۰
پنجشنبه ۲۶ اسفند ۱۴۰۰ ساعت ۱۵:۳۲

برگزاری بزرگترین همایش وکالت در سال 1400

بزرگترین همایش وکالت در سال 1400 به همت امور آموزش و پژوهش مرکز وکلا با حضور بیش از 600 نفر از وکلا و کارآموزان در سالن شهیدبهشتی قوه قضاییه برگزار شد.
برگزاری بزرگترین همایش وکالت در سال 1400
بزرگترین همایش وکالت در سال 1400 به همت امور آموزش و پژوهش مرکز وکلا با حضور بیش از 600 نفر از وکلا و کارآموزان در سالن شهیدبهشتی قوه قضاییه برگزار شد.
همایش بزرگ وکالت در راستای ماموریت های متعالی مرکز که در سند تحول قضائی و اسناد بالادستی مقرر شده، مبنی بر تلاش جهت ارتقاء نظام خدمات حقوقی کشور، برگزار شده است. این همایش با طراحی 2 پنل تخصصی در حوزه تنظیم گری نهاد وکالت و وکالت تخصصی همراه با چهره های دانشگاهی صاحب نظر مانند جناب آقای دکتر بیات، و جناب آقای دکتر فرحناکیان برای پنل وکالت تخصصی و برای پنل تنظیم گری نهاد وکالت خانم دکتر فریور، جناب آقای دکتر نجفی توانا و جناب آقای دکتر نصرالله ابراهیمی برگزار شد.
در میان دو پنل اقدامات. و ظرفیتهای پژوهشی مرکز توسط دکتر مهدی فلاحیان رییس امور آموزش و پژوهش به تفصیل مورد معرفی قرار گرفت که از جمله مهمترین آنها انتشار سه فصلنامه علمی با عنوان های اندیشه حقوقی، تجربه نگاری حقوقی و نقد لایحه و انتشار بیش از صد و بیست عنوان کتاب و برگزاری رویدادهای تخصصی متعدد مانند رویداد ملی لایحه برتر اشاره نمود.
در قسمت سوم همایش اولین دپارتمان وکالت تخصصی مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده با حضور اعضای هیات علمی دپارتمان حقوق اقتصادی و ریاست محترم مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضاییه افتتاح شد.
در پنل وکالت تخصصی به لزوم دسترسی مردم به وکالت تخصصی و نیل به دادرسی عادلانه چرا که دفاع وکیل متخصص دقیقتر خواهد بود و همین امر در نهایت موجب ارتقا سطح دادرسی، افزایش دقت، کاهش فساد و حصول عدالت واقعی خواهد شد پرداخته شد.
در ادامه، نشست تخصصی تنظیم گری نهاد وکالت به چارچوب نظارت رکن قضایی بر اجرای قانون، نهاد وکالت و استقلال آن پرداخته شد. در پایان دکتر ابراهیمی با تشریح اینکه استقلال وکیل به دنبال استقلال قوه قضائیه از قوای دیگر مکمل معنای گفته شده است و نظام‌های قضائی کشورهای توسعه یافته هم بر این چهارچوب و شیوه شکل گرفته‌ اند و میثاق‌های جهانی نیز بر اصل استقلال نهاد وکالت و لزوم نظارت دولت و نتایج آن تاکید کرده‌ اند.
کد مطلب: 161907
برچسب ها: وکالت
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *