۰
جمعه ۶ مرداد ۱۳۹۱ ساعت ۲۰:۵۲
مشاور نخست‌وزیر عراق :

مجازات منطقه کردستان به دلیل توافق محرمانه با صهیونیست ها

دولت عراق هشدار داد، اگر صحت خبر انعقاد توافقنامه منطقه کردستان با شرکت هوایی صهیونیستی ثابت شود، دولت تمامی اقدامات قانونی لازم را علیه این منطقه به کار خواهد گرفت.
مجازات منطقه کردستان به دلیل توافق محرمانه با صهیونیست ها

به گزارش فرهنگ آشتي انلاين به نقل از پایگاه خبری عراق القانون، دولت عراق حکومت منطقه کردستان را تهدید کرد که در صورت اثبات اقدام این حکومت در مورد امضای توافقنامه محرمانه با شرکت هواپیمایی رژیم صهیونیستی تمامی اقدامات قانونی را در این زمینه اعمال خواهد کرد.

"مریم الریس" مشاور نخست‌وزیر عراق با اعلام این مطلب تاکید کرد که دولت عراق هر گونه توافق میان منطقه کردستان با شرکت های هوایی بدون اطلاع خود را رد می کند. فرود هواپیماها در خاک عراق نیز چه در منطقه یا در بخش های دیگر باید تنها با پرچم دولت ائتلافی عراق صورت پذیرد.

الریس با اشاره به اینکه تجاوزی به حریم هوایی عراق صورت نگرفته است، تاکید کرد که حکومت منطقه کردستان توافق با شرکت های اسرائیلی در این زمینه را بدون اطلاع دولت رد کرده و خواستار ارائه دلایلی برای اثبات این ادعا شده است، اما در صورت اثبات به امضا رسیدن این توافقنامه در نظر دولت ائتلافی، دولت تمامی اقدامات و دستورات قانونی را در این زمینه انجام خواهد داد.

برخی خبرهای درز شده نشان می‌دهد که حکومت منطقه کردستان عراق توافقنامه محرمانه ای را با شرکت هواپیمایی صهیونیستی "العال" بزرگترین شرکت هواپیمایی در سرزمین های اشغالی منعقد کرده است که به موجب آن به هواپیماهای شهری و هواپیماهای باری شهری اسرائیلی وابسته به این شرکت اجازه فرود در فرودگاه بین المللی اربیل را می‌دهد.

بر اساس این توافقنامه که امضای آن هنوز به اثبات نرسیده است، امکان انتقال محصولات زراعی تولید شده در منطقه کردستان از طریق این شرکت اسرائیلی به سرزمین های اشغالی و سایر کشورهای جهان امکان پذیر می شود، این بند در صورت درست بودن می تواند زمینه ساز فعالیت گسترده شرکت های صهیونیستی در داخل منطقه کردستان عراق شود.
کد مطلب: 894
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *