۰
يکشنبه ۸ مرداد ۱۳۹۱ ساعت ۱۰:۴۳
دیگه چه خبر؟

در اصولگرايان حداكثر دو گرايش خواهيم داشت!

در اصولگرايان حداكثر دو گرايش خواهيم داشت!

خبر اول اين كه غلامرضا مصباحي‌ مقدم، نماينده مجلس و عضو جامعه روحانيت مبارز با اشاره به آغاز رقابت‌ها براي انتخابات رياست جمهوري آينده گفته حداكثر ممكن است در مجموعه اصولگرايان يك حزب با دو گرايش تشكيل شود! اين نماينده مجلس با اشاره به نقش تأثيرگذار جامعتين در انتخابات مجلس نهم تصريح كرده: اختلاف درون جريان اصولگرايي آنقدر نيست كه نشود ائتلاف كنند، بلكه امكان ائتلاف در مجموعه اصولگرايي وجود دارد. مصباحي مقدم در حالي اين سخنان را مطرح مي‌كند كه حزب مؤتلفه اسلامي حضور مستقل خود در انتخابات را اعلام كرده است، قاليباف فعاليت‌هاي انتخاباتي خود را خارج از تشكل‌هاي اصولگرايي ادامه مي‌دهد، جبهه پايداري‌ها نيز به دنبال برنامه براي حضور در انتخابات است و ايثارگران و رهپويان نيز ساز جدايي مي‌زنند. در اين ميان اصولگرايان سنتي نيز به دنبال گزينه‌هايي چون لاريجاني می باشند. 

همه چیز ما خوب بود اما مرعوب بودیم 
محمدصادق خرازي، معاون وزارت خارجه دولت اصلاحات در گفت‌وگو با يك هفته‌نامه اصلاح‌طلب با بيان اينكه نهضت امام(ره) در دوره اصلاحات دوباره تكرار شد در پاسخ به اين سؤال كه برخي‌ها با اين نظر مخالفند، گفته: نه اين طور نيست. وي به ديدار ۶ سال گذشته خود و محمد خاتمي با حسني مبارك اشاره مي‌كند و خاطرنشان مي‌نمايد؛ اتفاقاً بعد از سفر ما، آقايان ناطق نوري، حداد عادل و لاريجاني هم به مصر سفر داشته و همه آنها درخواست ملاقات با حسني مبارك را كرده بودند. در حالي كه مقام معظم رهبري بارها در سخنان‌شان از سياست خارجي دولت نهم و دهم حمايت كرده و اخيراً نيز فرمودند: «در آن دوره‌اي كه ادبيات مسئولان ما آميخته به تملق‌گويي از غرب و امريكا شد دشمن آنقدر جلو آمد كه من مجبور شدم شخصاً وارد ميدان شوم.» اما خرازي معتقد است: در دوره نهم چرخش در كلام اتفاق افتاد و در رفتارها آن متانت و عقلانيت كه در كلام و بيان امام و رهبري بود ديگر كمتر ديده شد. در خيلي جاها اگر رهبري حضور نداشتند دولت مي‌خواست به گونه ديگري عمل كند! ديپلمات سابق وزارت خارجه با بيان اينكه سياست‌هاي كلي نظام در بخش سياست خارجي را رهبري تعيين مي‌كنند، تصريح كرده: اما دولت در اجرا و نحوه گفتمان با غرب دچار يك اشتباه استراتژيك شد و غربي‌ها را تحريك كرديم و گفتمان و لحن تند و تحريك‌كننده را به كار بستند. خرازي به مناسبات با امريكا پرداخته و گفته: در مناسبات‌مان با امريكا هم نتوانستيم درست عمل كنيم، امروز به جاي مهار رفتار امريكا متأسفانه اين كشور را جدي‌تر عليه منافع خودمان مي‌بينيم. در دنياي اسلام نيز كار آنچناني انجام نشده است!
معاون وزارت خارجه خاتمي با بيان اين‌كه موفقيت ما در خاورميانه مرهون دوران اصلاحات است كه يك گفتمان خاصي را دنبال مي‌كرد، خاطرنشان كرده: اگر رفتارهاي بهتري داشتيم، امروز از موقعيت بهتري برخوردار بوديم و به جاي اين‌كه آقاي مرسي اول به عربستان برود به ايران مي‌آمد!
اين ديپلمات سابق در پايان به نقاط ضعف ديپلماسي دوران اصلاحات اشاره و اعتراف كرده: بزرگترين ضربات را دستگاه سياست خارجي از تندروي خودي‌ها خورد! يكي از دغدغه‌هاي عمده مسئولان، كنترل غضنفرهاي اصلاح‌طلب خوانده‌اي بود كه بي‌دليل مرعوب هيمنه قدرت غرب شدند!
کد مطلب: 1070
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *