۰
دوشنبه ۱۹ فروردين ۱۳۹۲ ساعت ۱۰:۰۱

حمله مستقیم خبرگزاری دولت به قالیباف

اسکار یا نوبل تنها جوایزی نیستند که بنیادهای غربی، با اهداف سیاسی، اقدام به اهدای آنها می کنند و جایزه ˈشهردار دنیاˈ هم از جمله این جوایز است
ایرنا نوشت:
پایگاه خبری تحلیلی ˈمرد عملˈ وب سایت ˈجبهه مردمی حامیان دکتر قالیبافˈ از جمله رسانه هایی است که تلاش کرده کاربران اینترنتی را به این وادی بکشاند.

این وبسایت با دعوت از کاربران ایرانی برای شرکت در انتخابات وبسایت ˈ ورلد میرˈ به نفع شهردار تهران نوشت: دوئل انتخاب برترین شهردار جهان از سوی سایت تخصصی شهرداران جهانˈورلد میرˈ از رخدادهای مهم مدیریت شهری محسوب می شود و به نوعی به ˈاسکار شهرداران جهانˈ نیز معروف است.

با تلاش های هواداران قالیباف در فضای مجازی، به نوشته وبسایت ˈورلد میرˈ، قالیباف در میان 25 شهردار برتر 2012 قرار گرفت. قالیباف، در سال 2008 نیز به عنوان هشتمین شهردار برتر جهان انتخاب شد.

پرستیژ اسکار
در شرایطی که واکنش ها به اهدای اسکار به فیلم ضد ایرانی ˈآرگوˈ از سوی ˈمیشل اوباماˈ همسر رئیس جمهوری آمریکا همچنان ادامه دارد و آخرین واکنش ها به این موضوع اهدای جایزه ˈباروت خیسˈ از سوی پدر شهید احمدی روشن به همسر رئیس جمهوری آمریکا به خاطر افشای ماهیت این جایزه بود، اهدای جوایز مشابه به مدیران و سیاستمداران جهان سوم از جمله ایران از سوی بنیادهای غربی قابل تامل است.

آنچه تاسف بارتر می باشد این است که مدیران ایرانی و هواداران آنها این جوایز را افتخاری بزرگ می دانند و خواهان بکارگیری پتانسیل های ملی برای گرفتن چنین جوایزی هستند.

اسکار یا نوبل تنها جوایزی نیستند که بنیادهای غربی، با اهداف سیاسی، اقدام به اهدای آنها می کنند و جایزه ˈشهردار دنیاˈ هم از جمله این جوایز است.

جایزه مزبور هر دو سال یکبار به منتخب اندیشکده انگلیسی-آمریکایی ˈشهرداران شهرˈ اعطا می شود. این بنیاد در سال 2003 توسط چند بازاریاب و مشاور امور شهری انگلیسی در لندن تاسیس شد که در ادامه کار با پیوستن چند آمریکایی توسعه یافت. این اندیشکده علاوه بر ارائه جایزه شهردار جهان، خدمات مشاوره ای در زمینه مسائل شهری به مشتریان خود ارائه می کند.

این جایزه از 2004 تا تا 2012 به شهردارانی از کشورهای مختلف اعطا شده است. بررسی برندگان اول تا سوم این جایزه در سال های مختلف نشان می دهد که این جایزه در غالب موارد به برندگانی از کشورهای جهان سوم از جمله کشورهای آفریقایی و همین طور کشورهای آمریکای لاتین اهدا شده است. برندگان 2005 این جایزه شهرداران ˈآتنˈ یونان، ˈمیسیسوگایˈ کانادا و شهر گواتمالای گواتمالا بوده اند. برندگان 2006 هم عبارت بودند از شهرداران ˈملبورنˈ استرالیا، ˈآمستردامˈ هلند وˈهاریسبورگˈ آمریکا. در 2008، جایزه مزبور به شهرداران ˈکیپ تاونˈ آفریقای جنوبی، ˈزوریخˈ سویس و ˈچاکائوˈ ونزوئلا تعلق گرفت. در 2010، برندگان این جایزه از ˈمکزیکوˈ مکزیک، ˈاوکلاهامایˈ آمریکا و ˈریاسˈ ایتالیا بودند. شهرداران ˈبیلبائوˈ اسپانیا، ˈپرثˈ استرالیا و ˈسوراکاترایˈ اندونزی هم از برندگان 2012 بودند.

بالاترین رقم شرکت کنندگان در نظرسنجی اینترنتی جایزه ˈشهردار دنیاˈ برای کل شهرداران از سراسر جهان در سال 2012، تنها 205 هزار نفر بوده است که اگر بین 910 شهردار شرکت کننده تقسیم شود، عدد ناچیزی خواهد شد.

رای گیری مجازی
فصلنامه تجاری-اقتصادی انگلیسی زبان ˈایران اینترنشنالˈ چاپ تهران در مطلبی با تیتر ˈقالیباف از بین 800 شهردار هشتمین شهردار جهان شدˈ در ژانویه 2009 درباره شیوه انتخاب شهردار تهران به عنوان شهردار برتر توسط سایت ˈورلد میرˈ در 2008 نوشت: سایت ˈورلد میرˈ با رای گیری از شهروندان در فضای مجازی از ژانویه تا ژوئن، در مرحله اول 50 شهردار و در مرحله بعد 11 شهردار برتر را معرفی کرد که قالیباف هشتمین شهردار برتر از سوی انتخاب کنندگان مجازی شد.

البته این ماهنامه چند کامنت که البته همه آنها جانبدارانه هستند در زیر مطلب خود و به نقل از خوانندگان قرار داده است که یکی از کامنت ها قالیباف را چنین معرفی می کند: دکتر قالیباف، فردی روشن فکر، اصلاح طلب، عملگرا،مدیری موثر، شهرداری ایده آل برای تهران و رئیس جمهوری ایده آل برای ایران است.

البته جایزه ˈشهردار دنیاˈ تنها جایزه ای نیست که شهردار تهران دریافت کرده و وبسایت ˈسامانه مدیریت ارتباطات شهرداری تهرانˈ درباره دیگر جوایز قالیباف نوشت: در دهمین کنگره ˈمترو پلیسˈ که در شهر ˈپورتوآلگرهˈ برزیل برگزار شد، پایتخت جمهوری اسلامی ایران به دلیل توسعه سیستم حمل و نقل عمومی، گسترش سیستم ˈبی آر تیˈ و ترویج دوچرخه سواری به عنوان یکی از 10 شهر برتر جهان انتخاب شد.

لازم به ذکر است، برگزار کننده کنگره ˈمتروپلیسˈ شرکت ˈسیسکو سیستمˈ یک شرکت چندملیتی آمریکایی مستقر در کالیفرنیای آمریکاست.

وبسایت ˈسامانه مدیریت ارتباطات شهرداری تهرانˈ، جایزه ˈاجلاس حمل و نقل پایدار سال 2010ˈ واشنگتن را از دیگر افتخارات قالیباف معرفی کرده است!

برگزارکنندگان جایزه ˈ حمل و نقل پایدار ˈ نیز مثل دیگر سازمان های غربی از طریق جمع آوری آرا در فضای مجازی، منتخبان خود را انتخاب می کنند. شهردار تهران به خاطر بالاتر بودن تعداد رای دهندگان به وی در وبسایت ˈاجلاس حمل و نقل پایدار سال 2010ˈ توانست پنجمین شهردار برتر جهان در زمینه حمل و نقل عمومی شود.

گفتنی است، موسسه آمریکایی ˈحمل ونقل و سیاست توسعهˈ در نیویورک برگزار کننده این اجلاس سالانه است.
کد مطلب: 27012
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *