۰
يکشنبه ۲۳ شهريور ۱۳۹۹ ساعت ۰۱:۴۰

مزایده هواپیماهای ایران ‌ایر به کجا رسید؟

درحالی که ایران‌ایر ۱۲ فروند هواپیمای اسقاطی خود را برای مزایده عمومی به فروش گذاشته بود که قیمتی حدود ۱۰ میلیارد تومان داشت، در پی واکنش برخی فعالان این حوزه مدیر روابط عمومی این شرکت هواپیمایی اعلام کرد به دستور مدیرعامل یکی از این هواپیماها در راستای حفظ و صیانت از تاریخ هوانوردی ایران از مزایده خارج شده است و در صورت جانمایی به نمایشگاه هوایی به صورت رایگان واگذار می‌شود.
مزایده هواپیماهای ایران ‌ایر به کجا رسید؟
درحالی که ایران‌ایر ۱۲ فروند هواپیمای اسقاطی خود را برای مزایده عمومی به فروش گذاشته بود که قیمتی حدود ۱۰ میلیارد تومان داشت، در پی واکنش برخی فعالان این حوزه مدیر روابط عمومی این شرکت هواپیمایی اعلام کرد به دستور مدیرعامل یکی از این هواپیماها در راستای حفظ و صیانت از تاریخ هوانوردی ایران از مزایده خارج شده است و در صورت جانمایی به نمایشگاه هوایی به صورت رایگان واگذار می‌شود.
به گزارش ایسنا، ایران‌ایر 21 شهریور ۱۲ فروند هواپیمای اسقاطی از رده خارج شده خود را در قالب جدولی به مزایده گذاشت اما این هواپیماها به گفته فعالان صنعت هوانوردی بعضا گویای سرگذشت تاریخی صنعت هوانوردی ایران هستند و نباید به مزایده گذاشته شوند.
به عنوان مثال سری بوئینگ ۷۴۷ به سفارش ایران‌ایر و ایرلاین پانامریکن تولید شده و با پرواز این هواپیما ایران رکورد جهانی برای پرواز بدون توقف بین آسیا و آمریکای شمالی برای خود به ثبت رساند.
پس از طرح این مسائل تغییراتی در شرایط و مشخصات مزایده عمومی هواپیماهای اسقاطی هما اعمال شد.
حسین جهانی - مدیرکل روابط عمومی شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران – در این باره به ایسنا اظهار کرد: هواپیماهایی که در لیست مزایده قرار گرفتند سال‌هاست از رده خارج شده و سیکل پروازی‌شان تمام شده است و در پارکینگ‌های فرودگاه مهرآباد و امام خمینی (ره) خوابیده‌اند.
وی ادامه داد: با توجه به اظهارات برخی اهالی و دوستداران صنعت هوانوردی با دستور مدیرعامل ایران‌ایر هواپیمای بوئینگ ۷۴۷-SP با علامت ثبتی EP-IAA از مزایده خارج شد و در صورتی که نمایشگاه هوایی جانمایی آن را تقبل کند به صورت رایگان در اختیار این نمایشگاه قرار می‌گیرد.
مدیرکل روابط عمومی شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران در پاسخ به سوالی مبنی بر این‌که برخی معتقد هستند ایران‌ایر برای جبران بخشی از ضرر و زیان خود این مزایده را انجام داده و باید همه این هواپیماها را در موزه نگهداری کند، گفت: این هواپیماها با یکدیگر تفاوتی ندارند و همه آنها که به مزایده گذاشته شده‌اند، در مقابل هزینه‌ها و درآمدهای این شرکت هواپیمایی بسیار ناچیز به شمار می‌آید اما مدیرعامل ایران‌ایر به خاطر حفظ و صیانت از تاریخ هوانوردی ایران دستور داد که یکی از این هواپیماها که بیشترین پرواز را برای ایران‌ایر انجام داده است از مزایده خارج شود.
کد مطلب: 136289
برچسب ها: ایران ایر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *