طبق حکم دادگستری جمهوری اسلامی ایران اسپانسر جشن قهرمانی لیگ برتر فوتبال و جام حذفی حق تبلیغات نداشته است.
سازمان لیگ برای اولین بار در طول دوازده دوره ای که به صورت حرفه ای مسابقات لیگ برتر و جام حذفی را برگزار می کند برای رقابت های فینال جام حذفی و مراسم جشن قهرمانی اقدام به جذب اسپانسر کرد.
این اسپانسر شرکت پدیده بود که این روزها تبلیغات آن در گوشه و کنار مکان های مختلف دیده می شود.
این یک فکر اقتصادی خوب از سوی مسئولان سازمان لیگ بود که به طور حتم چنین اقداماتی جای تقدیر و تحسین دارد. اینکه مهدی تاج بعد از سال ها کوله بار تجربه خود را به کار گرفته و در این اوضاع بد مالی که فدراسیون با آن دست به گریبان است برای برگزاری هر چه بهتر این مراسم چنین کاری کرد نیز جای تشکر دارد.
هر چند که اسپانسر مراسم جشن قهرمانی استقلال با چاپ بنرهای تبلیغاتی با رنگ قرمز و سفید باعث عصبانیت هواداران استقلال شدند و حتی آنها بارها به این مسئله معترض شدند و حتی علیه این شرکت شعار سر دادند. اینکه چرا باید در روز جشن قهرمانی استقلال چنین رنگی انتخاب می شد جای سوال دارد.
مراسم فینال جام حذفی و جشن قهرمانی استقلال به پایان رسیده است اما به تازگی خبرهایی رسیده مبنی بر اینکه شرکت فوق اجازه تبلیغات نداشته است.
گواه این مدعا هم دو نامه ای است که در زیر آمده و نشان می دهد هیچ فدراسیون ورزشی طبق حکم دادگاه حق نداشته تا اطلاع ثانوی با این شرکت قرارداد تبلیغاتی امضا کند.
در دو نامه ای که در زیر آمده توضیح داده شده که دلیل این ممنوعیت چیست و اینکه چرا این موضوع دیر به اطلاع فدراسیون های ورزشی رسیده و اینکه چرا به آن تمکین نشده سوالاتی است که مسئولان مربوطه باید به آن پاسخ دهند.
در این نامه دادگستری اعلام کرده است که تبلیغات این شرکت تا اطلاع ثانوی ممنوع است. این نامه در تاریخ دوم اردیبهشت سال 92 به وزارت خانه های فرهنگ و ارشاد اسلامی، راه و شهرسازی و ورزش و جوانان ارسال شده است.
در نامه دوم که در زیر آمده است وزارت ورزش در تاریخ 18 اردیبهشت این بخش نامه به فدراسیون های ورزشی ارائه کرده است و ای درحالی بود که بازی استقلال و داماش روز 20 اردیبهشت برگزار شده است.