۰
چهارشنبه ۱ شهريور ۱۳۹۱ ساعت ۱۶:۵۳

اظهار نظر رضایی و ثمره هاشمی در مورد اجلاس نم

محسن رضایی: اجلاس «نم» فرصت خوبی برای شکست تحریم​ها است/ ثمره​هاشمی: این اجلاس می‌تواند محلی برای نزدیک کردن مواضع دولت‌ها باشد
محس رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به تاثیر برگزاری اجلاس سران عدم تعهد در بالا بردن جایگاه بین المللی ایران، گفت: در حقیقت کنفرانس غیر متعهدها یک از ابزار و امکانات خوبی است که عدم تعهد و استقلال ایران از قدرت‌های استکباری را نشان می‌دهد.
وی تصریح کرد: تعداد زیادی از کشورهای دنیا عضو این کنفرانس هستند و این ظرفیت بسیار خوبی است. ما می‌توانیم از ظرفیت این کشورها برای شکستن تحریم‌ها و مقابله با انزوا سازی ایران استفاده کنیم.
همچنین مجتبی ثمره هاشمی دستیار ارشد رئیس جمهور در حاشیه‌ جلسه هیات دولت با اشاره به برگزاری شانزدهمین اجلاس سران جنبش غیرمتعهدها در تهران اظهار داشت: ‌امیدواریم این اجلاس زمینه برای هم افزایی هر چه بیشتر بین کشورهای مستقل را فراهم کند.
وی با اشاره به فلسفه‌ تشکیل جنبش غیر متعهدها و فراز و نشیب‌هایی که در این مدت طی کرده، اظهارداشت: با توجه به جایگاه سیاسی و بین‌المللی ایران برگزاری این اجلاس در تهران در نزد افکار عمومی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و می‌توان با همکاری اعضاء و اتخاذ مواضع قوی در مورد مسایل بین‌المللی و تحولات رخ داده این اجلاس را به جایگاه و اهداف اولیه خود بازگرداند.
وی با بیان این که اکنون از بلوک شرق خبری نیست و غربی‌ها سعی می‌کند که سیاست‌های خود را به کشورهای مستقل دیکته کنند، تصریح کرد: این اجلاس می‌تواند محلی برای رایزنی‌ها، هم افزایی و نزدیک کردن هر چه بیشتر مواضع دولت‌های مستقل باشد و آنها بتوانند نقش مهمترین در عرصه‌ی بین‌المللی در راستای حفظ کرامت ملت‌ها داشته باشند.
 
کد مطلب: 3872
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *