۰
يکشنبه ۲۱ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۱۴:۲۰

احمد دنیا مالی کیست؟

احمد دنیامالی به عنوان وزیر پیشنهادی ورزش، به مجلس شورای اسلامی معرفی شد.
احمد دنیا مالی کیست؟

متولد ۱۳۳۹ در انزلی؛ یک مهندس، معمار، سیاستمدار و البته یک چهره ورزشی. تحصیلاتش را در دانشگاه علم و صنعت به پایان رسانده و جالب اینجاست که همدوره محمود احمدی نژاد بوده.

یکی از خاطراتی که همیشه دارد درگیری اش با رییس جمهور سابق ایران است. یکی اصلاح طلب و دیگری اصولگرا. دنیا مالی از رفقای صمیمی سید محمد خاتمی است اما هم رزم قالیباف بوده و تقریبا و در هر انتخاباتی که قالیباف شرکت داشته، یکی از حامیان اصلی اش دنیامالی بوده.

او پیشتر عضو شورای شهر و رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران در دوره چهارم بود. وی معاونت فنی و عمرانی شهرداری تهران (مدیر عامل سازمان مهندسی و عمران) را از سال‌ ۱۳۸۴ تا ۱۳۸۸ برعهده داشته‌است. از جمله پروژه‌های دوره تصدی وی در معاونت فنی و عمرانی می‌توان به برج میلاد، تونل توحید، تونل رسالت، بوستان آب و آتش، تونل نیایش و تونل‌های جمع‌آوری آب‌های سطحی تهران اشاره کرد.

دنیامالی در سال‌های ۱۳۸۳ تا ۱۳۸۹ معاون وزارت راه و رابری و ریاست سازمان بنادر و کشتیرانی را برعهده داشته‌است.

خلاصه ای از سوابق اجرایی: 

  • معاون فنی و زیر بنایی راه آهن جمهوری اسلامی
    معاون فنی و مهندسی و عضو هیأت عامل سازمان بنادر و کشتیرانی کشور
    معاون وزیر راه و ترابری و رئیس سازمان بنادر وکشتیرانی کشور
    معاون فنی _ مهندسی شهرداری تهران
    عضو هیأت مدیره مهندسین مشاور فجر و توسعه
    وابسته به جهاد دانشگاه
    موسس و مدیر عامل شرکت سرمایه گذاری توسعه صادرات بندر انزلی
    اولین مدیر عامل منطقه ویژه اقتصادی بندرانزلی
    ریاست فدراسیون قایقرانی ایران
    عضو هیأت مدیره فدراسیون جهانی کانوئیگ(ICF)
    معاونت فدراسیون جهانی دراگون بوت
    ریاست هیات مدیره باشگاه ملوان بندر انزلی 

دنیامالی دانش آموخته رشته معماری و شهرسازی در مقطع کارشناسی ارشد از دانشگاه علم و صنعت ایران (۱۳۷۱) و دکترای برنامه ریزی شهری از دانشگاه علوم و تحقیقات ایران (۱۳۹۲)است و از ۱۳۷۱ تا ۱۳۷۴ مدرس دانشگاه علم و صنعت ایران، دانشکده معماری وشهرسازی و از ۱۳۸۷ تا ۱۳۸۹ مدرس دانشگاه آزاد اسلامی، شته معماری و شهرسازی، واحد رباط کریم بوده‌است.

اما سوابق ورزشی؛ دنیا مالی بیگانه با ورزش نیست و این مقوله را به خوبی می شناسد.

او از ۱۳۸۳ تا ۱۳۸۹ رئیس فدراسیون قایقرانی ایران بوده و همچنین عضو هیئت مدیره فدراسیون جهانی کانوئینگ (ICF)، مسئول توسعه کانوئینگ در قاره آسیا، معاون فدراسیون جهانی دراگون بوت و عضو هیئت رئیسه و خزانه دار.

قهرمانی تیم آب‌های آرام ایران در سال‌های ۱۳۸۶، ۱۳۸۸ و ۱۳۹۰ در آسیا و مدال‌های طلا در قایقرانی در بازی‌های آسیایی گوآنجو سال ۱۳۸۹ از جمله دستاوردهای دورهٔ تصدی او بر فدراسیون قایقرانی بوده‌است.

دنیامالی طی دو دوره (از ۱۳۸۵ تا ۱۳۸۶ و از ۱۳۹۴ تا ۱۳۹۶) رئیس هیئت مدیرهٔ باشگاه ملوان انزلی بوده‌است. وی هم اکنون رئیس مجمع باشگاه ملوان است.

کد مطلب: 221132
برچسب ها: احمد دنیا مالی
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *