۰
جمعه ۱۶ شهريور ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۰۰

سکوت پاول دوروف شکست / آماده ترک بازارهایی هستیم که با اصول ما سازگار نیست، مثل روسیه و ایران

پاول دوروف سکوت خود را شکست و در حساب شخصی خود در تلگرام بیانیه داد
سکوت پاول دوروف شکست / آماده ترک بازارهایی هستیم که با اصول ما سازگار نیست، مثل روسیه و ایران
به گزارش مردم سالاری آنلاین به نقل از جماران، متن بیانیه پاول دوروف که چند ساعت پیش منتشر کرد به شرح زیر است:

ماه گذشته بعد از ورود به پاریس، به مدت 4 روز تحت بازجویی پلیس بودم. به من گفتند که ممکن است شخصاً مسئول استفاده غیرقانونی دیگران از تلگرام باشم، چون مقامات فرانسوی پاسخی از تلگرام دریافت نکردند.
 
 این اتفاق به چند دلیل برای من تعجب آور بود:
- ۱. تلگرام یک نماینده رسمی در اتحادیه اروپا دارد که درخواست های اتحادیه اروپا را می‌پذیرد و به آنها پاسخ میدهد. آدرس ایمیل او برای هر کسی در اتحادیه اروپا که «آدرس تلگرام اتحادیه اروپا برای مجریان قانون» را در گوگل جستجو کند، در دسترس عموم قرار گرفته.
 
- ۲. مقامات فرانسوی راه‌های زیادی برای تماس با من بابت درخواست کمک داشتند. من به عنوان یک شهروند فرانسوی، بطور مکرر مهمان کنسولگری فرانسه در دبی بودم. مدتی پیش وقتی از من پرسیده شد، شخصا به آنها کمک کردم تا خط تلفنی با تلگرام برای مقابله با تهدید تروریسم در فرانسه ایجاد کنند.
- ۳. اگر کشوری از یک سرویس اینترنتی ناراضی باشد، طبق قاعده مشخص باید علیه آن سرویس اقدام قانونی کند. استفاده از قوانین مربوط به دوران قبل از گوشی های هوشمند برای متهم کردن یک مدیر عامل به جرایم ارتکابی توسط  «اشخاص ثالث» در پلتفرمی که او (دوروف) مدیریت میکند، رویکرد نادرستی هست. تکنولوژی سازمانی به اندازه کافی سخت است. هیچ مبتکری اگر بداند میتواند شخصاً مسئول سوء استفاده احتمالی از ابزارش باشد، هرگز آن را نمی سازد.
 
ایجاد تعادل مناسب بین حریم خصوصی و امنیت آسان نیست. شما باید قوانین حریم خصوصی را با الزامات اجرای قانون و قوانین محلی را با قوانین اتحادیه اروپا مطابقت بدهید. شما باید محدودیت های تکنولوژیکی را در نظر بگیرید. به‌عنوان یک پلتفرم، میخواهید فرآیندهای شما در سطح جهانی سازگار باشد، در حالی که همچنین اطمینان حاصل کنید که در کشورهایی با  «حاکمیت قانونی ضعیف» مورد سوءاستفاده قرار نمی‌گیرند. ما متعهد به تعامل با تنظیم کننده ها برای یافتن تعادل مناسب هستیم. بله، ما بر اصول خود ایستادیم: تجربه ما بر اساس ماموریت ما برای محافظت از کاربران خود در رژیم‌های استبدادی شکل گرفته. اما ما همیشه پذیرای گفتگو بودیم و هستیم.
 
گاهی اوقات ما نمیتوانیم با تنظیم کننده یک کشور در مورد تعادل مناسب بین حریم خصوصی و امنیت به توافق برسیم. در این موارد ما آماده ترک آن کشور هستیم. ما بارها این کار رو انجام دادیم. وقتی روسیه از ما خواست که «کلیدهای رمزگذاری» را برای فعال کردن نظارت ارائه کنیم، ما نپذیرفتیم - و تلگرام در روسیه ممنوع شد.
 
دوروف در ادامه مدعی شده است: زمانی که ایران خواستار مسدود کردن کانال‌های معترضان مسالمت‌آمیز شد، ما نپذیرفتیم و تلگرام در ایران ممنوع شد.
 
مدیر تلگرام در ادامه نوشت: ما آماده ترک بازارهایی هستیم که با اصول ما سازگار نیست، چون ما این کار را برای پول انجام نمیدهیم. ما با نیت به ارمغان آوردن نیکی و دفاع از حقوق اولیه مردم، به ویژه در مکان هایی که این حقوق نقض میشود، هدایت میشویم.
 
همه اینها به معنای کامل بودن تلگرام نیست. حتی این واقعیت که مقامات ممکن است در مورد ارسال درخواست‌ها گیج شوند، چیزی است که باید آن را بهبود بدهیم. اما ادعای برخی رسانه ها مبنی بر اینکه تلگرام نوعی بهشت هرج و مرج است، کاملاً نادرست است. ما روزانه میلیون ها پست و کانال مضر را حذف می کنیم. ما گزارش‌های شفافیت روزانه را منتشر می‌کنیم. ما خطوط مستقیم با سازمان‌های غیردولتی داریم تا درخواست‌های نظارت فوری رو سریع‌تر پردازش کنیم.
 
با این حال، صداهایی را می‌شنویم که میگویند اینها کافی نیست. افزایش ناگهانی تعداد کاربران تلگرام به ۹۵۰ میلیون باعث دردسرهای زیادی شد که سوء استفاده از پلتفرم ما را برای مجرمان آسان‌تر کرد. به همین دلیل است که هدف شخصی خودم این است تا اطمینان حاصل کنم که در این زمینه به طور قابل توجهی پیشرفت خواهیم کرد. ما قبلاً این فرآیند را به صورت داخلی آغاز کردیم و بزودی جزئیات بیشتری را در مورد پیشرفت خودمان با شما به اشتراک خواهیم گذاشت.
 
امیدوارم اتفاقات ماه آگوست منجر به ایمن‌تر و قوی‌تر کردن تلگرام - و در کل صنعت شبکه‌های اجتماعی بشود. باز هم ممنون از محبت شما
کد مطلب: 222526
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *