۰
پنجشنبه ۸ شهريور ۱۴۰۳ ساعت ۲۲:۰۰

پاسخ به رژیم صهیونیستی غافلگیرکننده خواهد بود

رهبر انصارالله یمن با با بیان اینکه مقاومت لبنان با اجرای «عملیات اربعین» ضربه قدرتمندی را به رژیم صهیونیستی وارد کرد، گفت که «ایران تاکید دارد پاسخ به دشمن قطعی است و طرف آمریکایی در تلاش برای مهار این پاسخ در وضعیت آماده‌باش بزرگی است».
پاسخ به رژیم صهیونیستی غافلگیرکننده خواهد بود

«سید عبد الملک بدرالدین الحوثی» درباره تحولات اخیر مربوط به حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه و سایر تحولات منطقه سخنرانی کرد.

سید الحوثی درباره تحولات در غزه و همچنین حمله رژیم صهیونیستی به کرانه باختری گفت: تحولات موجود در غزه که به کرانه باختری کشیده شده، در واقع مصادیقی است که واقعیت و خطر دشمن اسرائیلی را به ما نشان می‌دهد.

او درباره آغاز عملیات نظامی گسترده ارتش رژیم صهیونیستی در مناطق شمالی کرانه باختری گفت: این هفته اقدامات تنش‌زای دشمن صهیونیستی به کرانه باختری کشیده شد و بزرگترین تنش ۲۲ سال گذشته در این مناطق را رقم زد.

سید الحوثی در ادامه گفت: دشمن شهرها، اردوگاه‌ها و بیمارستان‌ها را هدف قرار می‌دهد، مساجد را ویران می‌کند و خیابان‌ها و زیرساخت‌های موجود در شمال کرانه باختری را تخریب می‌کند، حمله به کرانه باختری و اتفاقات جاری در قدس و غزه به وضوح رویکرد فعلی دشمن برای ایجاد شرایط جدیدی در فلسطین با حمایت و پشتیبانی آمریکا را نشان می‌دهد.

رهبر جنبش انصارالله یمن درباره تحولات فلسطین، همه را متوجه مسوولیت دینی، اخلاقی و انسانی‌شان در مورد نسل‌کشی یک ملت مسلمان و مظلوم کرد و گفت: خیانت آشکار، دلیل بخش بزرگی از اتفاقاتی است که برای ملت فلسطین رخ می‌دهد.

سید الحوثی ادامه داد: دشمن صهیونیستی از تمامی خط قرمزها عبور کرده و تمامی منشورها و قوانین را زیر پا می‌گذارد و هیچ ملاحظاتی را رعایت نمی‌کند. استمرار جنایات دشمن صهیونیستی با وقاحت و گستاخی و نیز نسل‌کشی، ننگی انسانی برای جامعه بشریت است.

هر کسی که تصور می‌کند با خیانت و سکوت دشمنان از او راضی می‌شوند، در اشتباه و توهم است

رهبر انصارالله یمن گفت: وضعیت سکوت و نادیده گرفتن که برخی در قبال اتفاقات جاری در پیش گرفتند، مسوولیت را از دوش آن‌ها برنداشته و پیامدهای بد این سهل‌انگاری و کوتاهی را دور نمی‌کند. هر مسلمانی باید از واقعیت‌هایی که حقیقت خود را بر تمامی تصاویر دروغین یهودی‌ها و مزدوران آنها آشکار می‌کنند، آگاه باشد. ریختن خون جوامع بشری و مباح دانستن جان و مال و آبروی آن‌ها اعتقاد و فرهنگ یهودی‌هاست.

سید الحوثی گفت: هر کسی که تصور می‌کند خیانت و سکوت به سودش خواهد شد و یا دشمنان از او راضی خواهند شد، در اشتباه و توهم است. علما و چهره‌های فرهنگی باید خطرات نادیده گرفتن اقدامات متجاوزانه یهودیان علیه مقدسات اسلامی را به امت اسلامی یادآور شوند.

رهبر انصارالله یمن با انتقاد از سیاست‌های برخی رسانه‌های عربی گفت: کانال‌های همدست با دشمن اسرائیلی دیگر به شبکه‌های اسرائیلی تبدیل شدند و از هویت عربی آنها تنها نام و زبانشان باقی مانده است.

او با اشاره به هتک حرمت قرآن کریم توسط سربازان رژیم صهیونیستی در مسجدی در غزه که آن را ویران کردند، این تصاویر را خطرناک توصیف کرد و گفت: هر کسی که مشاهده این تصاویر او را تکان ندهد، در او ذره‌ای ایمان وجود نداشته و تعلقش به اسلام صرفا یک تعلق ظاهری شده است. کسی که در مورد مقدساتش اهمال کند، ممکن است که در مورد آبرو، شرافت و میهنش نیز همین رویکرد را داشته باشد و این موضوع جدی و خطرناکی است که مسلمانان باید درباره آن تجدیدنظر کنند.

سید الحوثی تاکید که «علمای دین، چهره‌های فرهنگی و خطیبان مساجد موظف هستند خطرات غفلت درباره مقدسات و پیامدهای سکوت دربرابر هتک حرمت آن‌ها را به امت اسلامی یادآور شوند».

 

مسلمانان در برابر هتک‌حرمت مسجدالاقصی جهاد کنند

رهبر جنبش انصارالله یمن در بخش دیگری از سخنرانی خود و با اشاره به اظهارات «ایتامار بن‌گویر» وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی گفت: در راس اقداماتی که به مساجد می‌شود، یورش‌های مکرر اشغالگران به مسجد الاقصی و هتک حرمت آن قرار دارد و خطرناک‌تر از این یورش‌ها صحبت یکی از جنایتکاران صهیونیست درباره قصدشان برای احداث یک کنیسه یهودی در این مسجد است و مسلمانان باید در برابر چنین اقدامی بر اساس وظایف دینی خود در راه خدا جهاد کرده و موضعگیری عملی را در پیش بگیرند اما حاکمیت‌های عربی، چهره‌های برجسته و حتی محافل مردمی در برابر صحبت درباره ساخت کنیسه یهودی، سکوت کردند.

او گفت که صهیونیست‌ها «سکوت در برابر اهانت به قرآن کریم و تهدید مسجد الاقصی را به منزله تسلیم شدن امت اسلامی و ترس آن‌ها و انکار دین قلمداد می‌کنند».

الحوثی با اشاره به قحطی شدید، مستمر و دردناک در نوار غزه گفت: در حالی که ملت فلسطین در نوار غزه گرسنگی را متحمل می‌شوند، برخی حاکمیت‌ها مواد غذایی مختلفی را در اختیار دشمن صهیونیستی قرار می‌دهند. همدستی آشکاری از سوی برخی حاکمیت‌های عربی با دشمن صهیونیستی و خواسته‌های شیطانی آن درباره تحقق عادی‌سازی وجود دارد.

رهبر انصارالله یمن در انتقاد از عملکرد سازمان ملل در مورد جنگ غزه گفت: سازمان ملل نه موضعگیری و نه نقش موثری در حمایت از ملت فلسطین دارد و اظهارات مسوولان آن در خصوص قربانی و جلاد یکی است.

او در تجلیل از گروه‌های مقاومت فلسطین گفت: القسام همراه را سرایا القدس و سایر گروه‌ها هنوز در مقابله با دشمن اسرائیلی ثابت قدم هستند.

آمریکا در تلاش برای مهار پاسخ ایران، در وضعیت آماده‌باش بزرگی است

رهبر انصارالله یمن در بخش دیگری از سخنرانی خود گفت: آمریکا با هدف فریب افکار عمومی و کنترل پاسخ حزب‌الله و ایران، از رژیم اشغالگر تحت عنوان مذاکرات (آتش‌بس)، حمایت می‌کند. آمریکا حتی از در اختیار قرار دادن مرگبارترین انواع سلاح‌ها برای کشتار کودکان و زنان در غزه خودداری نمی‌کند، آمریکا تمام تلاش خود را برای حمایت از دشمن اسرائیلی انجام می‌دهد تا به نسل‌کشی در غزه ادامه دهد و برای خاموش کردن هرگونه صدا یا متوقف کردن هر اقدام و فعالیتی در راستای پشتیبانی از ملت فلسطین تلاش می‌کند.

سید الحوثی درباره عملیات اخیر حزب‌الله لبنان در پاسخ به ترور شهید «فؤاد شکر» موسوم به عملیات اربعین گفت: حزب‌الله عملیات پاسخ را با عبور از تمامی فشارهای بزرگی که به لبنان وارد می‌شود و تمامی تلاش‌ها برای مهار پاسخ اجرا کرد و ضربه قدرتمندی را به دشمن اسرائیلی وارد کرد و هنوز پرونده ارزیابی نتایج این عملیات باز است. جبهه حزب‌الله از منظر پشتیبانی روزانه با حملات مستمر خود و خساراتی که به دشمن وارد می‌آورد، جبهه فعالی است و تاثیر بزرگی داشته و در واقع جبهه‌ای است که موجب حقارت دشمن می‌شود و این را سران اسرائیل نیز بیان کردند.

او درباره مقاومت اسلامی عراق نیز گفت: مقاومت اسلامی در عراق این هفته عملیات‌هایی را اجرا کرد که از جمله آن‌ها حمله به حیفای اشغالی و بندر اشغالی ام‌الرشراش (ایلات) بود.

رهبر انصارالله درباره پاسخ ایران به ترور شهید «اسماعیل هنیه» در تهران نیز گفت: ایران تاکید دارد که پاسخ به دشمن قطعی است و طرف آمریکایی در تلاش برای مهار این پاسخ در وضعیت آماده‌باش بزرگی است. آمریکا سعی دارد حتی برخی از حاکمیت‌های عربی را برای ممانعت از پاسخ ایران و مقابله با آن با خود همراه کند.

 

دشمن را غافلگیر خواهیم کرد

سید الحوثی درباره حمله نیروهای مسلح یمن به کشتی مرتبط با رژیم صهیونیستی گفت: نیروی دریایی یمن این هفته عملیات‌های ویژه و مهمی را اجرا کرد که از جمله آن‌ها حمله به کشتی سونیون بود که یک عملیات شجاعانه و دلاورانه بود. ۲ گروه از نیروی دریایی طی ۲ مرحله و ۲ عملیات به کشتی یورش بردند و محموله‌های داخل آن را پس از بمب‌گذاری و انفجار، منهدم کردند. از این عملیات تصاویر موثقی وجود دارد که دروغگویی آمریکا و ادعاهایش درباره هرگونه بازدارندگی در برابر عملیات‌های یمن در حمایت از فلسطین را آشکار می‌سازد.

او گفت: با وجود اینکه شکار کشتی‌ها در دریای سرخ به دلیل کاهش تعداد کشتی‌های مرتبط با دشمن بسیار کم شده اما عملیات‌ها ما به شکل موثری ادامه دارند.

رهبر انصارالله یمن درباره پاسخ به تجاوز نظامی رژیم صهیونیستی به بندر الحدیده نیز گفت: آمادگی‌ها برای پاسخ به دشمن اسرائیلی ادامه دارد و زمان آن، دشمن را غافلگیر خواهد کرد. با این حال مساله مهم‌تر برای ما ارتقای سطح عملیاتی خود در حمایت از فلسطین است.  

سید الحوثی تاکید کرد که «هیچ سقف سیاسی و یا ملاحظه دیگری وجود ندارد که بتواند مانع از عملیات‌های ما در حمایت از غزه شود و ما در هر سطحی که بتوانیم بدون هیچ تردیدی دست به عملیات می‌زنیم و با یاری خداوند برای تقویت توانایی‌ها و ظرفیت‌های خود تلاش می‌کنیم».

او درباره تاثیرات عملیات‌های نیروهای مسلح یمن علیه رژیم صهیونیستی نیز گفت: بندر اشغالی ام‌الرشراش به دلیل عملیات‌های یمن کاملا تعطیل شد و دشمن خسارات سنگینی را در آنجا متحمل شد. بیش از ۴۰ درصد کشتی‌رانی‌ها در ام الرشراش به دلیل بسته شدن کامل باب المندب به روی دشمن متوقف شد.

رهبر جنبش انصارالله یمن با اشاره به حمله موشکی اخیر مقاومت فلسطین به تل‌آویو گفت: اینکه مقاومت فلسطین پس از گذشت ۳۲۴ روز از جنگ، یافای اشغالی را با موشک‌های خود هدف قرار داد نشان‌دهنده قدرت، فعالیت و ایستادگی آن است.

الحوثی در پایان نیز از مردم یمن برای حضور در تظاهرات میلیونی فردا جمعه در صنعاء و سایر استان‌های این کشور در حمایت از فلسطین دعوت کرد.

کد مطلب: 222182
برچسب ها: رژیم صهیونیستی
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *