۰
شنبه ۷ مرداد ۱۳۹۱ ساعت ۱۶:۰۶
در طی سومین نشست «رسانه و چشم انداز»؛

برنامه‌سازان صداوسيما با دبیر مجمع تشخیص مصلحت دیدار کردند

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام بر ضرورت نگاه روشنگرانه اصحاب رسانه در موضوع سند چشم انداز تاکید کرد.
برنامه‌سازان صداوسيما با دبیر مجمع تشخیص مصلحت دیدار کردند
سومین نشست «رسانه و چشم‌انداز» با حضور جمع زیادی از چهره­‌های صداوسیما و سخنرانی دکتر محسن رضایی، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام و دکتر گیل‌آبادی، معاون اطلاع‌رسانی و پژوهش دبیرخانه مجمع برگزار شد.

محسن رضایی، ضمن خوش آمدگویی به دست‌اندرکاران، تهیه‌کنندگان، هنرمندان و مجریان سازمان صداوسیما، به تشریح اهداف، رویکردها، و واژگانی پرداخت که سند چشم انداز ایران ۱۴۰۴ را تشکیل می دهند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت‌نظام، با اشاره به چالش­‌های پیش‌بینی شده برای تحقق چشم انداز، جغرافیای منطقه آسیای جنوب غربی و تحولات سالهای اخیر در کشورهای افغانستان، عراق و سوریه را برای شرکت کنندگان در این نشست تشریح کرد.

وی با اشاره به رویارویی آمریکا و کشورهای غربی با جمهوری اسلامی، تحریم های ظالمانه غرب را علیه ملت ایران، بخشی از یک سناریوی فشار و کنترل ارزیابی کرد که می­توانیم با هوشیاری مردم و مسؤولان و ایجاد حرکت‌های جهادی و مردمی، از سد آنها عبور کنیم و ایران را به جایگاه پیش بینی شده در سند چشم انداز برسانیم.

در ابتدای این نشست، شهرام گیل‌آبادی به برگزاری همایش و کارگاه «رسانه و چشم انداز» در سال ۱۳۹۰ اشاره کرد و گفت: مطابق برنامه‌ریزی‌های انجام شده، این نشست‌ها که به منظور آشناسازی اهالی رسانه ملی و اصحاب سایر رسانه‌ها، با چشم‌انداز بیست ساله، طراحی شده، در ماه‌های آینده نیز، پیگیری خواهد شد.

معاون اطلاع‌رسانی و پژوهش دبیرخانه مجمع با برشمردن ابعاد معناشناختی نیاز، شعار و راهبردهای رسانه‌ای، به تفاوت تبیین و تبلیغ چشم‌انداز اشاره کرد و گفت: تبلیغ به تاثیر در مخاطب منجر می‌شود در حالی که تبیین، تغییر در رفتار گیرندگان پیام را در پی دارد. این دو فعل (تبلیغ و تبیین) باعث ترویج و آشنایی شهروندان با سند چشم‌انداز می‌شوند.

شرکت‌کنندگان در این نشست، پس از صرف افطار نیز با طرح سوالات و دیدگاه‌های خود، با دکتر محسن رضایی به گفت‌وگو پرداختند.
کد مطلب: 952
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *