۰
دوشنبه ۳ مهر ۱۳۹۱ ساعت ۱۶:۴۰

ماجرای نتایج آزمون های استخدامی

عدم اعلام نتایج آزمون های استخدامی، یکی از مشکلاتی است که بسیاری از خوانندگان خبرآنلاین با ما مطرح کرده اند.
خبرآنلاین: سالهاست برای استخدام، آزمون هایی برگزار می شود و داوطلبان با پر کردن فرم و شرکت در آزمون در مراکز دولتی استخدام می شوند.تنها تفاوتی که این آزمونها نسبت به گذشته پیدا کردند این است که دیگر نباید فرمها را از روزنامه های کثیرالانتشار خریداری کرد،بلکه با مراجعه به آدرس های اینترنتی می توان این ثبت نام را انجام و در آزمون شرکت کرد.
اما مشکل این است که برخی این مراکز هزینه های زیادی از داوطلبان می گیرند و برخی هم بدون اینکه نتیجه را اعلام کنند، داوطلبان را چشم انتظار می گذارند.
در این زمینه چندی پیش یکی از مخاطبان خبرآنلاین نوشته بود که ".....من دراسفند ۱۳۹۰ سه آزمون بانک صنعت و معدن، وزارت امور خارجه و مرکز آمار ایران را شرکت کردم که بانک صنعت و معدن هیچ آزمونی نگرفت و اصلا صدایش را هم در نیاورد. وزارت امور خارجه در یک اردیبهشت امتحان گرفت که خبری از نتایج نشد. تامین اجتماعی با مبلغ ۲۵۰۰۰ تومان و استانداری ها با مبلغ ۶۰۰۰ تومان اقدام به ثبت نام کردند. استانداری ها با کمال بی ادبی با ما برخورد می کنند و و وقتی تماس میگیریم می گویند اصلا آزمون لغو شد. از طرفی می گویند رییس توسعه منابع انسانی قهر کردند. تکلیف ما جوانان چیست؟"
یکی از خوانندگان نوشته است که " سلام چرا نتایج آزمون استانداری اصفهان در سال ۹۱ اعلام نمی شود؟"

نتیچه پیگیریها چه بود؟
سوال مخاطبان درباره برگزاری آزمون در استانداری،تامین اجتماعی،وزارت امور خارجه و بانک صنعت بود که هر کدام پاسخهای خود را داشتند. پاسخ ابراهیمی معاون منابع انسانی استانداری تهران جالب است. وی با رد برگزاری چنین آزمونی دراستانداری اعلام کرد:آزمونی که قراراست برگزار شود آزمون تبدیل وضعیت است. به این ترتیب استانداری تسهیلاتی برای کارکنانی که درمرکزکلان شهر فعالیت می کردند واکنون قصد دارند برای کارازکلان شهرخارج و به مراکزاستان و یا شهرستان بروند درنظر گرفته است و هیچ آزمون استخدامی برگزار نشده است."
درباره پاسخ به وضعیت آزمون های استخدامی تامین اجتماعی ،زینالی مسئول سایت تامین اجتماعی به خبرآنلاین پاسخ داد:سازمان تامین اجتماعی درسال چند آزمون برگزار می کند. نتایج آخرین آزمون این سازمان که درخرداد ماه سال جاری برگزارشده بود درروز ۶ تیرماه اعلام و روی سایت tamin.ir نیزمنتشر شده است. از سوی دیگرتا کنون هم ۳۹ هزارو ۴۵ نفرروی این سایت نتایجشان را مشاهده کرده اند.»
وزارت امورخارجه هم اردیبهشت امسال آزمونی برگزار کرده که گویا تا دو هفته آینده نتایج آن را اعلام می کند. در این زمینه حسینی معاون رئیس کارگزینی وزارت امور خارجه به خبرآنلاین می گوید: "تلاش می شود تا دوهفته آینده نتایج آزمون استخدامی اردیبهشت ماه اعلام شود ،اسامی ۲۶۰ نفراز پذیرفته شدگان به معاونت توسعه نیروی انسانی ریاست جمهوری ارسال شده است. اما هنوز این معاونت هیچ تصمیمی دراین باره نگرفته است.
بانک صنعت و معدن هم در اطلاعیه ای که برای خبر آنلاین اعلام کرد: "با پوزش از شرکت کنندگان در آزمون استخدامی بانک صنعت و معدن به خاطرتاخیرایجاد شده درزمان برگزاری این آزمون به اطلاع می رساند مسئولان این بانک پیگیراجرای مراحل قانونی ازمراجع ذیصلاح جهت انجام آزمون فوق بوده و نتیجه حاصله در اسرع وقت از طریق پایگاه اینترنتی WWW.BIM.IR اطلاع رسانی خواهد شد."

هزینه های آزمونهای خصوصی و دولتی متفاوت است
درباره هزینه آزمونها، هاجر تحریری نیک صفت، معاون راهبردی منابع انسانی رئیس جمهوری به خبرآنلاین می گوید: دستگاه های دولتی طبق قانون ۶ هزار تومان می گیرند که مستقیم به خزانه دولت واگذار می شود و صرف اجرای آزمون و طرح سوال می شود و هیچ نهاد دولتی در این زمینه تا کنون تخلفی نکرده است.
وی با بیان اینکه نهادهایی مانند شهرداری، مخابرات و تامین اجتماعی نهادهای عمومی غیر دولتی هستند می افزاید: بنابراین آنها ضوابط بخش خصوصی را دارند ،هزینه آزمون را خودشان تعیین می کنند و این موضوع به ما ارتباطی ندارد.

هنوز زمان اعلام نتایج نرسیده
اما برخی اعتراض ها هم نسبت به اعلام نشدن نتایج آزمون های استخدامی و بلاتکلیفی هایشان بود،به طوری که آزمون هایی از سال گذشته برگزار شده و هنوز نتایج آن اعلام نشده است.آنطور که معاون راهبردی منابع انسانی رئیس جمهوری عنوان می کند این موضوع در دست بررسی است و هنوز مشخص نیست چه زمانی به نتیجه قطعی برسد.بنابراین بهتر است شرکت کنندگان آزمون ها همچنان منتظر اعلام نتایج در آینده باشند.

 
کد مطلب: 8178
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *