۰
سه شنبه ۲۴ مرداد ۱۳۹۱ ساعت ۱۷:۱۰

اعزام یک فروند هواپیمای حامل کمک‌های قطر به زلزله زدگان

دولت قطر بعدازظهر امروز (سه‌شنبه) اقدام به اعزام یک فروند هواپیمای حامل مواد غذایی، پتو و کالاهای مورد نیاز برای زلزله زدگان شمال غرب کشور کرد.
در پی وقوع حادثه دلخراش زلزله در استان آذربایجان شرقی امیر، ولیعهد، نخست‌وزیر و وزیر امور خارجه قطر با ارسال پیام‌های جداگانه به محمود احمدی‌نژاد رئیس جمهور کشورمان ضمن تسلیت این حادثه، آمادگی خود را برای ارسال کمک‌های مورد نیاز اعلام کردند.

علاوه بر این به دستور شیخ حمد بن خلیفه آل ثانی امیر قطر یک فروند هواپیمای مجهز بیمارستانی به همراه ۴۰ پزشک، پرستار و تعدادی سگ‌های جستجوگر مهیای اعزام به مناطق حادثه دیده بودند که به دلیل عدم نیاز هلال احمر جمهوری اسلامی ایران، از آنها تقدیر و تشکر به عمل آمد.

عبدالله سهرابی سفیر کشورمان در دوحه در این زمینه اعلام کرد: یک فروند هواپیمای باربری ۷۴۷ به میزان ۸۰ تن مواد غذایی، لباس گرم، پتو، چادر، موتور برق، خرمای بسته بندی و لوازم بهداشتی بعد‌ازظهر امروز (سه‌شنبه) عازم استان آذربایجان شرقی شد.

وی همچنین گفت که جمعی از سفرای کشورهای مقیم در قطر با ارسال نامه‌ و تماس‌های تلفنی، ابراز همدردی کرده و ظرف روزهای چهارشنبه و پنج شنبه دفتر یادبودی به همین مناسبت در محل سفارت کشورمان دایر خواهد بود.
کد مطلب: 2947
مرجع : فارس
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *