۰
چهارشنبه ۳۱ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۱۴:۲۰

روسیه: نزدیک بود به دام مذاکرات با کی‌یف بیفتیم

«دمیتری مدودف» معاون شورای امنیت روسیه و رئیس‌جمهور سابق این کشور، امروز (چهارشنبه) گفت روسیه پیش از تحولات در کورسک واقع در خاک فدراسیون روسیه، با خطر «افتادن به دام مذاکرات» مواجه بود.
روسیه: نزدیک بود به دام مذاکرات با کی‌یف بیفتیم

رئیس‌جمهور پیشین روسیه گفت مسکو پیش از حمله اوکراین در منطقه «کورسک»، در شرف گرفتار شدن در دام مذاکرات صلح با کی‌یف بود که چشم‌انداز و پیامدهای آن نامشخص بود.

خبرگزاری اسپوتنیک گزراش داد که مدودف با انتشار مطلبی در کانال تلگرامی خود گفت: اخیرا، اگرچه به طور فرضی، خطری وجود داشت که دام مذاکرات بود و کشور ما ممکن بود در شرایط خاصی قرار بگیرد. به عبارت دیگر، مذاکرات صلح غیرضروری و زودهنگام که از سوی جامعه بین‌المللی به رژیم کی‌یف پیشنهاد و تحمیل شده بود که چشم‌اندازها و پیامدهای آن مشخص نبود.

و افزود: پس از آن که نئونازی‌ها دست به اقدامی تروریستی در منطقه کورسک زدند، همه چیز روشن شد.

این مقام روس تاکید کرد «تازمانی که دشمن تماما شکست نخورده باشد» هیچ مذاکراتی با کی‌یف در کار نخواهد بود.

مسکو پیشتر نیز اعلام کرده بود تا زمانی که کی‌یف تصرفات روسیه را در اوکراین به رسمیت نشناسد، مذاکرات صلح «بیهوده» خواهد بود.

اوکراین در ماه‌های گذشته با کمک مقامات سوئیس، کنفرانسی را در این کشور برای بررسی «فرمول صلح» ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین برگزار کرد که نتایج ملموسی به دنبال نداشت.

ارتش اوکراین طی روزهای گذشته، حمله‌ای را به منطقه کورسک روسیه انجام داد که ادعا می‌شد محل شلیک بمب‌های «سُرشی» به اوکراین بوده است. این یورش، تلفات سنگینی بر نیروهای مسلح اوکراین تحمیل کرده است. نیروی هوایی اوکراینی همچنین چند پل مهم در این منطقه را به منظور ایجاد اخلال در تامین لجستیک نیروهای روس تخریب کرده‌اند.

تحلیلگران می‌گویند، اوکراین به دلیل کمبود شدید نیروی انسانی، مهمات و تسلیحات برای تداوم حملات در خاک روسیه و حفظ تصرفات خود با دشواری‌هایی مواجه است. از سوی دیگر، این حمله که به نظر می‌رسد با هدف از بین بردن تمرکز ارتش روسیه بر حملات خود در جبهه‌های شرقی اوکراین انجام گرفت، نتوانسته مانع تداوم عملیات‌های روسیه به‌ویژه در دونتسک شود. بعد از نفوذ اوکراینی‌ها به کورسک، پیشروی روس‌ها در دونباس شدت یافته است.

کد مطلب: 221734
برچسب ها: روسیه
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *