۰
چهارشنبه ۱۹ شهريور ۱۳۹۹ ساعت ۱۳:۴۷

چگونه سهم بیشتری از بازار را تسخیر کنیم؟

دکترای مهندسی صنایع در دانشگاه آزاد سنندج گفت: در زمان حاضر با توجه به رقابتی بودن بازار، نگرانی تولید کننده ها، تسخیر بیشتر سهم بازار می باشد و برای این کار رضایت مندی مشتریان در اولویت قرار دارد.
دکترای مهندسی صنایع در دانشگاه آزاد سنندج گفت: در زمان حاضر با توجه به رقابتی بودن بازار، نگرانی تولید کننده ها، تسخیر بیشتر سهم بازار می باشد و برای این کار رضایت مندی مشتریان در اولویت قرار دارد.
صلاح الدین قسیمی در گفت و گو با ایسنا با اشاره به اینکه منظور از مدیریت زنجیره تأمین، افزایش کارایی و کاهش هزینه در کل سیستم است، اظهار کرد: در چند دهه اخیر مدیریت زنجیره تامین به دلایل متعدد از جمله شدت رقابت در سطوح و شرکت های مختلف مورد توجه قرار گرفته است.
وی افزود: مشتریان برای خواسته های خود انتخاب ها و منابع متعددی دارند، به همین دلیل برای تولیدکننده، قرار دادن محصول نهایی در شبکه توزیع به ترتیبی که با کمترین قیمت و به بهترین نحو در دسترس مشتری باشد، امری حیاتی محسوب می شود.
دکترای مهندسی صنایع در دانشگاه آزاد سنندج عنوان کرد: در زمان حاضر با توجه به رقابتی بودن بازار، نگرانی تولید کننده ها، تسخیر بیشتر سهم بازار می باشد و برای این کار رضایت مندی مشتریان در اولویت قرار دارد.
وی با اشاره به اینکه فاکتورهای کیفیت و هزینه نقش اساسی در رضایت مندی مشتریان را بازی می کنند افزود: محصولات فسادپذیر یکی از زیرگروه های اصلی تولید است که با فراوری و تبدیل آنها به محصولات فراوری شده از فساد آنها جلوگیری می شود و شرایط را برای امکان نگهداری یا انتقال آنها به بازارهای بزرگ تر مهیا می سازد.
به گفته این استادیار دانشگاه، اهمیت این صنعت را می توان در تأمین موادغذایی، اشتغال زایی و از همه مهم تر جلوگیری از واردات محصولات فساد پذیردانست، همچنین از این طریق ضمن تأمین نیاز کشور به فرآورده های فسادپذیر از استفاده غیربهداشتی و غیربهینه محصولات فسادپذیر مازاد بر مصرف تولیدکنندگان جلوگیری می شود.
وی ادامه داد: هزینه کیفیت از مباحث جدیدی مدیریتی است که می تواند وضعیت و عملکرد شرکت ها را از ابعاد مختلف مانند حسابداری صنعتی، کنترل کیفیت، تعمیرات و نگهداری، زنجیره تأمین، مدیریت تولید، انبارها، ایمنی و بهدا شت، آموزش و بهسازی و موارد دیگر نشان دهد.
قسیمی با بیان اینکه بهینه کردن زنجیره تامین با تاکید بر هزینه های کیفیت در صنایع فساد پذیر بسیار مغفول مانده است عنوان کرد: زنجیره تأمین، در واقع یک راهکار جامع برای مسئله تولید و توزیع می باشد که بسته به ساختار آن، می تواند بسته یا باز باشد. همچنین، اهداف متفاوتی در زنجیره تأمین می تواند در نظر گرفته شود که از جمله آنها می توان به کمینه سازی هزینه و بیشینه سازی کیفیت اشاره کرد.
وی تصریح کرد: نکته مهم در این مورد، آن است که این دو هدف به صورت معمول بر خلاف یکدیگر تغییر می کنند، در واقع، به منظور بیشتر شدن کیفیت، باید هزینه بیشتری انجام داد و برای حرکت در جهت مطلوب کیفیت، باید در جهت نامطلوب هزینه حرکت کرد.
این دکترای مهندسی صنایع تشریح کرد: هدف از طراحی یک زنجیره تأمین افزایش کارایی و کاهش هزینه ها در کل سیستم است ولی تأکید بر این نیست که صرفاً هزینه حمل و نقل، موجودی ها و غیره کاهش می یابد بلکه مدیریت زنجیره تأمین با استفاده از رویکرد دستگاهی سعی دارد که کارایی کل زنجیره را بهبود داده و سطح خدمت به مشتری را نیز افزایش دهد.
به گفته وی در گذشته شرکت ها برای حل این مشکل، انبارهای متعددی در نقاط مختلف زنجیره تدارک می دیدند، در حالیکه طبیعت پویای بازار امروز، این عمل را به حرکتی غیراقتصادی و با ریسک بالا مبدل می کند، زیرا که عادات خرید مشتریان دائما در حال تغییر است و رقبا در حال حذف محصولات قبلی و ارائه محصولات جدید هستند و تغییر سفارشات باعث خواهد شد که شرکت همواره دارای انبارهایی مملو از محصولات از رده خارج شده باشد، ضمناً هزینه ی بالای نگهداری کالا در انبار باعث می شود که قیمت نهایی محصول بالا رود.
قسیمی با تاکید بر اینکه استفاده از سیستم مدیریت حرفه ای زنجیره تامین برای بیشتر شرکتها در کل استان، امری حیاتی است خاطرنشان کرد: همانطور که گفته شد مدیران یک شرکت درون زنجیره تامین از موقعیت سایر شرکت های مرتبط سود خواهند برد.
وی یادآور شد:  آنها با تبادل اطلاعات صحیح بازار و هماهنگ کردن فعالیت ها باعث می شوند تا کل زنجیره در عرصه رقابت باقی بماند.
کد مطلب: 136114
برچسب ها: بازار
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *