۰
پنجشنبه ۱۵ شهريور ۱۴۰۳ ساعت ۱۳:۲۹

استراتژی های کاهش هزینه ها در مدیریت ناوگان

هر صاحب کسب و کاری که با مدیریت ناوگان سر و کار دارد می داند که راه اندازی ناوگان توزیع با سهم عادلانه ای از چالش ها و هزینه ها همراه است.

اگر به دلیل افزایش هزینه های حمل کامیون ها برای تحویل مشتری سردرد دارید - بدانید که تنها نیستید.

ما اینجا هستیم تا به شما کمک کنیم تا دریابید که چگونه یک ناوگان را برای حداکثر سودآوری با ردیاب خودرو و سیستم مدیریت ناوگان اداره کنید.

چگونه هزینه های مربوط به کامیون را کاهش دهیم

راه اندازی ناوگان کامیون یا ون یک تجارت پرهزینه است، اما خبر خوب این است که حتی صرفه جویی های کوچک در هر وسیله نقلیه می تواند به میزان قابل توجهی افزایش یابد به خصوص اگر ناوگان بزرگی دارید  و به راحتی می توان از یک وسیله نقلیه به وسیله نقلیه دیگر مقیاس کرد.

ما در کار جی پی اس  نکاتی را گردآوری کردیم که می تواند به شما در کاهش هزینه های جاری کمک کند:

کوچک کردن ناوگان خود را در نظر بگیرید

کاهش اندازه ناوگان ممکن است شدید به نظر برسد، اما می تواند منجر به صرفه جویی قابل توجهی شود. از خود بپرسید: چقدر کارآمد از ظرفیت بار کامیون های خود استفاده می کنید؟ آیا می توانید با حذف وسایل نقلیه تخصصی، عملیات را ساده کنید؟ آیا به دلیل نوسان بار کاری از کامیون ها کم استفاده می شود؟ گاهی اوقات، کمتر، بیشتر است و مقرون به صرفه تر.

لاستیک های کامیون را به جای خرید لاستیک های جدید از نو ببندید

لاستیک ها هزینه های عمده ای هستند و بعد از سوخت در رتبه دوم قرار دارند . باز کردن لاستیک ها به جای تعویض آنها می تواند منجر به صرفه جویی قابل توجهی شود. اگر ناوگان شما شامل وسایل نقلیه کالای بزرگ است، این استراتژی بسیار موثر است.

فشار صحیح تایرها را حفظ کنید

آیا می دانستید بین فشار باد تایر و مصرف سوخت ارتباط مستقیمی وجود دارد؟ حفظ فشار لاستیک های توصیه شده توسط سازنده می تواند به کاهش مصرف سوخت ناوگان شما کمک کند، به طوری که هر psi کمتر از تورم حدود 0.2٪ بر مصرف سوخت تأثیر می گذارد.

بازنشستگی خودروهای مسافت پیموده شده

این وسوسه انگیز است که کامیون های قدیمی تر را در حال کار نگه دارید تا از هزینه کامیون های جدید جلوگیری کنید، اما این می تواند یک اقتصاد کاذب باشد. همینطور دوربین ثبت وقایع میتواند بسیار برای شما کارآمد باشد . کامیون های با مسافت پیموده شده اغلب نیاز به تعمیر و نگهداری بیشتری دارند، سوخت بیشتری مصرف می کنند و هزینه قطعات یدکی بالاتری را متحمل می شوند. تعیین آستانه مسافت پیموده شده برای وسایل نقلیه بازنشسته می تواند یک حرکت هوشمندانه باشد.

کاهش هزینه های خرید کامیون

قیمت اولیه خرید کامیون های جدید بخش قابل توجهی از هزینه های ناوگان است . برای کاهش این هزینه ها - مشخصات کامیون را منطقی کنید.

از مهندسی بیش از حد کامیون های جدید خود اجتناب کنید. روی کارکردها و ویژگی‌های ضروری تمرکز کنید و به مشخصات متناسب با مسیرها و سناریوهای توزیع خاص خود توجه کنید.

نقل قول از سایت کارپو:

"اندازه ناوگان فعلی خود را ارزیابی کرده و تعیین کنید که آیا می توان بدون کاهش بهره وری، اندازه‌ی ناوگان را کاهش داد یا خیر. با حذف وسایل نقلیه غیر ضروری، می‌توانید هزینه های سوخت و هزینه های مربوط به نگهداری را تا حد بسیار زیادی کاهش دهید."

 

هزینه های مدیریت ناوگان فعلی خود را در نظر بگیرید

فرآیند مدیریت ناوگان مستلزم مدیریت چندین ناوگان و نظارت بر چندین فعالیت عملیاتی در شرایطی است که به سرعت در حال تغییر هستند، که هر یک بر موفقیت کلی کسب و کار تأثیر می گذارد. هدف مدیریت ناوگان کاهش هزینه ها، شناسایی مشکلات قبل از تبدیل شدن به موانع جدی برای عملیات روزانه و افزایش مستمر بهره وری و کارایی است.
بسیاری از شرکت های ناوگان به نرم افزار مدیریت ناوگان برای ساده سازی فرآیند مدیریت ناوگان متکی هستند. با این حال، این راه‌حل‌ها می‌توانند شکاف‌های عملکردی داشته باشند که مدیران را به ویژگی‌ها و قابلیت‌های اضافی برای بهره‌گیری از سرمایه‌گذاری‌های موجود خود نیاز داشته باشند.
امکانات ارائه شده توسط ظهور فناوری های مبتنی بر هوش مصنوعی ، بسیار فراتر از آن چیزی است که در حال حاضر با راه حل های سنتی قابل دستیابی است. محدودیت های راه حل های مدیریت ناوگان که شرکت های ناوگان روزانه از آنها استفاده می کنند به طور فزاینده ای آشکار می شود. به لطف هوش مصنوعی این شرکت ها می توانند کارهای بیشتری انجام دهند و از راه حل های موجود خود ارزش بیشتری کسب کنند.

فرض کنید نگران این هستید که استراتژی مدیریت ناوگان فعلی شما به شما کمک نمی کند تا جایی که ممکن است در پول خود صرفه جویی کنید. در این صورت، بسیار مهم است که هزینه های مدیریت فعلی خود را در نظر بگیرید و فرآیندهای مدیریت موجود خود را با توجه به اهداف عملیاتی خود ارزیابی کنید. این مرحله بررسی اولیه بسیار مهم است زیرا احتمالاً فرآیندهای اداری موجود و راه‌حل‌های مدیریت ناوگان شما به کارهای دستی برای جمع‌آوری، تفسیر و تجزیه و تحلیل داده‌ها و همچنین برای تطبیق هزینه‌های مربوط به سوخت متکی هستند. این فرآیندهای اداری می توانند هم پرهزینه و هم زمان بر باشند.

استراتژی های مدیریت ناوگان برای کاهش هزینه ها

مدیران ناوگان ممکن است از فناوری‌ها و برنامه‌های نرم‌افزاری مختلفی برای بهبود عملیات ناوگان، کاهش هزینه‌ها و ایجاد ناوگان ایمن‌تر و پربازده‌تر استفاده کنند. این راه حل ها اغلب منجر به صرفه جویی قابل توجهی در هزینه هایی مانند سوخت، حق بیمه، تعمیر و نگهداری و غیره می شود. با این حال، مدیران ناوگان به دلیل حجم کاری سنگین از مسئولیت های بین بخشی، همیشه نمی توانند در هر فعالیت مرتبط شرکت کنند. ممکن است به راه‌حل‌های مختلفی نیاز داشته باشید تا فرآیندهای مدیریت ناوگان مورد استفاده برای مدیریت کارهای روزانه مختلف را مقیاس‌بندی کنید. ما امروز نگرانی های اصلی مدیران ناوگان را برجسته کرده ایم تا به شما در شناسایی زمینه های بهبود و کاهش هزینه ها در چندین حوزه حیاتی در زیر کمک کنیم.

هزینه های سوخت

هزینه های سوخت می تواند بیش از 60 درصد از بودجه عملیاتی یک شرکت را تشکیل دهد. در حالی که کنترل هزینه های سوخت همیشه یک اولویت برای مدیران ناوگان است، به ویژه زمانی که قیمت سوخت بالا باشد بسیار مهم است. شناسایی عادات رانندگی که منجر به هزینه سوخت بیشتر می شود و تشدید تلاش ها برای کشف و مبارزه با تقلب و سرقت سوخت، به کاهش هزینه های مدیریت ناوگان کمک می کند.

اگر راه‌حل‌های مدیریت ناوگان شما را با تطبیق‌های دستی و ارزیابی داده‌های مربوط به سوخت غرق کند ، باید در نظر بگیرید که چگونه فناوری‌های جدید، می‌توانند فرآیندهای مدیریت سوخت فعلی شما را بهبود بخشند .

هزینه های تعمیر و نگهداری

هزینه های نگهداری غیرمنتظره اغلب باعث افزایش هزینه های مدیریت ناوگان می شود. اگر اقدامات بیشتری برای کاهش هزینه‌های تعمیر و نگهداری انجام نشود، می‌توانید تلاش‌های بزرگ‌تر خود را برای بهبود سطوح بهره‌وری ناوگان از مسیر خارج کنید و حتی عملیات روزانه ناوگان خود را مختل کنید.

در حالی که بسیاری از راه‌حل‌های مدیریت ناوگان، ویژگی‌های گزارش‌دهی تعمیر و نگهداری را ارائه می‌دهند، ممکن است فاقد تجزیه و تحلیل پیشرفته و ابزارهای هشداردهنده مورد نیاز برای مقابله فعالانه با مشکلات - قبل از تبدیل شدن به مسائل جدی - به جای واکنشی باشند.

راه حل:

وسایل نقلیه ناوگان شما برای جلوگیری از تعمیرات و خرابی های پرهزینه نیاز به تعمیر و نگهداری معمول دارند. بازرسی های منظم و اطمینان از مطابقت خط مشی تعمیر و نگهداری شما با الزامات قانونی فعلی می تواند به شما در صرفه جویی در هزینه کمک کند.

تعویض و دفع ناوگان

با افزایش سن وسایل نقلیه، هزینه های مرتبط افزایش می یابد. تعویض دوره‌ای وسایل نقلیه ناوگان می‌تواند به کاهش هزینه‌های کلی، از جمله خرابی، نگهداری و تعمیرات، مدیریت ریسک سوخت و ایمنی کمک کند.

توسعه یک طرح جایگزینی موثر وسیله نقلیه یک سرمایه گذاری زمانی است، اما می تواند صرفه جویی طولانی مدت برای ناوگان شما فراهم کند. این شامل ایجاد موجودی دقیق از ناوگان شما، تعیین پارامترهایی برای زمان تعویض وسایل نقلیه و برآورد هزینه های مرتبط است.

وقتی زمان خلاص شدن از شر وسایل نقلیه قدیمی تر فرا می رسد، هرچه پول بیشتری برای وسیله نقلیه ناوگانی که می فروشید به دست آورید، بهتر است. بهترین روش ها برای افزایش نرخ رفت و آمد وسایل نقلیه عبارتند از:

  • در اسرع وقت بفروشید زیرا ارزش وسایل نقلیه می تواند صد هزار تومان در روز کاهش یابد
    پایگاه خریداران بالقوه خود را از طریق ابزارهایی مانند حراج آنلاین افزایش دهید
    وسایل نقلیه را برای فروش با تمیز کردن، ارائه دفترچه راهنما و سوابق خدمات آماده کنید

ناوگان خود را حقوق دهید

اصلاح ناوگان با استراتژی جایگزینی وسیله نقلیه همراه است و به شما امکان می دهد موجودی ناوگان خود را از وسایل نقلیه ای که بسیار تخصصی یا کم استفاده هستند پاکسازی کنید. این وسایل نقلیه احتمالاً برای عملیات ناوگان حیاتی نیستند و ریختن آنها می تواند هزینه های نگهداری، سوخت و مدیریت را کاهش دهد.

فرآیند حق‌سازی شامل مراحل زیر است:

  • طبقه بندی خودروهای ناوگان اصلی را شناسایی کنید
    میانگین استفاده سالانه را بر اساس کلاس محاسبه کنید و وسایل نقلیه با نرخ استفاده در 50 درصد پایین را شناسایی کنید
    شرایط ویژه استفاده از خودرو را مشخص کنید
    بحرانی بودن وسیله نقلیه را تعیین کنید
    نظرسنجی از کاربران برای یافتن میانگین سفرها در روز، تعداد افراد جابجا شده، استفاده معمولی، نتیجه در صورت در دسترس نبودن وسیله نقلیه
    وسایل نقلیه غیر مهم را دور بریزید

نرم افزار ناوگان را متمرکز کنید

بسیاری از ناوگانی که راه‌حل‌های نرم‌افزاری را پذیرفته‌اند، گاهی اوقات ممکن است دچار نفخ فناوری شوند، که در آن بسیاری از برنامه‌ها تنها جنبه‌های عملیات خود را مدیریت می‌کنند. زمانی که مدیریت ناوگان در کمترین پلتفرم ممکن ادغام شود، می‌تواند کارایی و صرفه‌جویی در هزینه‌هایی را که بخش‌ها نمی‌توانند متوجه شوند، و همچنین بینش مختصرتری را در مورد مراکز مختلف هزینه ناوگان شما که آن برنامه‌ها دنبال می‌کنند، ارائه دهد.

مدیریت یکپارچه ناوگان فراهم می کند:

  • صرفه جویی در مقیاس بزرگتر
    افزایش کارایی از طریق اضافه کاری کمتر
    انعطاف پذیری بیشتر از طریق منابع مشترک مانند ابزار، تکنسین ها و غیره.
    استانداردسازی فرآیندها و نتایج
    چشم انداز جامع تر از ناوگان

به دنبال نرم افزار مدیریت ناوگان جامع تری باشید تا بهره وری را در فرآیند ورود به سیستم خود به حداکثر برسانید، همچنین در هزینه های قراردادهای نرم افزاری و سایر مناطق ناوگان خود که از طریق آن نرم افزارها ردیابی می کنید، صرفه جویی کنید.

ساده سازی تعمیر و نگهداری برون سپاری

تعمیر و نگهداری برون سپاری می تواند در هزینه ناوگان صرفه جویی کند ، اما زمانی که فروشندگان تعمیر و نگهداری به طور موثر مدیریت نمی شوند، هزینه ها نیز می تواند از کنترل خارج شود.

به منظور بهینه سازی هزینه ها با ارائه دهندگان تعمیر و نگهداری:

  • نیاز به مجوز برای تمام وظایف یا کارهای تعمیر در یک آستانه خاص
    وظایف نگهداری پیشگیرانه خاص را ایجاد و برنامه ریزی کنید
    استانداردهای عملکرد از جمله زمان و کیفیت را توسعه دهید
    انجام بررسی های کیفی
    فاکتورها را برای دقت بررسی کنید

همچنین یافتن راه‌های جدیدی برای پیگیری کارهایی که با فروشندگان خارجی خود انجام می‌شود را در نظر بگیرید. برخی از پلتفرم‌های مدیریت ناوگان به شما امکان می‌دهند با برخی از ارائه‌دهندگان شخص ثالث ادغام شوید تا بتوانید سفارش‌ها و صورت‌حساب‌های کاری را در همان پلتفرمی که سایر موارد بودجه ناوگان را پردازش می‌کنید، ردیابی و تأیید کنید، و به شما نشان می‌دهد دقیقاً چه کارهایی با دارایی‌های شما انجام می‌شود. در مغازه و اینکه چقدر برای شما هزینه دارد

کد مطلب: 222507
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *