اپراتور دوم تلفن همراه كشور با سیاست چراغ خاموش، بدون اطلاع رسانی فراگیر اقدام به افزایش تعرفه سیم كارت های اعتباری خود كرده است.
هنوز چند روزی از سخنان ۲۴ تیرماه۱۳۹۳ وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در مراسم رونمایی از فاز نهایی رومینگ ملی كه گفته بود «تشكر می كنم از دواپراتوری كه پس از اینكه خواهش كردم از اپراتورها تعرفه ها را به نفع مردم كاهش دهند، كاهش دادند كه جای تشكر دارد...» نگذشته بود كه اپراتور ایرانی- آفریقایی ایرانسل، تعرفه مكالمات و پیامك سیم كارت های اعتباری خود را در آستانه تعطیلات عید فطر بدون اطلاع رسانی فراگیر افزایش داده است.
این اقدام در حالی صورت پذیرفته كه مدیر عامل اپراتور دوم در سخنانی كه در سایت وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در تاریخ ۲۶/۳/۹۳ منتشر شده اعلام كرده بود: «افزایش تعرفه برای سیم كارت های دایمی و اعتباری در دستور كار اپراتور دوم قرار ندارد»
بر اساس تعرفه های جدید، نرخ تعرفه یك دقیقه تماس درون شبكه از ۶۲۰ریال به ۶۶۹ریال و برون شبكه از ۸۲۵ریال به ۹۲۹ریال افزایش یافته است. علاوه بر افزایش تعرفه مكالمات، این اپراتور تعرفه پیامك فارسی را از ۱۰۰ به۱۰۵ریال و لاتین را از ۱۶۰ به ۱۹۹ریال افزایش داده است.
این افزایش تعرفه در حالیست كه این اپراتور چندی پیش برای نشان دادن حسن نیت خود به وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات نرخ تعرفه مكالمات برون شبكه سیم كارت های دائمی خود را اندكی كاهش داده بود. كه البته مشتركین دائمی این اپراتور كمتر از دو درصد كل مشتركینش را تشكیل می دهد و مردم، ایرانسل را به سیم كارتهای اعتباریش می شناسند.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات هم به به دنبال این اقدام ایرانسل، این اپراتور ایرانی- آفریقایی را در جایگاه نورچشمی قرار داده و حتی برایش مجوز راه اندازی نسل سوم تلفن همراه را بصورت پایلوت در چند نقطه تهران صادر كرد. دكتر واعظی یقیناً نمی دانست كه این اپراتور با ژست مذكور، در صدد افزایش ناگهانی تعرفه های سیم كارت های اعتباریش است، كه بیشترین درآمدش از محل این مشتركین(اعتباری) حاصل می شود و اصولاً شعار «كیفیت بهتر و تعرفه پایین تر» فقط در عالم رؤیا تحقق پذیر است.