۰
يکشنبه ۲۸ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۲۱:۲۰

طرح ترافیک جدید تهران چه زمانی نهایی می‌شود؟

مدیر عامل سازمان‌ حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران در مورد آخرین وضعیت تغییر در طرح ترافیک توضیحاتی ارائه کرد و گفت: تا بهمن ماه طرح ترافیک جدید نهایی می‌شود.
طرح ترافیک جدید تهران چه زمانی نهایی می‌شود؟
به گزارش مردم سالاری آنلاین، شهریار افندی زاده در نشست خبری عصر امروز در مورد ویژگی تراموا در تهران اعلام کرد: در سیستم‌های ریلی، تراموا به سیستم‌هایی گفته می‌شود که مانند اتوبوس با ظرفیت ۱۰‌ هزار نفر؛ اما ال آرتی بالای ۱۰ هزار مسافر حمل می‌کنند. وی گفت: قرار شد علاوه بر خطوط مترو، دو خط تراموا نیز احداث شود که در مورد قطار چرخ لاستیکی یا چرخ فلزی باید شاخص‌هایی را همچون جمعیت، مسیر ریلی و بحث ژئوتکنیکی نیز مدنظر قرار گیرد.

ایسنا در خبری نوشت:وی با بیان اینکه مسیر تهرانپارس تا امام‌ حسین (ع) برای تردد این مد حمل و نقلی پیش بینی شده و قرار است که جایگزین بی آرتی شود. او افزود: مشاور در حال بررسی شاخص‌هاست و باید تصمیم گیران در این حوزه تصمیم گیرند. خوشبختانه با هماهنگی‌های انجام شده قرار است تراموای چرخ لاستیکی وارد شود که به ما در تصمیم گیری نهایی کمک می‌کند.

مدیر عامل سازمان‌ حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران با بیان اینکه در شهرها مدهای مختلفی وجود دارد، گفت: تهران نیز لازم دارد که از مدهای مختلف استفاده کند و بعد از تصمیم گیری فاز اجرایی آغاز می‌شود.

بررسی در شورایعالی ترافیک

وی در مورد آخرین وضعیت مطالعات طرح ترافیک جدید با بیان اینکه به ۲۸ دانشگاه فراخوان دادیم، اظهار کرد: مطالعات بر اساس شاخص های مختلفی انجام‌ می‌شود.

افندی زاده تاکید کرد: تا بهمن ماه طرح ترافیک جدید نهایی می‌شود. وی ادامه داد: این موضوع باید در شورایعالی ترافیک و شورای شهر بررسی شود و تا بهمن ماه باید این طرح نهایی شود. تمام‌ تلاشمان این است که برای سال ۱۴۰۴ این طرح اجرایی شود؛ اما باید تمام مسائل و مشکلات بررسی شود.

وی در مورد ساماندهی فضای پارک خودروها اظهار کرد: ۱۲۰ هزار فضای پارک در شهر تهران شناسایی شده است. او گفت: در اسفند ماه سال گذشته سهم هر منطقه با ظرفیت ۳۰ هزار فضای پارک قراردادشان منعقد شده است. فضای پارک‌حاشیه‌ای را کنترل می‌شود و پارک دوبل را هم کنترل می‌کنند.

کد مطلب: 221571
برچسب ها: طرح ترافیک
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *