کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

فرود سخت هواپیما در فرودگاه کرمان/آخرین وضعیت مسافران

28 تير 1403 ساعت 21:30

ساعاتی پیش یک فروند RJ100 شرکت هواپیمایی ماهان به رجیستر EP-MOG هنگام فرود در فرودگاه کرمان بدلایل نامشخص دچار فرود سخت (Hard landing) و احتمالا برخورد دُم به زمین شئ که خوشبختانه به مسافرین آسیبی وارد نشد اما به بدنه‌ هواپیما خسارات قابل توجهی وارد شد.


به گزارش مردم سالاری آنلاین به نقل از نورنیوز، پس از بررسی‌های لازم توسط تیم متخصصین فنی تصمیم‌گیری برای بازنشستگی و انتقال موتورها به هواپیماهای دیگر یا تعمیر آن در آشیانه فرودگاه کرمان گرفته خواهد شد.

 فرود سخت و برخورد دم به زمین با چنین شدتی در هواپیمایی ماهان سابقه دارد. به‌طور مثال، در ۱۶ خرداد ۱۳۹۷ یک فروند ایرباس ۶۰۰-۳۰۰ این شرکت به رجیستر EP-MNK که از عسلویه عازم تهران بود، هنگام فرود در فرودگاه مهرآباد دچار برخورد دم با زمین شد.

 در آن حادثه، هواپیما سه مرتبه دچار پرش (Bounce) گردید و با آنکه کادر پروازی توانایی انصراف از فرود و تلاش مجدد را داشتند، این کار را نکردند. تکرار پرش‌ها باعث برخورد دم هواپیما با باند و بروز خسارت به ناحیه انتهایی هواپیما شد. نهایتاً، هواپیمایی کشوری در گزارش خود به ضعف خلبانان در تصمیم‌گیری برخلاف آموزش‌ها اشاره کرد. هواپیما چند ماه بعد مجدداً فعال و سال بعد بازنشسته شد.


کد مطلب: 219797

آدرس مطلب :
https://www.mardomsalari.ir/news/219797/فرود-سخت-هواپیما-فرودگاه-کرمان-آخرین-وضعیت-مسافران

مردم سالاری آنلاين
  https://www.mardomsalari.ir