۰
يکشنبه ۱ ارديبهشت ۱۳۹۲ ساعت ۱۹:۱۵
سعيدي كيا:

اتاق هاشمي رفسنجاني حمايتم نكرده است

كانديداي احتمالي يازدهمين دوره رياست جمهوري گفت: اتاق هاشمي رفسنجاني براي حضور در انتخابات تاكنون حمايتم نكرده است.
به گزارش مهر، محمد سعيدي كيا، بعدازظهر يكشنبه در جلسه پرسش و پاسخ دانشجويي در دانشگاه آزاد مشهد با بيان اين مطلب كه اتاق هاشمي رفسنجاني براي حضور در انتخابات تاكنون حمايتم نكرده است، اظهار كرد: چگونگي ورود اصلاح طلبان به عرصه انتخابات به خودشان ربط دارد و آنان با هركانديدايي مي خواهند مي توانند وارد شوند.
وي با تاكيد بر اينكه بنا ندارم با هيچ گروهي ائتلاف كنم، ادامه داد: بنده يك كانديداي مستقل هستم و با هيچ گروهي ائتلاف نخواهم كرد و به نفع هيچ كس نيز كنار نمي روم.
وي يادآور شد: ائتلاف را در حال حاضر زودرس مي دانم چرا كه ابتدا شوراي نگهبان بايد نظر خود را نسبت به كانديداها بيان كند تا براساس اصول و نظر مشخص ائتلاف صورت بگيرد.
معتقد به خطوط سياسي در كشور نيستم
وي در پاسخ به سوالي مبني بر مرزبندي ميان جريان اصولگرايي و اصلاح طلبي بيان كرد: بنده در دولت دوم موسوي و در دولت اول هاشمي رفسنجاني و احمدي نژاد حضور داشته ام و اين امر مرزبنديم را در خصوص جريان اصلاح طلب و اصولگرا در كشور نشان مي دهد.
وي يادآور شد: معتقد به خطوط سياسي در كشور نيستم زيرا اين خطوط و جريان ها سبب شده عده اي افراد كارآمد و وفادار به انقلاب در ميدان خدمت حضور نداشته باشند و از نظر من كساني كه وفادار به انقلاب اسلامي هستند و باور به قانون اساسي و ولايت فقيه دارند صلاحيت خدمت در دولت را دارند.
كانديداي احتمالي يازدهمين دوره رياست جمهوري در بخش ديگري از سخنانش با اشاره به معرفي كابينه پيش از راي آوردن رئيس جمهور تصريح كرد: به معرفي كابينه پيش از راي آوردن اعتقاد ندارم و اين اقدام را خلاف تدبير مي دانم اما معتقدم كه هر كانديدايي در دوران تبليغات مي تواند ۴ نفر از اعضاي كليدي نظير معاون اول، وزير اقتصاد، رئيس بانك مركزي و سازمان مديريت را مشخص كند.
سعيدي كيا با اشاره به نقاط قوت و ضعف دولت فعلي، بيان كرد: هدفمندي يارانه ها موضوعي بود كه بايد در كشور انجام مي گرفت اما دولت احمدي نژاد در اجراي آن به خوبي عمل نكرد.
بيمه پايه تامين اجتماعي جايگزين هدفمندي يارانه ها
وي ادامه داد: هدفمندي بايد طبق برنامه زمان بندي مشخص اجرايي مي شد و به دو دهك پايين جامعه تعلق مي گرفت چرا كه دادن يارانه نقدي به ساير افراد جامعه امروز موجب افزايش افسار گسيخته تورم شده است.
وي يادآور شد: بايد جايگزيني مناسب براي پرداخت يارانه نقدي پيدا كرد و در اين راستا ضروري است بيمه پايه قوي تامين اجتماعي ايجاد شود تا دغدغه خانوارها از بين برود و آثار سو تورمي نيز به دنبال نداشته باشد.
وي پيشرفت تكنولوژي، توجه به كارهاي عمراني و ساماندهي سوخت را از نقاط قوت دولت نهم و دهم دانست و تصريح كرد: سفرهاي استاني و حضور در بين مردم نيز از نقاط مثبت دولت بود اما هزينه هاي اين سفر نيز بايد كاهش مي يافت.
وي گفت: طرح هاي نيمه تمام، كاهش توليد، افزايش تورم، رشد نرخ بيكاري و وضعيت بد اقتصادي از ضعف هاي بزرگ اين دولت است.
كانديداي احتمالي يازدهمين دوره رياست جمهوري با تاكيد بر اينكه تغيير گفتمان در دولت دهم وضعيت كشور را خراب كرد افزود: وضعيت كشور در دولت نهم قابل قبول تر بود اما به علت تغيير گفتمان در دولت دهم اوضاع كشور بحراني شد.
كانديداي احتمالي يازدهمين دوره رياست جمهوري عنوان كرد: اصل كشورداري بر صداقت و راست گويي به مردم است و در اين مسير من حاضر نيستم راست گويي خود را فداي رياست جمهوري كنم.
عامل اصلي تحريم ها بر نظام اسلامي انرژي هسته اي است
سعيدي كيا سپس در خصوص وضعيت تحريم ها و روابط خارجي يادآور شد: ما مي توانستيم در طي سال هاي اخير با تشكيل اتحاديه اروپا و رقابت آنان با آمريكايي ها وضعيت خود را در حوزه روابط خارجي ارتقا دهيم.
وي بيان كرد: امروز عامل اصلي تحريم ها بر نظام اسلامي انرژي هسته اي است زيرا ما طبق قانون عضو ام پي تي هستيم اما آنان ادعاي توليد بمب هسته اي را مطرح مي كنند در حالي كه در اين زمينه رهبر انقلاب فتوا داده اند.
وي ادامه داد: در رابطه با انرژي هسته اي و تحريم ها بايد ديپلماسي خود را در مذاكرات خارجي قوي تر كنيم و مطابق منطقي صحيح پيشرفتها و توانايي هاي خود را به جهانيان نشان دهيم.
كانديداي احتمالي يازدهمين دوره رياست جمهوري سپس با اشاره با فعاليت ها و سوابق كاري خود يادآور شد: من سال ۴۸ فارغ التحصيل شدم و بعد از انقلاب از جهاد سازندگي شروع كردم و در دولت هاي مختلف حضور يافتيم و فكر كردم با پشتوانه اين تجربيات خدمت گذار كشور و پيروي ولايت فقيه باشم.
اقتصادي فعال و پويا
وي ادامه داد: به صحنه انتخابات آمدم زيرا معتقدم با حفظ اصول و ارزشها مي شود با دنياي معاصر رابطه عادلانه و حكيمانه برقرار كرد.
وي بيان كرد: شعار من آرامش، انسجام ملي و همكاري جهاني در دولت انقلاب اسلامي است و دولتي را كه تشكيل دهم بي ترديد به تمامي ظرفيت هاي كشور نياز دارد، پيرو ولايت فقيه، فرزند مجلس و خدمت گذار مردم است.
وي تاكيد كرد: منطق دولت بنده حضور محترم و موثر برپايه عزت، حكت و مصلحت است و اين دولت همه فعاليت هاي خود را بر پايه ي اسناد بالادستي تنظيم مي كند و به قانون مداري معتقد است.
وي با تاكيد بر اينكه كاهش وابستگي را جزء اهداف و برنامه هاي محوري خويش قرار داده ام، افزود: اين دولت بر اين باور است كه اقتصادي فعال، پويا و برخوردار از رفاه در سايه انقلاب اسلامي تحقق يافتني است و باز كردن ميدان و برقراري امنيت را ضروري مي داند.
کد مطلب: 28101
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *