۰
چهارشنبه ۸ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۱۵:۰۸

لزوم اهتمام دانشجویان به مهارت‌آموزی

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی زنجان گفت: یکی از راه‌های موفقیت برای ورود به بازارکار، حرفه‌آموزی در کنار اهتمام به تحصیلات دانشگاهی است.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی زنجان گفت: یکی از راه‌های موفقیت برای ورود به بازارکار، حرفه‌آموزی در کنار اهتمام به تحصیلات دانشگاهی است.
به گزارش ایسنا،یدالله رجایی در حاشیه بازدید از مرکز یک شهید مفتح آموزش فنی و حرفه‌ای استان زنجان اظهار کرد: بسترهای همکاری دانشگاه آزاد با فنی و حرفه‌ای استان از اولویت‌های این دانشگاه محسوب می‌شود.
رجایی تاکید کرد: توانمندی‌های دانشگاه آزاد اسلامی در سطح استان به‌ویژه درحوزه نیروی انسانی متخصص و دسترسی به نیروی انسانی نخبه، فرصت خوبی است که صنایع استان، ادارات و سازمان‌ها می‌توانند به خوبی از این فرصت استفاده کنند.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی زنجان با بیان اینکه در حال حاضر بیکاری دانشجویان فارغ‌التحصیل یکی از مشکلات بزرگ جامعه است، خاطرنشان کرد: با ایجاد زمینه تعامل حداکثری و ایجاد زمینه مهارت‌آموزی می‌توان برای حل این مشکل گام‌های خوبی برداشت.
رجایی تاکید کرد: مدرک دانشگاهی دارای ارزش است اما بهتر آن است که در کنار مدرک دانشگاهی، افراد یک مهارت یا حرفه نیز بیاموزند. چرا که صرفا داشتن مدرک منجر به اشتغال نخواهد شد وامروزه این را نیز در بین فارغ‌التحصیلان دانشگاهی شاهد هستیم.
در ادامه این مراسم، مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان زنجان گفت: یکی از علل افزایش روزافزون بیکاری در بین فارغ‌التحصیلان دانشگاهی نداشتن آمادگی لازم برای ورود به بازار کار است.
محمدرضا انصاری با تاکید بر افزایش تعاملات دوسویه در راستای ترویج فرهنگ مهارت‌آموزی و توانمندسازی دانشجویان و فارغ‌التحصیلان دانشگاهی اظهار کرد: یکی از علل افزایش روزافزون بیکاری در بین فارغ‌التحصیلان دانشگاهی عدم حرفه‌آموزی و برخورداری از آمادگی لازم برای ورود به بازار کار است.
وی تصریح کرد: سازمان فنی و حرفه‌ای با اجرای طرح‌های کاروزی فارغ‌التحصیلان دانشگاهی سعی کرده گام‌های خوبی برای حل مشکل بیکاری فارغ‌التحصیلان دانشگاهی بردارد و علاوه بر آن، اجرای این طرح‌ها تعامل این دو دستگاه را بیشتر می‌کند.
کد مطلب: 77824
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *