۰
جمعه ۲۰ مرداد ۱۳۹۱ ساعت ۲۳:۰۹
سخنگوي دبيرکل سازمان ملل:

شمار آوارگان سوريه افزايش يافته است

سخنگوی دبیرکل سازمان ملل گفت: گزارش آژانس پناهندگان سازمان ملل نشان می دهد شمار آوارگان سوری در هفته جاری در کشورهای لبنان، ترکیه، اردن و عراق افزایش یافته است.
 ادواردو دل بویی، از سخنگویان دبیرکل سازمان ملل در نشست خبری روز جمعه افزود: تازه ترین آمار آژانس پناهندگان سازمان ملل متحد نشان می دهد تا پنجشنبه نوزدهم مرداد (نهم آگوست) تعداد صد و چهل و شش هزار و ششصد و شصت و هفت تبعه سوری، در چهار کشور یاد شده به سر می برند.
دل بویی گفت: در این گزارش تاکید شده است که در ترکیه بیش از پنجاه هزار نفر، در عراق سیزده هزار و هفتصد و سی نفر، در لبنان سی و شش هزار و هشتصد و چهل و یک نفر و در اردن نیز چهل و پنج هزار و هشتصد و شصت و نه آواره سوری به سر می برند که از آنان ثبت نام شده است.
وی افزود: این گزارش تاکید دارد که هزاران آواره سوری نیز در کشورهای یاد شده به سر می برند که هنوز ثبت نام نشده است.
سخنگوی دبیرکل سازمان ملل گفت: طبق این گزارش در عین حال بیش از شش هزار سوری دیگر که بیشتر از ساکنان شهر حلب هستند در هفته جاری وارد ترکیه شده اند و هشت هزار نفر نیز به طور داوطلبانه از ترکیه به سوریه مراجعت کرده اند.
دل بویی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به گزارش اخیر فائو درباره خشکسالی و افزایش بهای غلات و شکر در جهان نیز گفت: دبیرکل سازمان ملل افزایش بهای مواد غذایی را دنبال می کند و نگران این وضع است.
وی گفت: دبیرکل سازمان ملل معتقد است بهای گزاف مواد غذایی می تواند منجر به عدم توازن در جامعه بین المللی شود.
کد مطلب: 2466
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *