استفاده کنند

به گزارش مردم سالاری آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران، مجید میراحمدی رئیس ستاد مرکزی اربعین با بیان اینکه آخرین آمار خروج زائران اعم از ایرانی و خارجی از مرزهای ایران و عراق بالغ بر یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفر است، گفت: در سامانه سماح بیش از ۲ میلیون و ۶۳۰ هزار نفر تا کنون ثبت نام کرده‌اند.

وی افزود: پارکینگ‌های مرزهای ۶گانه به طور متوسط تا ۵۰ درصد پر شده و ظرفیت لازم تا آخرین روزهایی که زائران قصد سفر با خودروهای شخصی خود دارند را دارد و جای نگرانی نیست.

میراحمدی ادامه داد: درباره حوادث و گرمازدگی تا کنون هیچ فوتی ناشی از گرمازدگی نه در داخل مرزها و نه در شهرهای عراق نداشته‌ایم ۵ نفر فوتی داشته‌ایم که ۲ نفر در نجف و ۲ نفر در کربلا و یک نفر در ناصریه بوده‌اند یکی از فوتی‌ها ناشی از تصادف بوده و مابقی ناشی از مسائل دیگر است.

رئیس ستاد مرکزی اربعین اضافه کرد: تعداد گرمازدگان که تا کنون به مراکز درمانی هلال احمر مراجعه کرده اند، حدود ۸۷۰ نفر است که همگی بهبود یافته و ترخیص شده اند.

میراحمدی گفت: وزارت کشور عراق با ما همکاری کامل در همه ابعاد داشته است؛ مدیریت قرارگاه‌های مشترک اربعین داشته ایم؛ نمایندگان تام الاختیار از سوی وزارت کشور عراق در مرزها تعیین شده و شبانه روزی مستقر هستند و توافق کارآمدی با آن‌ها داریم.

این مقام مسئول ادامه داد: در سفر دیروزم به عراق با مسئولان اتحادیه میهنی کردستان عراق مذاکره کردیم و قرار شد حمل و نقل زائران از مرز باشماق تا سلیمانیه تا روز اربعین به طور رایگان انجام شود.

رئیس ستاد مرکزی اربعین خاطرنشان کرد: از زائران می‌خواهم از مرزهای تمرچین، باشماق و خسروی تردد کنند؛ مرزهای باشماق و تمرچین آب و هوای معدلی دارند و حدود ۲۰ درجه دمای مرزهای تمرچین و باشماق از دیگر مرزها کمتر است و جاده خوبی دارند و ایمنی و سلامت زائران در این مرزها تضمین شده است.

کد مطلب: 221394
برچسب ها: زائران اربعین
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *