; ?>; ?> ضربات سخت و پیچیده ارتش سرخ - مردم سالاری آنلاين
۰
يکشنبه ۱۳ خرداد ۱۴۰۳ ساعت ۰۰:۱۶
اوکراین از کمک‌های دیرهنگام در جنگ با روسیه دلخور است

ضربات سخت و پیچیده ارتش سرخ

واکنش ارتش سرخ به مجوز آمریکا برای هدف قراردادن خاک روسیه توسط اوکراین، سخت و خشمگین بود. روسیه با موشک وپهپاد حداقل 5 منطقه اوکراین را هدف قرار داد.
ضربات سخت و پیچیده ارتش سرخ

گروه بین‌الملل – هدیه گل‌محمدی: واکنش ارتش سرخ به مجوز آمریکا برای هدف قراردادن خاک روسیه توسط اوکراین، سخت و خشمگین بود. روسیه با موشک وپهپاد حداقل 5 منطقه اوکراین را هدف قرار داد.
به گزارش روزنامه گاردین، مقامات روسیه اعلام کردند که صبح شنبه با حمله موشکی و پهپادی، تاسیسات انرژی در پنج منطقه از اوکراین را هدف قرار داده و به آن آسیب وارد کردند.

به گزارش مردم سالاری آنلاین ،شرکت متولی اداره شبکه ملی برق اوکراین در همین راستا با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که حملات گسترده ارتش روسیه به تاسیسات انرژی در مناطق دونتسک (واقع در شرق)، زاپوریژیا و دنیپروپتروفسک (واقع در جنوب شرق)، کروپیونیسکی (واقع در مرکز) و ایوانو-فرانکیفسک (واقع در غرب) آسیب رسانده است.
گفته می‌شود این ششمین حمله گسترده پیچیده موشکی و پهپادی روس‌ها علیه زیرساخت‌های انرژی غیرنظامی اوکراین از ماه مارس (اسفند) بدین سو است. فرمانده نیروی هوایی اوکراین نیز در همین خصوص مدعی شد: پدافند هوایی این کشور توانسته، ۳۵ موشک از ۵۳ موشک روسی و ۴۶ فروند از ۴۷ پهپاد روسی را سرنگون کند.
دی تک (DETEK) به عنوان بزرگترین شرکت خصوصی تولید انرژی اوکراین نیز پس از این حمله اعلام کرد که دو نیروگاه حرارتی آن هدف قرار گرفته و تجهیزات به طور جدی آسیب دیده‌اند. مقامات منطقه‌ای نیز گزارش دادند که آتش نشانان پس از این حملات در حال خاموش کردن آتش در چندین بخش بودند. تاکنون گزارشی از تلفات جانی این حمله بدست نرسیده است.
ادامه پیشروی روسیه
«آندری بلوسف» وزیر دفاع روسیه مدعی شد که نیروهای این کشور در تمام جبهه‌های جنگ با اوکراین در حال پیشروی هستند و تنها در پنج ماهی که از آغاز سال جاری میلادی گذشته است، ۸۸۰ کیلومتر مربع از خاک اوکراین را تصرف کرده‌اند. در صورتی که اظهارات آقای بلوسف تایید شود، این یعنی روسیه در پنج ماه نخست سال جاری میلادی دستاورد‌های بیشتری نسبت به کل سال ۲۰۲۳ داشته است.
وزیر دفاع روسیه همچنین مدعی شد که حمله غافلگیرانه روز دهم ماه مه ارتش این کشور در منطقه خارکیف در شمال شرق اوکراین منجر به عقب‌نشینی ۸ تا ۹ کیلومتری نیروهای اوکراینی شده است.
بلوسف افزود: «با شجاعت و اقدامات حرفه‌ای نیروهای نظامی ما در ماه جاری ۲۸ شهرک آزاد شدند.»
وزارت دفاع روسیه همچنین اعلام کرد که پدافند هوایی این کشور جنگنده‌های میگ-۲۹ و سوخو سو-۲۷ اوکراین را سرنگون و تعدادی از موشک‌های هدایت‌شونده، راکت‌ها و پهپاد‌های این کشور را رهگیری کرده‌ است.
احساس سرخوردگی اوکراین
به موازات موفقیت‌ها و ضربات سنگین ارتش روسیه، کی یف دچار یاس و ناامیدی شده است.
رئیس‌جمهور اوکراین گفت تاخیر «جو بایدن» در تایید استفاده از تسلیحات غربی علیه مواضعی در روسیه باعث شده تا نیروهای این کشور به اوکراین «بخندند» و مردمش را «شکار» کنند. ایالات متحده پنجشنبه در اقدامی نمادین و هم‌چنین برای اولین بار اعلام کرد که اجازه خواهد داد برخی از تسلیحات ساخت آمریکا توسط ارتش اوکراین برای هدف‌گیری مواضعی در داخل روسیه استفاده شود. دو مقام آمریکایی گفتند، بایدن به طور مخفیانه به اوکراین اجازه استفاده از سلاح‌های آمریکایی برای حمله به داخل روسیه را داده است.
به گفته مقامات آمریکایی، گرچه این تصمیم بسیار نمادین است و مورد استقبال اوکراین قرار گرفته است، اما این تصمیم تنها در مورد برخی از تسلیحات ارائه شده توسط ایالات متحده و تنها در یک زمینه اعمال می‌شود؛ منطقه «خارکیف» واقع در شمال شرقی اوکراین، جایی که روسیه سه هفته پیش یک حمله گسترده را آغاز کرد.
یک مقام آمریکایی به ان‌بی‌سی نیوز گفت اوکراین مجاز خواهد بود از انواع خاصی از سلاح‌ها برای حمله به نیروهای روسی که آماده حمله در نزدیکی مرز هستند، استفاده کند، اما اوکراین همچنان از استفاده از تسلیحات دوربردی مانند «اتکمز» برای حمله به عمق روسیه منع خواهد شد.
اما این چرخش بایدن مورد انتقاد «ولودیمیر زلنسکی» قرار گرفته که آن را خیلی دیرهنگام دانسته و گفته این امر به قیمت جان اوکراینی‌ها تمام شده است.
«ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین در مصاحبه‌ای بلند بالا با روزنامه گاردین گفت: «دوگانگی کاخ سفید جان‌های بسیاری را گرفته است و از رئیس‌جمهور ایالات متحده می‌خواهم بر نگرانی‌های همیشگی خود مبنی بر احتمال وقوع تنش هسته‌ای با مسکو غلبه کند.»
او طی این مصاحبه صراحتا اعلام کرد به «تسلیحات دوربرد قدرتمندی» احتیاج دارد تا بتواند مواضعی را علیه خاک روسیه هدف قرار دهد؛ خط قرمزی که کاخ سفید با آن مخالفت کرده است.
کد مطلب: 217138
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *