۰
پنجشنبه ۴ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۱۴:۴۸

گرمای شدید در این شهرها

میترا یاوری روز پنجشنبه توضیح داد: برای شنبه و یکشنبه هوا بسیار گرم می شود به طوری که شنبه دمای هوا در منطقه شهداد در این روزها در خنک ترین ساعات به دمای ۳۴ تا ۳۵ درجه سانتی گراد و در گرمترین ساعات به ۴۸ تا ۵۰ درجه می رسد.
گرمای شدید در این شهرها

کارشناس پیش‌بینی اداره کل هواشناسی کرمان با اشاره به افزایش دمای هوا تا اوایل هفته جاری در این استان گفت: پیش بینی می شود دمای هوا در شهرهای بم، جیرفت و بخش شهداد شهرستان کرمان طی اوایل هفته آینده به ۵۰ درجه و بالاتر برسد.

وی اظهار داشت: دمای هوا در کرمان نیز در روزهای شنبه و یکشنبه در خنک ترین ساعت به ۲۳ و در گرمترین ساعت به ۴۱ درجه سانتی گراد می رسد.

وی تصریح کرد: امروز نیز لاله زار در شهرستان بردسیر با ۱۴ درجه خنک ترین نقطه استان و شهداد دیروز با ۴۸ درجه گرمترین نقطه استان گزارش شده است.

پیش‌بینی کلی بر اساس نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی نشان می‌دهد در روزهای پنجشنبه و جمعه(۴و۵مرداد)در استان‌های گیلان، مازندران و اردبیل بارندگی و رعدوبرق وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود.

کارشناس پیش‌بینی اداره کل هواشناسی کرمان ادامه داد: کرمان در خنک ترین ساعات امروز دمای ۲۴ درجه را ثبت کرده و پیش می شود در گرمترین ساعات به ۴۰ درجه نیز برسد.

شهداد در چند هفته اخیر چند نوبت گرم ترین نقطه کشور بوده است.

یاوری به سالمندان و کودکان توصیه کرد از تردد در فضای باز به منظور جلوگیری از گرمازدگی خودداری کنند.

وی افزود: برای امروز استان کرمان نیز در ساعات بعدازظهر در نقاطی از جنوب و جنوب غرب و مرکز بخصوص ارتفاعات این مناطق رگبار رعد و برق پیش بینی می شود.

کد مطلب: 220199
برچسب ها: هواشناسی
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *