۱
يکشنبه ۱۲ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۰۷

کینه تزویر

حسن هادی*
کینه تزویر

حکومت تزویر بار دیگر جنایت آفرید و عمال ملک سلمان این بار در حرم امن الهی همچون اسلاف بی لیاقت خود جان هزاران نفر را گرفتند. حس انتقام وکینه آل سعود بی شباهت به کینه توزی آل زبیر نیست، شبیه به جنایتی که پسر زبیر در کوفه کرد وگردن هفت هزار نفر را زد، و امام راحل چه زیبا فرمودند که آل سعود لیاقت تصدی خانه خدا را ندارد. این جنایت فراتر از بی لیاقتی، سهل انگاری یا بی مبالاتی است. جهان اسلام باید در مقابل این واقعه اسفناک بسیار متفاوت از گذشته عمل کرده و این جنایتکاران را به پای میز محاکمه بین المللی بکشاند، وهمه عاملان آن را به عنوان جنایتکار به سزای عمل خود برساند. آیا می توان به آل تزویر که متولیان مناسک حج نیز هستند و در ماههای حرام، خون زنان وکودکان بی گناه را در یمن می ریزند و به گفته خود از پولهای همین حاجیان، گروه وحشی داعش را پروارتر می کنند، اعتماد کرد و خیل عظیم مشتاقان و عاشقان حرم امن خدا را به قربانگاه خصم این از خدا بی خبران فرستاد؟ واضح و آشکار بود که حج امسال با سالهای دیگر تفاوت اساسی خواهد داشت، این گرگ وحشی که خود را در باتلاق یمن گرفتار دیده و زخمی و جریح شده بود با کینه ای که بارها آن را به نمایش گذاشته بود معلوم بود که تنها راه انتقامش را در مراسم آرام و بی سلاح و دفاع حج از حاجیان بی گناه مسلمان بخصوص شیعیان مظلوم ایران خواهد گرفت، بسیار برنامه ریزی شده و از طرفی عجولانه و ساده لوحانه این اقدام شوم را کلید زدند و خود را در گردابی که سرمنشاء آن اختلافات شاهزادگان عرب بر سر قدرت بود گرفتار کردند، سیاه چاله ای که به این سادگی امکان برون رفت از آن متصور نیست. وهابیان چنان از این جنایت دست ساز خود غافل گیر شده اند که خود نیز باورشان نمی شود چنین آتشی افروخته اند که عنقریب دامن ننگینشان را خواهد گرفت و طبل رسواییشان در سراسر جهان به صدا درخواهد آمد.
در این میان سوالی نیز به ذهن خطور می کند که چرامسئولین ما با تیز بینی و دقت نظر بیشتری در این برهه خاص عمل نکردند؟ در حالیکه می شد با قدری تأمل در وقایع اخیر و جنایات آل سعود در یمن و تحلیل رویدادها و تحولات منطقه این اتفاق را پیش بینی کرد. ای کاش دولتمردان ما در یک اقدام مقتدرانه و موقرانه که در شأن و منزلت کشورمان به عنوان قدرت برتر منطقه و جهان اسلام است، اقدام به تحریم حج می کردند.
بهتر نبود تا فروکش کردن تنشها در منطقه و تسکین التهاب جامعه پس از عذرخواهی دولت سعودی از بابت جنایت اخیرشان در فرودگاه جده از اعزام حجاج به عربستان خودداری می شد؟ چه بسا هتک حرمت پلیس فرودگاه جده را می توانست به عنوان زنگ خطری قلمداد کرد تا از بروز جنایت منا جلوگیری شود، واقعاً چه کسی مقصراست و چه کسی باید پاسخ این سوالات را بدهد؟ یقیناً با یک اقدام سنجیده، هم جایگاه واقعی ایران در میان همه کشورهای مسلمان با عزت و اقتدار فزاینده ای تقویت می شد و هم خانواده های زیادی سوگوار نمی شدند.
از نگاهی دیگرمی توان این اتفاق را نشانه روشنی دانست بر پایان داستان شوم این خاندان بی کفایت در عربستان. تاریخ گواه خوبی است بر اینکه هیچ ظلمی بی پاسخ نمی ماند و خداوند سخت انتقام گیرنده است و به زودی حکومت تزویر تقاص سختی بخاطر این جنایت خواهد داد و سرنوشتی چون صدام و قذافی در انتظارشان است. این جنایت تیرخلاصی بود که سعودی ها به پیشانی خود شلیک کردند و راه گریزی از آن ندارند و باید منتظر اضمحلال و فروپاشی تاج و تخت زرین خود باشند.
ملت شریف ایران نیز از مسئولین خود انتظار دارند که با جدیت و شفافیت موضوع را تا احقاق حق خانواده های سوگوار در مجامع بین المللی دنبال نموده و از هیچ تلاشی فروگذار نکنند.
*کارشناس وزارت امورخارجه

کد مطلب: 49255
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *