۰
سه شنبه ۲۳ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۱۳:۲۰

چینش وزرای پیشنهادی پزشکیان هیچ تطابقی با آرزوها و امیدهای مردم نداشت

فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: احتمال می‌دهم با توجه به بیانات رهبری و پشتیبانی ایشان از آقای پزشکیان، جز یک یا دو نفر، همه اعضای کابینه رأی اعتماد را بگیرند.
چینش وزرای پیشنهادی پزشکیان هیچ تطابقی با آرزوها و امیدهای مردم نداشت

جلال جلالی زاده فعال سیاسی اصلاح‌طلب در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، در ارزیابی کابینه معرفی شده از سوی مسعود پزشکیان به مجلس شورای اسلامی گفت:‌ متأسفانه چینش کابینه آقای پزشکیان هیچ‌گونه تطابقی با آرزوها و امیدهای مردم ایران  و کسانی که به ایشان رأی دادند نداشت. مردم ایران فکر می‌کردند کابینه‌ای که توسط آقای  پزشکیان تشکیل می‌شود می‌تواند کابینه نجات ایران یا کابینه آشتی ملی ایرانیان یا کابینه امید به آینده و کابینه تغییر و تحول در کل سطوح کشور باشد. اما متأسفانه با معرفی کابینه، آب سردی روی چراغ امید ایرانیان ریخته شد و خیلی از افراد احساس یأس و ناامیدی کردند و به نظر من آثار منفی زیادی خواهد گذاشت و خیلی از افراد تلاشگر در ستاد آقای پزشکیان را ناامید کرد.

وی افزود: به نظر من اگر آقای پزشکیان مصرانه و قاطعانه با توجه به استناداتی که به نهج‌البلاغه داشتند و از کلام حضرت علی(ع) هزینه کردند، بر کلام خود با مردم استوار نباشند، بدون شک تأثیر منفی خواهد داشت و دیگر امیدی به شرکت در انتخابات در ایران نخواهد بود.

جلالی‌زاده در پاسخ به این سوال که یکی از شعارهای آقای پزشکیان استفاده از اقلیت‌ها در کابینه بود اما این موضوع به چشم نیامد تحلیل شما از این موضوع چیست، گفت: به نظر  اعتبار ما زیر سوال رفت. اعتبار سیاسیون، تعهدات دینی و اخلاقی ما، این همه شعارهای وحدت‌طلبانه متأسفانه خنثی شد. ۱۵ میلیون هموطن خودمان را که اقلیت دینی هستند و همیشه و در همه مراحل حساس و مقاطع مهم تاریخی از کشورشان، بدون هیچ توقعی دفاع کردند، نمی‌بینیم و امروز به آنها اعتماد نمی‌کنیم.

وی در پاسخ به این سوال که فکر می‌کنید چه تعداد از کابینه آقای پزشکیان از مجلس رای اعتماد می‌گیرند، گفت: احتمال می‌دهم  با توجه به بیانات رهبری و پشتیبانی ایشان از آقای پزشکیان، شاید جز یک یا دو نفر، همه اعضای کابینه رأی اعتماد را بگیرند. 

این فعال سیاسی در پاسخ به این سوال که در کدام یک از وزارتخانه‌ها، باید دقت نظر بیشتری صورت می گرفت تا گزینه بهتری معرفی شود، گفت: با توجه به نارضایتی فعالان سیاسی و مدنی،  در وزارت ورزش و جوانان، علوم، نفت و وزارت کشور باید افراد با تحصیلات بالای تخصصی، وابسته به رشته و هم‌صنف با محل فعالیت آنها انتخاب می‌شدند. ایران دارای شخصیت‌های بزرگی است که آقای پزشکیان می‌توانست از افراد با سواد و با تجربه‌تری استفاده کند. 

کد مطلب: 221250
برچسب ها: پزشکیان
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *