پیش از معرفی دیپسیک، اُپنایآی رقابت شدیدی با سایر برندهای برجسته مانند گوگل و مدل زبانی جمینای (Gemini) آن داشت.
لایتکپ میگوید که این شرکت از ماه سپتامبر سال ۲۰۲۴ تجارت سازمانی خود را دو برابر کرده و به دو میلیون مشتری رسانده است. او افرود: ما مزایای زیادی از پذیرش مصرفکنندگان به صورت طبیعی کسب میکنیم. مصرفکنندگانی که از قبل در مورد محصول ما اطلاعات دارند. این یک رشد واقعا سالم در یک منحنی متفاوت است.
علاوه بر این، استفاده از چتجیپیتی توسط توسعهدهندگان نیز در شش ماه اخیر دو برابر شده است. توسعه دهندگان به طور مستقل از کدها و مدلهای موجود، برای ایجاد محصولات و خدمات خود استفاده میکنند.
علیرغم تغییراتی که دیپسیک در صنعت ایجاد کرده است، لایتکپ به طور مثبت در مورد آن صحبت کرد.
این شرکت چینی به طور قابل توجهی بر ارزش سهام چندین شرکت تأثیر گذاشته است. علاوه بر این، جزئیات نشان میدهد که دیپسیک از روشی غیرقانونی به نام تقطیر برای استخراج دادهها از اُپنایآی برای آموزش مدلهای خود استفاده کرده است.
ارقام دیگر نشان میدهند که اُپنایای در میان هیاهوی رسانهای پیرامون دیپسیک، شکست نخورده است. آمار اواخر ژانویه نشان داد که بیشترین بازدید روزانه دیپسیک، ۴۹ میلیون بوده است، در حالی که چت جیپیتی با ۱۳۹.۳ میلیون بازدید روزانه در همان بازه زمانی، ابزار پیشرو در حوزه هوش مصنوعی باقی مانده است.
این شرکت اُپنایآی نیز در ابتدا عرضه چت جیپیتی را به عنوان یک پروژه تحقیقاتی منبع باز آغاز کرد، اما به مرور زمان این هوش مصنوعی اختصاصیتر شد. سم آلتمن، مدیرعامل اُپنایآی به همراه سایر مدیران این شرکت، بیان کردهاند که این شرکت برنامههایی برای ساخت مدلهای قدیمیتر هوش مصنوعی منبع باز در آینده دارد.