۰
پنجشنبه ۲۸ تير ۱۴۰۳ ساعت ۰۹:۰۰

رگبار و رعد و برق در ارتفاعات البرز

سازمان هواشناسی از وقوع رگبار و رعد و برق طی ساعات بعدازظهر و غروب پنجشنبه و جمعه ( ٢٨ و ٢٩ تیرماه) در ارتفاعات البرز و شمال غرب کشور خبر داد و نسبت به خودداری از کوهنوردی و دره‌نوردی توصیه کرد.
رگبار و رعد و برق در ارتفاعات البرز

رییس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی از وقوع رگبار و رعد و برق طی ساعات بعدازظهر و غروب پنجشنبه و جمعه ( ٢٨ و ٢٩ تیرماه) در ارتفاعات البرز و شمال غرب کشور خبر داد و نسبت به خودداری از کوهنوردی و دره‌نوردی توصیه کرد.

صادق ضیاییان در گفت و گو با ایسنا درباره شرایط جوی مناطق کوهستانی کشور طی پنجشنبه و جمعه ( ٢٨ و  ٢٩ تیرماه) اظهارکرد:  استقرار جوی پایدار و تداوم هوای گرم طی روز در بیشتر مناطق کشور به‌ویژه نیمه جنوبی ایران پیش‌بینی می‌شود بنابراین تمهیدات لازم جهت کاهش آسیب ناشی از افزایش اشعه فرابنفش به‌ویژه طی ساعات ظهر همچنین انجام اقدامات لازم برای اجتناب از گرمازدگی طی روز به عمل آید.

وی اضافه کرد: وقوع ناپایداری به شکل رگبار و رعدوبرق طی ساعات بعدازظهر و غروب در ارتفاعات البرز به‌ویژه البرز مرکزی و البرز شرقی و ارتفاعات شمال غرب کشور پیش‌بینی می‌شود. طی بعدازظهر جمعه، بارش‌ها در این مناطق گاهی رگباری و موقتی شدید پیش بینی  و اجتناب از فعالیت‌های کوهنوردی، دره‌نوردی و حضور در حاشیه رودخانه ها توصیه می‌شود.

رییس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی تاکید کرد: با توجه به وقوع بارش‌ها به شکل رگبار و رعدوبرق طی جمعه به‌ویژه برای ساعات بعدازظهر تا شب  رعایت زمان بندی مناسب برای اجتناب از حضور در طبیعت در مناطق مذکور لحاظ و در این مناطق به تغییرات شرایط جوی اعم از افزایش حجم ابرها، افزایش سرعت وزش باد و رشد عمودی ابرها از ساعات ظهر تا شب توجه شود. در زمان وقوع رعدوبرق و تگرگ از قرارگرفتن در فضای باز اجتناب و اقدامات ایمنی انجام شود.

وی در ادامه گفت: در سایر مناطق کوهستانی کشور، وزش باد به‌ویژه بعدازظهر تا غروب گاهی وزش باد شدید مهم‌ترین پدیده جوی است که در برخی نواحی با خیزش گردوخاک همراه است.

ضیاییان در پایان درباره وضعیت چوی ارتفاعات شمال تهران طی روزهای پایانی هفته اظهارکرد: پنجشنبه آسمانی صاف، بعدازظهر و غروب رشد ابر و افزایش سرعت وزش باد و در قله‌های مرتفع احتمال رگبار و رعدوبرق موقتی و جمعه آسمان صاف تا نیمه ابری، از ظهر به‌تدریج افزایش ابر و سرعت وزش باد، رگبار و رعدوبرق پیش‌بینی می‌شود.

کد مطلب: 219759
برچسب ها: هواشناسی
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *