۰
جمعه ۲۵ خرداد ۱۴۰۳ ساعت ۱۸:۰۰

توصیه های انتخاباتی از تریبون های نماز جمعه؛

امام جمعه قم گفت: ولایتمداری از جمله شاخص‌های اصلی فرد اصلح است و رئیس جمهور باید سرباز ولایت باشد و شهید حاج قاسم سلیمانی و آیت الله رئیسی اینگونه بودند.
توصیه های انتخاباتی از تریبون های نماز جمعه؛
به گزارش مردم سالاری آنلاین ؛ ائمه جمعه سراسر کشور امروز جمعه ۲۵ خردادماه در پشت تربیون های نماز جمعه به مسائلی چون انتخابات چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و حج تمتع و ... پرداختند.

لطف الله دژکام نماینده ولی فقیه در فارس و امام جمعه شیراز، با اشاره به در پیش بودن چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری گفت: در این انتخابات باید فردی قوی و دغدغه مند به عنوان رئیس جمهور برای اجرای منویات ملت انتخاب شود.

آنگونه که ایرنا روایت کرده، او افزود: امروز کشور در شرایط حساسی قرار دارد و نمی‌شود کشور را به دست کسی که فاقد توانایی لازم است سپرد.

وی ادامه داد: باید فرد آگاه‌تر انتخاب شود، کسی که نسبت به وظایف خود اعلم بوده و این توان را داشته باشد که برنامه‌های خود و هر برنامه‌ای که در جهت پیشبرد اهداف کشور و حل مشکلات مردم نوشته می‌شود را عملیاتی و اجرایی کند.

او اظهار کرد: رییس جمهور آینده کشور باید دغدغه اجرای برنامه داشته باشد، در برنامه هفتم توسعه اولین چیزی که مشخص شده بحث رشد اقتصادی هشت درصدی است که اگر محقق شود یکی از آثار آن این است که در کشور بیکار نداشته باشیم.

امام جمعه شیراز گفت: تک رقمی شدن نرخ تورم مورد دیگری است که در برنامه هفتم پیش بینی شده و علاوه بر این در این برنامه پیش بینی شده که سالانه یک میلیون مسکن در کشور ساخته شود.

وی ادامه داد: در این بین مردم در ادامه انتخاب فرد اصلح به عنوان رییس جمهور، باید در مقابل وعده هایی که داده شده و اموری که رییس جمهور منتخب باید دنبال کند مطالبه گر باشند.

چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری روز جمعه هشتم تیرماه برگزار خواهد شد و چنانچه این انتخابات به دور دوم کشیده شود، رای‌گیری مرحله دوم برای انتخاب رئیس دولت چهاردهم ۱۵ تیرماه انجام می‌شود.

امام جمعه قم: رییس جمهور اصلح همانند شهید رییسی باید سرباز ولایت باشد

همچنین آنگونه که مهر روایت کرده، سید محمد سعیدی نیز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته قم که در مصلای قدس این شهر برگزار شد گفت: عرصه انتخابات، سیاسی و به شدت لغزنده است و باید در این عرصه تقوای الهی را رعایت کرد.

امام جمعه قم بیان کرد: دعای عرفه پر از مضامین الهی و عالی است که حجاج در مکه و زائران سید الشهدا علیه اسلام در کربلا آن را زمزمه می‌کنند.

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: دوشنبه هفته جاری عید سعید قربان است که در این روز قربانی صورت می‌گیرد و این روز آغاز دهه امامت و ولایت است.

وی بیان کرد: دهه امامت و ولایت نشانگر آن است که مسیر الهی جز پیمودن و تقرب به اهل بیت علیهم السلام امکان پذیر نیست.

سعیدی گفت: کاندیداها و ستادهای آنان فقط باید به معرفی ویژگی‌های خود بپردازند.

امام جمعه قم با اشاره به ویژگی‌های کاندیدای اصلح بیان کرد: ولایتمداری از جمله شاخص‌های اصلی فرد اصلح است و رئیس جمهور باید سرباز ولایت باشد و شهید حاج قاسم سلیمانی و آیت الله رئیسی اینگونه بودند.

تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها افزود: رئیس جمهور باید روحیه خستگی ناپذیری و جهادی داشته و فردی کارآمد باشد و از عمق معرفتی و بینش اسلامی برخوردار باشد.

وی اضافه کرد: داشتن روحیه استکبار ستیزی، تحول گرایی، مردم‌داری و اخلاق مداری در سیاست، پادکستی خود، خانواده و همکاران، عدالت گرا و فسادستیز بودن، کار برای رضای خدا و احیای معروف و از بین بردن منکر از دیگر ویژگی‌های رئیس جمهور اصلح است.

امام جمعه قم بیان کرد: رئیس جمهور باید در راستای برنامه ریزی برای شعار سال، ساماندهی معیشت و اشتغال جوانان کار کند و نباید حزب و جریانی او را راهبری کند.

وی در بخش دیگری از خطبه‌های نماز جمعه با اشاره به جنایات رژیم اشغالگر قدس گفت: در حج امسال که رهبر معظم انقلاب آن را حج برائت نام نهادند، مراسم امسال به صورت خاص برگزار می‌شود.

آیت الله سعیدی ابراز کرد: امسال در سرزمین عرفات باید شعار مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل آنگونه بر سر دشمنان اسلام فرود آید که آنان آرزوی نابودی مسلمانان را به گور ببرند.

امام جمعه همدان: انتخابات باید اخلاق محور باشد

در این میان، حبیب‌الله شعبانی موثقی در خطبه های نماز جمعه این هفته همدان در حسینیه امام خمینی (ره) اظهار کرد: در فضای انتخابات باید تلاش کنیم تا هرچه بیشتر تقوا رعایت شود.

وی ادامه داد: طرفداران نامزدهایی که از سوی شورای نگهبان تایید شده اند، باید از تخریب یکدیگر خودداری کنند.

شعبانی موثقی خاطر نشان کرد: رئیس جمهور منتخب باید فهم دقیقی از مسائل بین المللی و همچنین توان اجرایی زیادی در بخش های مختلف داشته باشد.

خطیب جمعه همدان با بیان اینکه نامزدها بدانند که برای رای آوردن انجام هر کاری شایسته نیست تاکید کرد: باید مراقب باشیم مبادا آخرت خودمان را به خاطر دنیای دیگران بفروشیم.

شعبانی موثقی با اشاره به اینکه قدرت، فی نفسه در اسلام مذمت شده است، تصریح کرد: کسی که قدرت طلب است مجبور است باج داده و حتی چاپلوسی کند.

وی با بیان اینکه قدرت طلبی در حکومت اسلامی جایی ندارد و بسیار آسیب زننده است، تاکید کرد: برای رضای خدا یکدیگر را تخریب نکنیم.

شعبانی موثقی ادامه داد: فضای اسلامی کشور باید بر مبنای مردم سالاری دینی و عقلانی و به دور از منازعات سیاسی باشد.

نماینده ولی فقیه در استان همدان گفت: مطلوب دشمن است که فضای انتخابات را به منازعات سیاسی و اختلافات تبدیل کند.

وی افزود: در این مقطع حساس و مهم دشمن دنبال سیاه‌نمایی است وسعی می کند انتخابات شایسته ریاست جمهوری را زیر سوال ببرد.

امام جمعه ارومیه: مشارکت گسترده اولین رکن انتخابات در ایران اسلامی است

از سوی دیگر، نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌غربی و امام جمعه ارومیه با اشاره به نزدیک شدن به چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در هشتم تیر امسال گفت: شرکت پرشور و آماده شدن برای ثبت مشارکت عظیم، وظیفه هر ایرانی و همگانی است چراکه مشارکت گسترده اولین رکن انتخابات در ایران اسلامی به شمار می رود.

سید مهدی قریشی در خطبه های این هفته نمازجمعه ارومیه با تاکید بر اینکه شرکت در انتخابات یکی از ملزومات اجتماعی و سیاسی در کشور است، افزود: باید همه جامعه برای شرکت در انتخابات آماده باشند و این مشارکت انتخاباتی وظیفه همگانی است؛ اگر فردی به دنبال عزت و امنیت کشورش باشد، باید در این انتخابات مشارکت کند.

وی اضافه کرد: روحیه رییس جمهور در روند اجرایی کشور تاثیرگذار است چرا که روحیات و خط مشی فرد اصلح در واقع نشان دهنده مسیر آینده کشور بوده بنابراین باید در انتخاب فرد اصلح به دنبال چراغ راه جامعه یعنی معیارهای رهبری برای انتخاب رییس جمهور از میان کاندیداها بود.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی با تاکید بر لزوم کناره‌گیری برخی کاندیداها به نفع کاندیدای دیگر اظهار کرد: اگر برخی از ۶ نفری که به تایید نهایی شورای نگهبان رسیده‌اند، به سهم خود فداکاری و ایثارگری کنند و به نفع دیگری کناره گیری کنند در واقع به کمک فرد منتخب رفته و برکت زندگی خود را متعالی می‌کنند.

قریشی ادامه داد: انتخاب از میان تعداد کم کاندیدا برای ریاست جمهوری بسیار سهل‌تر از انتخاب از میان افراد بیشتر است و این موضوع باعث سردرگمی جامعه در انتخاب فرد اصلح می‌شود.

وی با تسلیت شهادت آیت‌الله رییسی و همراهان او گفت: در کشورهای دیگر اگر دولت یا مجلسی از بین برود، تمام چهارچوب کشور متلاشی می‌شود اما در ایران اسلامی با شهادت رییس جمهور دولت سیزدهم چنین اتفاقی رخ نداد بلکه شاهد ثبات کشور در زیر پرچم رهبر معظم انقلاب اسلامی بودیم.

وی با اشاره به در پیش بودن عید سعید قربان افزود: ریخته شدن اولین قطره از خون قربانی در عید سعید قربان به زمین باعث بخشیده شدن گناهان می‌شود و این نشان از اهمیت عید سعید قربان در جامعه اسلامی است.

امام جمعه ارومیه اضافه کرد: اهمیت قربانی کردن به اندازه‌ای است که می‌توان با قرض کردن نیز قربانی خرید یا در قربانی دیگران مشارکت کرد و حتماً باید در نماز عید قربان نیز شرکت کرد.

کد مطلب: 217825
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *