کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

در طی سومین نشست «رسانه و چشم انداز»؛

برنامه‌سازان صداوسيما با دبیر مجمع تشخیص مصلحت دیدار کردند

خبرگزاری ايسنا , 7 مرداد 1391 ساعت 16:06

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام بر ضرورت نگاه روشنگرانه اصحاب رسانه در موضوع سند چشم انداز تاکید کرد.


سومین نشست «رسانه و چشم‌انداز» با حضور جمع زیادی از چهره­‌های صداوسیما و سخنرانی دکتر محسن رضایی، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام و دکتر گیل‌آبادی، معاون اطلاع‌رسانی و پژوهش دبیرخانه مجمع برگزار شد.

محسن رضایی، ضمن خوش آمدگویی به دست‌اندرکاران، تهیه‌کنندگان، هنرمندان و مجریان سازمان صداوسیما، به تشریح اهداف، رویکردها، و واژگانی پرداخت که سند چشم انداز ایران ۱۴۰۴ را تشکیل می دهند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت‌نظام، با اشاره به چالش­‌های پیش‌بینی شده برای تحقق چشم انداز، جغرافیای منطقه آسیای جنوب غربی و تحولات سالهای اخیر در کشورهای افغانستان، عراق و سوریه را برای شرکت کنندگان در این نشست تشریح کرد.

وی با اشاره به رویارویی آمریکا و کشورهای غربی با جمهوری اسلامی، تحریم های ظالمانه غرب را علیه ملت ایران، بخشی از یک سناریوی فشار و کنترل ارزیابی کرد که می­توانیم با هوشیاری مردم و مسؤولان و ایجاد حرکت‌های جهادی و مردمی، از سد آنها عبور کنیم و ایران را به جایگاه پیش بینی شده در سند چشم انداز برسانیم.

در ابتدای این نشست، شهرام گیل‌آبادی به برگزاری همایش و کارگاه «رسانه و چشم انداز» در سال ۱۳۹۰ اشاره کرد و گفت: مطابق برنامه‌ریزی‌های انجام شده، این نشست‌ها که به منظور آشناسازی اهالی رسانه ملی و اصحاب سایر رسانه‌ها، با چشم‌انداز بیست ساله، طراحی شده، در ماه‌های آینده نیز، پیگیری خواهد شد.

معاون اطلاع‌رسانی و پژوهش دبیرخانه مجمع با برشمردن ابعاد معناشناختی نیاز، شعار و راهبردهای رسانه‌ای، به تفاوت تبیین و تبلیغ چشم‌انداز اشاره کرد و گفت: تبلیغ به تاثیر در مخاطب منجر می‌شود در حالی که تبیین، تغییر در رفتار گیرندگان پیام را در پی دارد. این دو فعل (تبلیغ و تبیین) باعث ترویج و آشنایی شهروندان با سند چشم‌انداز می‌شوند.

شرکت‌کنندگان در این نشست، پس از صرف افطار نیز با طرح سوالات و دیدگاه‌های خود، با دکتر محسن رضایی به گفت‌وگو پرداختند.


کد مطلب: 952

آدرس مطلب :
https://www.mardomsalari.ir/news/952/برنامه-سازان-صداوسيما-دبیر-مجمع-تشخیص-مصلحت-دیدار-کردند

مردم سالاری آنلاين
  https://www.mardomsalari.ir