۱
يکشنبه ۱۹ تير ۱۴۰۱ ساعت ۱۱:۴۱

راهنمای خرید چرخ گوشت و نکات ویژه نگهداری

چرخ گوشت یکی از لوازم ضروری هر آشپزخانه ای محسوب می شود چرا که هنوز هستند افرادی که دوست دارند غذاهای سنتی و محلی همچون کباب، کوفته و... را در محیط آشپزخانه خودشان آماده نمایند تا هم از سلامت و کیفیت غذا مطمئن باشند و هم خانواده را مهمان یک غذای خوشمزه و لذیذ نمایند.
راهنمای خرید چرخ گوشت و نکات ویژه نگهداری
با این وجود کیفیت مواد غذایی آماده شده از طرفی به گوشت چرخ کرده و از طرفی دیگر به نوع چرخ گوشت و مرغوبیت آن برمی گردد.
با این مقاله همراه باشید در ادامه پیرامون نکات مورد نیاز برای خرید چرخ گوشت باکیفیت و عالی توضیحاتی ارائه می گردد.
به نقل از بنان شاپ در هنگام خرید چرخ گوشت ارزان باید تعدادی از فاکتورها را لحاظ نمایید تا ضمن صرف هزینه، بتوانید یک دستگاه باکیفیت و قدرتمند خریداری نمایید.
موتور قدرتمند
هر چقدر چرخ گوشت از توان بالایی برخوردار باشد کاربر می تواند در یک تایم کوتاه مقادیر زیادی گوشت را با سرعت بالا چرخ نماید. قدرت بالای موتور باعث می شود که کمترین فشار به دستگاه وارد شود. در نتیجه طول عمر دستگاه افزایش پیدا می کند و قطعات چرخ گوشت به ندرت دچار فرسایش و آسیب می شوند.
برای جلوگیری از کاهش توان موتور، کاربر می تواند گوشت مورد نظر را به قطعات کوچک برش دهد تا هم فرآیند چرخ کردن گوشت بهتر و سریعتر انجام گیرد و هم به دستگاه فشار زیادی وارد نشود.
ظرفیت چرخ گوشت

تنوع مدل و برندهای این محصول در بازار لوازم خانگی باعث شده که چرخ گوشت هایی با حجم و ظرفیت مختلف به بازار عرضه گردد. با این وجود، ظرفیت خروجی ، 5/1 کیلوگرم گوشت در دقیقه یک معیار مناسب و استاندارد برای چرخ گوشت محسوب می شود.
جنس تیغه ها
چرخ گوشت جزو لوازمی محسوب می شود که مدام در معرض استفاده و شستشو قرار دارد بنابراین برای افزایش طول عمر این دستگاه، جنس محفظه، تیغه ها و صفحات برش باید از استیل یا فولاد ضد زنگ باشد.
نوع تیغه های چرخ گوشت
در حال حاضر دامنه متنوعی از انواع چرخ گوشت با تیغه های متفاوت در بازار لوازم خانگی موجود می باشد. به عبارت دیگر، هر چه تعداد تیغه ها بیشتر باشد، کیفیت گوشت چرخ کرده بیشتر خواهد بود. البته تنوع تیغه ها باعث شده که قیمت این دستگاه افزایش پیدا کند. یک دستگاه چرخ گوشت می تواند از تعدادی تیغه همچون تیغه کبه ساز، تیغه چیپسی، تیغه رشته ای بزرگ و کوچک، تیغه رنده ای ریز و درشت و تیغه سوسیس ساز برخوردار باشد. تنوع تیغه ها باعث می شود که دستگاه چرخ گوشت به یک دستگاه غذاساز تبدیل شود. بنابراین مبلغی که صرف خرید این نوع دستگاه می نمایید بسیار به صرفه می باشد.
با گذشت زمان و نحوه استفاده از چرخ گوشت قطعا با کندی تیغه ها روبه رو خواهید شد بنابراین توصیه می کنیم که خودتان اقدام به تیغ کردن تیغه ها ننمایید چون استفاده از روش های غیرکاربردی فقط به تیغه ها آسیب وارد می کند.
برای افزایش قدرت تیغه ها می توانید هر سه ماه یکبار اقدام به تیز کردن آن ها نمایید. تیغه های تیز هم گوشت را فوق العاده عالی چرخ می کنند و هم طی فرآیند چرخ کردن گوشت به موتور فشار وارد نمی شود.
وزن و میزان صدای چرخ گوشت
در هنگام خرید چرخ گوشت به وزن آن توجه نمایید. در محیط آشپزخانه گاهی باید متناسب با مکان قرارگیری پریز برق، مکان چرخ گوشت را تغییر دهید بنابراین حمل چرخ گوشت سنگین، شما را از کار کردن با آن منصرف می سازد.
چرخ گوشت های خانگی اغلب دارای صدای کمتری هستند، اما بهتر است در هنگام خرید چرخ گوشت به میزان صدای آن گوش دهید.
عملکرد معکوس چرخ گوشت
عملکرد معکوس چرخ گوشت کمک می کند تا تکه های گوشت گیر کرده در چرخ دنده ها آزاد شوند و گوشت طی همین پروسه ریزتر شود یا چربی های گیر کرده در دستگاه از درون چرخ گوشت خارج گردد. در هنگام خرید حتما در مورد این ویژگی از فروشنده سوال نمایید و سایر ویژگی های چرخ گوشت را به طور کامل بررسی نمایید چون بسیاری از چرخ گوشت های موجود در بازار از این ویژگی برخوردار نیستند.
برای طول عمر دستگاه می توانید قبل از چرخ کردن گوشت، چربی ها، پی و رگ را از داخل گوشت جدا نمایید.
سینی و گلویی چرخ گوشت
چرخ گوشتی خریداری نمایید که دارای سینی و گلویی باشد چون می توانید تکه های گوشت را روی سینی قرار داده و سپس آنها را در گلوگاه بریزید. بهتر است در هنگام خرید این دستگاه به طراحی آن که باید ایمن و مطمئن باشد، توجه نمایید.
تمیز نمودن قطعات چرخ گوشت

بعد از چرخ کردن انواع گوشت بهتر است که قطعات داخلی و خارجی چرخ گوشت را تمیز نمایید و بعد از شستشو نیز قطعات را خشک کنید.
خنک کننده موتور یا سیستم محافظ حرارتی
سنسورهای حرارتی در بسیاری از چرخ گوشت ها تعبیه شده اند. اما عملکرد این سنسور به چه نحو می باشد و وجود آن چه ضرورتی دارد؟
همه می دانیم که بسیاری از لوازم برقی در اثر کار مداوم دچار گرم شدن می شوند. حرارت بالا به موتور فشار وارد می کند تا جایی که باعث سوختن دستگاه چرخ گوشت می شود. سنسورهای حرارتی با بالا رفتن حرارت موتور به صورت اتوماتیک اقدام به خاموش نمودن دستگاه می نمایند تا دستگاه خنک شود. اگر چرخ گوشت مورد استفاده شما از این سنسور برخوردار نیست بهتر است که زمان چرخ کردن گوشت را به یک ربع کاهش دهید و بعد از این مدت دستگاه را خاموش نمایید تا خنک شود و سپس چرخ کردن گوشت را ادامه دهید.
در برخی از مواقع دستگاه چرخ گوشت را روشن می کنیم و سپس اقدام به خارج نمودن گوشت از یخچال می نماییم. در این هنگام محفظه خالی با سرعت بالا در حال چرخش می باشد و احتمال اینکه دما و حرارت موتور بالا رود، خیلی زیاد است. تکرار نمودن این عادت نادرست در طولانی مدت باعث کاهش طول عمر دستگاه چرخ گوشت می گردد.
پایه های ضد لغزش
جنس پایه های ضد لغزش باید از پلاستیک باشند تا به راحتی به سطح کابینت بچسبند و دستگاه را ثابت نگه دارند. پایه ها در هنگام روشن بودن چرخ گوشت مانع از حرکات اضافی دستگاه و همچنین ریختن گوشت در اطراف دستگاه می شوند.
چرخ کردن گوشت
چرخ گوشت خریداری شده را منحصرا به چرخ کردن گوشت اختصاص دهید و از آن برای چرخ کردن سبزی استفاده نکنید چون با گذشت زمان با کند شدن تیغه ها روبه رو خواهید شد. همچنین احتمال دارد که آب سبزی به داخل موتور نفوذ نماید بنابراین با چرخ کردن سبزی به وسیله چرخ گوشت فقط از عمر دستگاه می کاهید.
منبع : فروشگاه بنان شاپ مرجع خرید لوازم خانگی
کد مطلب: 168337
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *