۰
پنجشنبه ۲۸ تير ۱۴۰۳ ساعت ۲۱:۳۰

فرود سخت هواپیما در فرودگاه کرمان/آخرین وضعیت مسافران

ساعاتی پیش یک فروند RJ100 شرکت هواپیمایی ماهان به رجیستر EP-MOG هنگام فرود در فرودگاه کرمان بدلایل نامشخص دچار فرود سخت (Hard landing) و احتمالا برخورد دُم به زمین شئ که خوشبختانه به مسافرین آسیبی وارد نشد اما به بدنه‌ هواپیما خسارات قابل توجهی وارد شد.
فرود سخت هواپیما در فرودگاه کرمان/آخرین وضعیت مسافران

به گزارش مردم سالاری آنلاین به نقل از نورنیوز، پس از بررسی‌های لازم توسط تیم متخصصین فنی تصمیم‌گیری برای بازنشستگی و انتقال موتورها به هواپیماهای دیگر یا تعمیر آن در آشیانه فرودگاه کرمان گرفته خواهد شد.

 فرود سخت و برخورد دم به زمین با چنین شدتی در هواپیمایی ماهان سابقه دارد. به‌طور مثال، در ۱۶ خرداد ۱۳۹۷ یک فروند ایرباس ۶۰۰-۳۰۰ این شرکت به رجیستر EP-MNK که از عسلویه عازم تهران بود، هنگام فرود در فرودگاه مهرآباد دچار برخورد دم با زمین شد.

 در آن حادثه، هواپیما سه مرتبه دچار پرش (Bounce) گردید و با آنکه کادر پروازی توانایی انصراف از فرود و تلاش مجدد را داشتند، این کار را نکردند. تکرار پرش‌ها باعث برخورد دم هواپیما با باند و بروز خسارت به ناحیه انتهایی هواپیما شد. نهایتاً، هواپیمایی کشوری در گزارش خود به ضعف خلبانان در تصمیم‌گیری برخلاف آموزش‌ها اشاره کرد. هواپیما چند ماه بعد مجدداً فعال و سال بعد بازنشسته شد.

کد مطلب: 219797
برچسب ها: هواپیما
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *