۰
چهارشنبه ۷ شهريور ۱۴۰۳ ساعت ۱۴:۵۲

یک پیش‌بینی مهم درباره افزایش قیمت بنزین

یک کارشناس انرژی با اشاره به اینکه حل مشکل ناترازی بنزین باید با سیاست های غیر قیمتی باشد گفت: افزایش قیمت بنزین تبعات اجتماعی دارد.
یک پیش‌بینی مهم درباره افزایش قیمت بنزین

نرسی قربان کارشناس انرژی با اشاره به اینکه حل بحران ناترازی بنزین راهکارهای متفاوتی دارد، گفت: معمولاً ناترازی در اثر بهم ریختن عرضه و تقاضا ایجاد می‌شود.

وی در گفت‌وگو با مهر ادامه داد: اکنون به دلیل افزایش جمعیت تقاضا روز به روز افزایش پیدا کرده در حالی که عرضه همان است.

وی با انتقاد از خودروهای غیراستاندارد خاطر نشان کرد: خودروهای موجود در بازار چند برابر میانگین جهانی مصرف دارند به همین دلیل تقاضا روند صعودی به خود گرفته است.

قربان اضافه کرد: متاسفانه به دلیل پالایشگاه‌ها، نفت و تحریم‌ها نتوانستیم عرضه تولید بنزین را بالا ببریم که منجر به ناترازی بنزین شده است.

وی با اشاره به اینکه برای حل بحران ناترازی بنزین دو حالت وجود دارد، خاطر نشان کرد: در این شرایط دو راهکار برای حل ناترازی بنزین وجود دارد یکی افزایش تولید و دیگری افزایش قیمت آن هم به گونه‌ای که با افت تقاضا مواجه شویم.

وی یادآور شد: به دلیل اینکه نمی‌توان قیمت‌ها را افزایش داد مجبور به در پیش گرفتن راه کارهای غیرقیمتی هستیم، به عنوان مثال خودروهای برقی را جایگزین خودروهای بنزینی کنیم که به مدت زمان طولانی نیاز دارد.

این کارشناس انرژی اضافه کرد: افزایش تولید بنزین هم راهکار ساده ای نیست زیرا نیازمند سرمایه و تکنولوژی است.

به گفته وی تنها راهکار سریع حل ناترازی بنزین افزایش قیمت است که آن هم به دلیل تبعات اجتماعی مد نظر نیست.

قربان در خاتمه اضافه کرد: افزایش تولید نیاز به پالایشگاه جدید داریم که می‌توان به عنوان راهکار طولانی مدت و مثمر به آن تکیه کرد.

کد مطلب: 222100
برچسب ها: قیمت بنزین
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *