کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

گرمای شدید در این شهرها

4 مرداد 1403 ساعت 14:48

میترا یاوری روز پنجشنبه توضیح داد: برای شنبه و یکشنبه هوا بسیار گرم می شود به طوری که شنبه دمای هوا در منطقه شهداد در این روزها در خنک ترین ساعات به دمای ۳۴ تا ۳۵ درجه سانتی گراد و در گرمترین ساعات به ۴۸ تا ۵۰ درجه می رسد.


کارشناس پیش‌بینی اداره کل هواشناسی کرمان با اشاره به افزایش دمای هوا تا اوایل هفته جاری در این استان گفت: پیش بینی می شود دمای هوا در شهرهای بم، جیرفت و بخش شهداد شهرستان کرمان طی اوایل هفته آینده به ۵۰ درجه و بالاتر برسد.

وی اظهار داشت: دمای هوا در کرمان نیز در روزهای شنبه و یکشنبه در خنک ترین ساعت به ۲۳ و در گرمترین ساعت به ۴۱ درجه سانتی گراد می رسد.

وی تصریح کرد: امروز نیز لاله زار در شهرستان بردسیر با ۱۴ درجه خنک ترین نقطه استان و شهداد دیروز با ۴۸ درجه گرمترین نقطه استان گزارش شده است.

پیش‌بینی کلی بر اساس نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی نشان می‌دهد در روزهای پنجشنبه و جمعه(۴و۵مرداد)در استان‌های گیلان، مازندران و اردبیل بارندگی و رعدوبرق وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود.

کارشناس پیش‌بینی اداره کل هواشناسی کرمان ادامه داد: کرمان در خنک ترین ساعات امروز دمای ۲۴ درجه را ثبت کرده و پیش می شود در گرمترین ساعات به ۴۰ درجه نیز برسد.

شهداد در چند هفته اخیر چند نوبت گرم ترین نقطه کشور بوده است.

یاوری به سالمندان و کودکان توصیه کرد از تردد در فضای باز به منظور جلوگیری از گرمازدگی خودداری کنند.

وی افزود: برای امروز استان کرمان نیز در ساعات بعدازظهر در نقاطی از جنوب و جنوب غرب و مرکز بخصوص ارتفاعات این مناطق رگبار رعد و برق پیش بینی می شود.


کد مطلب: 220199

آدرس مطلب :
https://www.mardomsalari.ir/news/220199/گرمای-شدید-این-شهرها

مردم سالاری آنلاين
  https://www.mardomsalari.ir