۰
جمعه ۱۶ شهريور ۱۴۰۳ ساعت ۱۵:۰۰

ترامپ: اگر هریس رئیس جمهور شود، اسرائیلی وجود نخواهد داشت

دونالد ترامپ رئیس جمهوری سابق آمریکا و نامزد حزب جمهوریخواه برای انتخابات ریاست جمهوری 2024 این کشور در سخنانی مدعی شد که اگر رقیب دموکرات او " کامالا هریس" رئیس جمهور شود، دیگر اسرائیلی وجود نخواهد داشت و از بین خواهد رفت.
ترامپ: اگر هریس رئیس جمهور شود، اسرائیلی وجود نخواهد داشت

به گزارش مردم سالاری آنلاین به نقل از عصرایران، نامزد حزب جمهوریخواه آمریکا روز پنجشنبه خطاب به اهداکنندگان مالی یهودی خود در شهر "لاس وگاس" ایالت "نوادا" مدعی شد که کامالا هریس اگر رئیس جمهور بعدی شود، اسرائیل را در برابر "ارتش های تروریستی" که در صدد "اخراج یهودیان از سرزمین مقدس با جنگ" هستند، "به طور کامل رها خواهد کرد." 

ترامپ گفت: " اگر او رئیس جمهور شود، شما را رها می کند، و من فکر می کنم باید این را برای مردم خود توضیح دهید. زیرا آنها این را نمی دانند.

رئیس جمهوری سابق آمریکا در یک سخنرانی مجازی 15 دقیقه ای خطاب به ائتلاف یهودیان جمهوری خواه گفت: آنها هیچ ایده ای ندارند که وارد چه چیزی شده اند. اگر او رئیس جمهور شود، اسرائیلی نخواهید داشت. اسرائیل دیگر وجود نخواهد داشت."

ادعای ترامپ در حالی است که دولت دموکرات بایدن- هریس طی 11 ماه گذشته به طور کامل و تمام قد پشت اسرائیل ایستاده و بیش از 500 سورتی پرواز حامل سلاح های آمریکایی برای اسرائیل فرستاده و علاوه بر آن دهها میلیارد دلار کمک اقتصادی به اسرائیل ارایه کرده اند؛ و این روند همچنان ادامه دارد.

ترامپ گفت که در صورت انتخاب شدن برای دور دوم، ورود پناهجویان از "مناطق آلوده به ترور" از جمله غزه را به آمریکا ممنوع می کند، و "اراذل طرفدار حماس" که اموال دولتی را خراب می کنند، دستگیر می کند و بودجه و اعتبار دانشگاه هایی را که "تبلیغات یهودستیزانه" پخش می کنند، لغو می کند.

پردیس‌های دانشگاهی ایالات متحده در اوایل سال جاری تحت تاثیر اعتراضات به جنگ اسرائیل در غزه قرار گرفتند و حامیان اسرائیل با طرح ادعای "یهودستیزانه" بودن این اعتراضات دانشجویی، سعی در خاموش کردن صدای این اعتراضات دارند. 

ترامپ که مدعی شد اگر او رئیس جمهور بود، حمله 7 اکتبر حماس به اسرائیل اتفاق نمی افتاد، یهودیانی را که به نامزدهای دموکرات رای می دادند نیز هدف گرفت و مدعی شد که او بیش از هر رئیس جمهوری در آمریکا پشت اسرائیل ایستاده و در جهت منافع اسرائیل حرکت کرده است.

او با اشاره به انتخابات در پیش رو گفت: " در این نوامبر، ما ضعف را با قدرت، بزدلی را با شجاعت و صراحت و جنگ را با صلح جایگزین خواهیم کرد." او افزود: "زمانی که من کاخ سفید را ترک کردم، آمریکا در امنیت بود. اسرائیل در امان بود، یهودیان در امان بودند و تمام جهان در صلح بودند. هیچ چیز بدون من هرگز اتفاق نمی افتاد."

ترامپ افزود:" وقتی من رئیس جمهور بشوم، ایالات متحده بار دیگر شانه به شانه دولت اسرائیل خواهد ایستاد. من از حق اسرائیل برای پیروزی در جنگش با تروریسم حمایت خواهم کرد و سریعا پیروز خواهیم شد."

رئیس‌جمهوری سابق گفت که "به اسرائیل کمک می‌کند دوباره بزرگ شود."

او به آمار یهودیان حامی هریس و حزب دموکرات هم تاخت و گفت:"  50 درصد یهودیان که به مردمی که از اسرائیل متنفرند و از یهودیان خوششان نمی آید رای می دهند چه کسانی هستند؟ چرا چنین رای می‌دهند؟ چطور چنین چیزی می شود؟" 

در واکنش به این اظهارات ترامپ، "مورگان فینکلشتاین" سخنگوی ستاد انتخاباتی هریس، گفت که معاون رئیس‌جمهور "به شدت در برابر یهودستیزی ایستاده است" و "مادام‌العمر حامی دولت اسرائیل به‌عنوان یک سرزمین امن و دموکراتیک برای مردم یهود بوده است."

فینکلشتاین همچنین گفت که ترامپ سابقه تحقیر یهودیان و ارتباط با شخصیت های راست افراطی، از جمله برگزاری یک شام خصوصی با "نیک فوئنتس" برتری طلب سفیدپوست و منکر هولوکاست را داشته است.

فینکلشتاین گفت: ترامپ نئونازی‌هایی را که شعارهای یهودستیزانه سر می‌دادند را به‌عنوان "مردم بسیار خوب" تحسین کرد.

هریس در طول کارزار انتخاباتی خود تا حد زیادی حمایت جو بایدن از اسرائیل را تکرار کرده است و در مقابل فشار جناح مترقی حزب دموکرات برای توقف ارسال تسلیحات مورد استفاده نیروهای اسرائیلی در غزه، مقاومت می کند.

با این حال، نامزد دموکرات در بیانیه‌های عمومی تاکید بیشتری بر وضعیت اسفناک فلسطینی‌ها هم داشته و گفته است که در مورد رنج غزه سکوت نخواهد کرد و غیرنظامیان بی‌گناه بسیار زیادی در این جنگ کشته شده‌اند.

کامالا هریس همچنین وعده داده در صورت راهیابی به کاخ سفید به عنوان رئیس ایالات متحده آمریکا، به طور کامل از اسرائیل حمایت خواهد کرد و در استفاده از زور علیه محور مقاومت ضداسرائیلی در منطقه غرب آسیا، تردید نخواهد کرد.

کد مطلب: 222535
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *