۰
دوشنبه ۱۸ تير ۱۴۰۳ ساعت ۲۲:۰۰

سبزترین مناطق تهران کدامند؟

مناطق چهار و ۲۲ شهرداری تهران طبق تازه‌ترین نقشه سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری به عنوان سبزترین مناطق پایتخت مشخص شدند.
سبزترین مناطق تهران کدامند؟
به گزارش مردم سالاری آنلاین، سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران امروز دوشنبه خبر داد که طبق تازه‌ترین نقشه‌های تهیه شده توسط این سازمان، منطقه‌ ۲۱ به‌عنوان صنعتی‌ترین منطقه‌ شهری ارزیابی شده و مناطق ۲۲ و چهار با واقع‌شدن پارک‌های فرامنطقه‌ای چیتگر و لویزان سبزترین مناطق شهر تهران هستند.

ایرنا در خبری نوشت:براساس این گزارش، تهیه‌ انواع نقشه‌ها، تصاویر ماهواره‌ای در مقیاس‌های مختلف و تولید اطلاعات مکانی از ماموریت‌های معاونت اطلاعات مکانی سازمان فاوا است و در این راستا نقشه‌ی طبقه‌بندی شده‌ کاربری اراضی تهران مشتمل بر شش کلاس کاربری اراضی تهیه شده است.

کارشناسان سازمان فاوا در نقشه‌ طبقه‌بندی شده‌ کاربری اراضی تهران، کلاس‌های زمین با کاربری فضای سبز، قطعات ملکی، قطعات صنعتی، پوسته‌ معابر، پهنه‌های آبی و فرودگاه را به تفکیک شناسایی کرده‌اند.

آخرین نقشه‌ کاربری اراضی شهر تهران در سال ۱۳۸۱ بر پایه‌ نقشه‌های دو هزارم تهیه شده بود و نقشه‌ طبقه‌بندی شده‌ کاربری اراضی تهران بر مبنای نقشه‌های هزارم نخستین نقشه با این ویژگی به‌حساب می‌آید.

۵۵ درصد از مساحت شهر قطعات ملکی است

براساس این نقشه، بالغ بر ۵۵ درصد از شهر تهران به قطعات ملکی با کاربری‌های مسکونی، تجاری و دولتی اختصاص یافته و ۲۳ درصد شهر مربوط به پوسته‌ معابر است.

نقشه‌ طبقه‌بندی شده‌ کاربری اراضی تهران راهنمای قابل‌ توجهی برای طراحی‌ها و توسعه‌های آتی شهری به ‌حساب می‌آید و می‌تواند نقش کلیدی در تصمیم‌سازی برنامه‌ریزان و مدیران برای تقسیم عادلانه‌ منابع و خدمات شهری داشته باشد.

همچنین این اطلاعات از طریق سرویس‌های اطلاعات مکانی در اختیار کاربران داخلی شهرداری قرار گرفته و کاربران خارج از شهرداری می‌توانند از طریق اداره‌ انتشارات و فروش نقشه‌ها به این اطلاعات دسترسی پیدا کنند.

کد مطلب: 219254
برچسب ها: شهرداری تهران
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *