به گزارش
مردم سالاری آنلاین، شبکه نمایش خانگی مدتهاست که در فهرست علاقمندی های مخاطبان ایرانی قرار گرفته و از زمانی که لوح فشرده فیلم ها و سریال ها عرضه میشد تا حالا که دوران فراز پلتفرم هاست، مخاطبان ایرانی چه در ایران و چه در جای جای دنیا سعی میکنند از آثار ارائه شده در شبکه خانگی به عنوان محصولاتی برای فراغت استفاده کنند و در این میان معدود تهيهکنندههایی داریم که از زمان لوح فشرده و عرضه سی دی و دیویدی تا حالا که دوران پلتفرم هاست، در توزیع و تولید محصول نقش داشته اند.
صادق یاری و مهدی یاری از جمله فعالان سالیان شبکه خانگی هستند که زمانی نه چندان دور در موسسه هنرنمای پارسیان به توزیع و تولید محصولات شبکه خانگی می پرداختند و بعدا با راه اندازی موسسه سرورسانه پارسیان، کار خود را ادامه دادند و در سالهای اخیر نیز در کنار استارت راه اندازی پلتفرم اختصاصی خویش به ارائه سریالهایی متفاوت برای پلتفرم ها مشغول هستند.
صارق یاری، تهیه کننده
برادران یاری در طی سالیان فعالیت در شبکه خانگی دریافته اند که تولید محصول سرگرم کننده صرفا با بریز و بپاش همراه نیست و به جایش باید کوشید آثاری تولید کرد که در عین مدیریت هزینه، مخاطب داشته باشند.
از این مسیر بوده که اخیرا آنها سریال ملودرام با رگه های اجتماعی "غربت" را ارائه داده اند که با وجود همه فراز و نشیب و حتی تعلیق موقت، توانست جزو آثار پرمخاطب شبکه خانگی شده و بار دیگر پلتفرم نماوا را به دور رقابت در شبکه خانگی برگرداند. کمااینکه برادران یاری قبل از این، سریال فانتزی کودکانه "دیو و ماه پیشونی" را ارائه کردند که جزو محصولات فرهنگی شبکه خانگی بود و در عین جلب نظر کودکان و خانواده ها، توانست برخی از اساطیر شاهنامه فردوسی را به کودکان و نوجوانان معرفی کند. برنامه رقابتی "دست به مهره" که در فضایی ایرانی طراحی شده بود از دیگر تولیدات ماههای اخیر برادران یاری است، سریال درام حادثه ای "سیاوش" با نوعی خرق عادت در استفاده از بازیگرانی مثل مجید صالحی و معرفی بازیگرانی مثل محمدرضا صولتی و مهدخت مولایی از دیگر سریالهایی بود که توسط برادران یاری تولید شد و اقبال نسبی مخاطب را داشت. ضمن اینکه آنها تولید یک سریال فانتزی کودکانه دیگر را در دستور کار دارند.
سریالهایی مانند "گلشیفته"، "کرگدن"، "هشتگ خاله سوسکه"، "عاشقانه"، "آسپرین"، "ممنوعه"، "آسپرین"، "احضار" و...، که از ملودرام تا سایکودرام، درام دلهرهآور، کودک و عاشقانه حادثه پردازانه را شامل میشوند از جمله آثاری است که در سالهای گذشته، برادران یاری در تولید یا توزیع آنها نقش داشته اند و تنوع ژانری این آثار، نشان دهنده علاقمندی آنها به تجربه گرایی است ضمن اینکه یک درام سینمایی آوانگارد با عنوان "پسرکشی" را در کارنامه تولید خود دارند که از معدود آثار تحسینبرانگیز در جشنواره فیلم فجر و جشنوارههایی در اروپا و آمریکا بابت نگاه نقادانه به بحث انحصارگرایی در جوامع بشری بود.
مهدی یاری، تهیه کننده در کنار میلاد کیمرام بازیگر
موسسه سرورسانه پارسیان به مدیریت برادران یاری برخلاف روال پروپاگاندای برخی نورسان تولید، سعی کرده در حدود بیش از یک دهه فعالیت خود، حرکتی آرام و باطمانینه ولی حرفه ای را در دستور کار قرار دهد؛ چه بسیار پروژه هایی که توسط این موسسه تولید شد و بابت بازخورد مناسب با پیشنهادات مالی مناسب برای دنباله سازی روبرو بود اما پرهیز از تکرار و تأکید بر تجربه های تازه، باعث شد برادران یاری به جای دنباله سازی های بی حاصل به سمت و سوی تولیدات بکر و تازه بروند...
اگر بخواهیم معیاری برای آینده پلتفرم ها و استانداردسازی در تولید محتوا برای آنها درنظر بگیریم، یک روال با بازده میتواند همین حفظ نگاه حرفه ای در تولید و در عین حال حرکت بر مدار تولیدات بدون بریز و بپاش و بهلحاظ دراماتیک جذاب باشد تا مخاطبی که برای تولیدات شبکه خانگی، هزینه میدهد، واقعا تفاوت را حس کند.