۰
دوشنبه ۱۸ تير ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۱۵

حمله نماینده قم به شورای نگهبان: زیر باد کولر نشستند و ترکیبی از نامزدها تحویل دادند که هیچ جوره نشد درستش کرد

نماینده قم در مجلس دوازدهم نوشت: اینکه شورای نگهبان را به کلی از هر نوع پاسخگویی و نقد، استثنا کنیم نه با جمهوریت نظام سازگار است و نه با اسلامیت آن
حمله نماینده قم به شورای نگهبان: زیر باد کولر نشستند و ترکیبی از نامزدها تحویل دادند که هیچ جوره نشد درستش کرد

محمد منان رئیسی نماینده قم در مجلس شورای اسلامی، در یادداشتی که در فضای مجازی منتشر کرده، به تندی از شورای نگهبان انتقاد کرد.

نماینده قم در مجلس دوازدهم نوشت: «تاکنون مردد بودم که این چند سطر را بنویسم اما حالا که این ویدئو از فرمایشات امروز رهبر انقلاب را دیدم و مشاهده کردم که ایشان چطور از صراحت کلام شهید رئیسی تمجید می‌فرمایند تصمیم گرفتم من هم باصراحت، این چند سطر را بنویسم.

ضمن عرض تبریک به رئیس جمهور منتخب و آرزوی توفیق برای ایشان در عمل به توصیه‌های رهبر انقلاب و خدمت خالصانه به مردم، خدمت شورای محترم نگهبان عرض می‌کنم که نتیجه به دست آمده را بیش و پیش از همه، نتیجه اشتباه عجیب این دوستان در چینش سیاسی نامزدها می‌دانم! از قبل مشخص بود که اگر از یک طیف سیاسی فقط یک نفر را تایید بفرمایند و عمدا یا سهوا، همه رای‌های آن طیف را بر روی آن یک نفر متمرکز کنند (آن هم کسی که دارای رای‌های قابل توجه قومیتی است) و صلاحیت همه نفرات دیگر آن طیف، حتی افراد به مراتب بابرنامه‌تر و متشخص‌تر را تایید نفرمایند چه نتیجه‌ای حاصل خواهد شد!

اینکه به راحتی و بدون عاقبت‌اندیشی، طی پنج شش روز، پشت میز و زیر باد کولر بنشینند و بدون تحلیل لازم، ترکیبی را در فرایندی غیر شفاف تحویل ما دهند که هیچ جوره، حتی با خون دل خوردن و دوندگی مستمرِ جوانان و طلبه‌های انقلابی زیر گرمای چهل پنجاه درجه هم نتوان درستش کرد انصاف نیست. به ما که قاعدتا پاسخگو نیستند اما امیدوارم لااقل نزد خود بیاندیشند که انصافا اگر قرار بر مهندسی انتخابات (گرچه سهوا) به نفع دوستان اصلاح طلب بود آیا میشد چینش نامزدها را بهتر از این اعلام نمود؟! قطعا خیر! انشاالله درس عبرتی بشود برای موارد آتی.»

اما به فاصله 40 دقیقه پس از انتشار متن، در پست دیگری نوشت: «حدس می‌زدم که این چند سطر با واکنش افراد مختلف مواجه شود و بنده را نصیحت کنند. همانطور که قبل از ورود به انتخابات مجلس عرض کرده بودم بنده نه چپ هستم و نه راست و خود را وابسته به هیچ طیف و جناحی نمی دانم به جز جبهه بزرگ دلدادگان انقلاب‌. یک معلم پابرهنه دانشگاه هستم که در نظام مقدس جمهوری اسلامی، به جز حضرت آقا هیچ خط قرمز دیگری ندارم.

دو کلام حرف حساب زده ام و حرف دل آنهایی که چند هفته خون دل خوردند و توی گرما بدون هیچ توقعی دویدند تا بلکه شاید بتوانند تصمیم اشتباه برخی دوستان محترم در شورای نگهبان را جبران کنند بازگو کردم. احترام دوستان شورای نگهبان سر جای خودش محفوظ، اما اینکه یک نهاد را به کلی از هر نوع پاسخگویی و نقد، استثنا کنیم نه با جمهوریت نظام سازگار است و نه با اسلامیت آن. حضرت آقا فرمودند در بیان مواضع انقلابی خود صریح باشید، حقیر هم بدون تعارف و با صراحت، دو کلام حرف حساب زده‌ام که حرف دل خیلی‌ها است. والعاقبه للمتقین».

کد مطلب: 219203
برچسب ها: شورای نگهبان
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *