۰
پنجشنبه ۱۵ شهريور ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۴۰

مدیر سابق شبکه نسیم، رئیس سازمان سینمایی می‌شود؟

به نظر می‌رسد با کنار رفتن دیگر نامزدهای سمت ریاست سازمان سینمایی، محمد احسانی از هر شخص دیگری به تصدی این سمت نزدیک‌تر است.
مدیر سابق شبکه نسیم، رئیس سازمان سینمایی می‌شود؟

«محمد احسانی رئیس سازمان سینمایی کشور می‌شود.» این پرتکرارترین جمله‌ای است که در روزهای اخیر در راهروهای وزارت ارشاد به گوش رسیده است. در حالی که چهره‌هایی، چون محمد مهدی طباطبایی‌نژاد، محمد حمیدی‌مقدم، محمدمهدی عسگرپور و ابراهیم داروغه‌زاده گزینه‌های ریاست بر سازمان سینمایی بودند، در روزهای اخیر نام محمد احسانی هم به گزینه‌ها اضافه شده است. محمد احسانی از مدیران تلویزیون که در دوران ضرغامی در مقطعی مدیر طرح و برنامه و قائم مقام شبکه تهران بود، سال ۱۳۹۲ به دعوت حجت‌الله ایوبی، رئیس سازمان سینمایی دولت اول تدبیر و امید، از تلویزیون به سازمان سینمایی آمده و معاون نظارت و ارزیابی شده بود، تنها یک سال در این پست باقی ماند و به تلویزیون بازگشت و مدیر شبکه یک سیما شد.

به گزارش همشهری‌آنلاین، او که آذر ۱۳۹۳ از ارشاد به تلویزیون رفته بود در آذر ۱۳۹۴ با مدیریت شبکه یک سیما هم خداحافظی کرد. احسانی که در ابتدای حضور محمد سرفراز در صدا و سیما به تلویزیون بازگشته بود در پی اختلاف نظرهایی که پیش آمد از مدیریت شبکه یک کنار رفت. در دوران ریاست عبدالعلی علی‌عسگری بر صدا و سیما احسانی مدیر شبکه نسیم شد. در سال‌های حضور احسانی در شبکه نسیم، برنامه‌های پرمخاطبی روی آنتن این شبکه رفت. احسانی سال ۱۴۰۰ از شبکه نسیم رفت و حالا نزدیک‌تر از هر گزینه‌ای برای حضور در سازمان سینمایی است.

از بازنشستگی تا بی‌علاقگی

اولین بار فارس در ۸ شهریور در گزارشی نام احسانی را کنار دیگر گزینه‌های ریاست سازمان سینمایی قرار داد، گزینه‌هایی که هر یک به دلیلی کنار رفتند تا محمد احسانی بخت بیشتری برای نشستن روی صندلی ریاست این سازمان داشته باشد. ظاهراً عسگرپور خود تمایلی به پذیرش این مسئولیت نداشته است. رئیس هیات‌مدیره خانه سینما برای حضور در سازمان سینمایی البته مخالفانی هم در یک تشکل تهیه‌کنندگی داشته است.

داروغه‌زاده، به دلیل بازنشسته شدن، از فهرست کنار گذاشته شده. محمد حمیدی‌مقدم، از مدیران سینمایی دو دولت روحانی و مرحوم رئیسی، هم جزو گزینه‌هایی بود که شخصاً تمایلی به حضور در ساختمان بهارستان نداشته و ترجیح داده در فاصله سه ماه مانده تا برگزاری هجدهمین جشنواره سینما حقیقت، ماموریتش در مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی را به سامان برساند. محمد مهدی طباطبایی‌نژاد که سابقه مدیریت مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی و حضور در معاونت نظارت و ارزیابی را در کارنامه دارد نیز بازنشسته شده است.

نزدیک شدن به سازمان سینمایی

با کنار رفتن این چهره‌ها، گفته می‌شود محمد احسانی به سازمان سینمایی نزدیک شده است. احسانی در رشته مبانی حقوق اسلامی مدرک دکتری دارد. مدیر شبکه یک سیما، مدیر گروه اجتماعی شبکه سه سیما، مدیر طرح و برنامه و قائم مقام شبکه تهران، مدیرکل طرح و برنامه معاونت سیما، معاون فرهنگی سازمان فرهنگی هنری شهرداری، مشاور و عضور شورای راهبردی شبکه سه، مدیرکل مطالعات و برنامه‌ریزی راهبردی سازمان، معاون ارزشیابی و نظارت سازمان سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاداسلامی از جمله مسئولیت‌های محمد احسانی بوده است.

آخرین روزهای خزاعی در سازمان سینمایی

از سوی دیگر محمد خزاعی، رئیس فعلی سازمان سینمایی، هم به تازگی از آخرین روزهای حضورش در این سازمان سخن گفته است. رئیس سازمان سینمایی در دیداری صمیمانه و برای تقدیر از کارکنان موزه سینما در این موزه حاضر شده و گفته است: «خوشحالم که در روزهای آخر مسئولیت خود در سازمان سینمایی فرصتی فراهم شد تا در موزه سینما حاضر شوم و از همکاری صمیمانه این مجموعه قدردانی کنم.»

اینکه خزاعی پس از خداحافظی با سازمان سینمایی کجا می‌رود پرسشی است که فارس به آن این‌گونه پاسخ داده است: «منابع از احتمال حضور او در سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و فعالیت به عنوان یکی از رایزن‌های فرهنگی خبر می‌دهند.»

کد مطلب: 222498
برچسب ها: سازمان سینمايی
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *