کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

احمد دنیا مالی کیست؟

21 مرداد 1403 ساعت 14:20

احمد دنیامالی به عنوان وزیر پیشنهادی ورزش، به مجلس شورای اسلامی معرفی شد.


متولد ۱۳۳۹ در انزلی؛ یک مهندس، معمار، سیاستمدار و البته یک چهره ورزشی. تحصیلاتش را در دانشگاه علم و صنعت به پایان رسانده و جالب اینجاست که همدوره محمود احمدی نژاد بوده.

یکی از خاطراتی که همیشه دارد درگیری اش با رییس جمهور سابق ایران است. یکی اصلاح طلب و دیگری اصولگرا. دنیا مالی از رفقای صمیمی سید محمد خاتمی است اما هم رزم قالیباف بوده و تقریبا و در هر انتخاباتی که قالیباف شرکت داشته، یکی از حامیان اصلی اش دنیامالی بوده.

او پیشتر عضو شورای شهر و رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران در دوره چهارم بود. وی معاونت فنی و عمرانی شهرداری تهران (مدیر عامل سازمان مهندسی و عمران) را از سال‌ ۱۳۸۴ تا ۱۳۸۸ برعهده داشته‌است. از جمله پروژه‌های دوره تصدی وی در معاونت فنی و عمرانی می‌توان به برج میلاد، تونل توحید، تونل رسالت، بوستان آب و آتش، تونل نیایش و تونل‌های جمع‌آوری آب‌های سطحی تهران اشاره کرد.

دنیامالی در سال‌های ۱۳۸۳ تا ۱۳۸۹ معاون وزارت راه و رابری و ریاست سازمان بنادر و کشتیرانی را برعهده داشته‌است.

خلاصه ای از سوابق اجرایی: 

دنیامالی دانش آموخته رشته معماری و شهرسازی در مقطع کارشناسی ارشد از دانشگاه علم و صنعت ایران (۱۳۷۱) و دکترای برنامه ریزی شهری از دانشگاه علوم و تحقیقات ایران (۱۳۹۲)است و از ۱۳۷۱ تا ۱۳۷۴ مدرس دانشگاه علم و صنعت ایران، دانشکده معماری وشهرسازی و از ۱۳۸۷ تا ۱۳۸۹ مدرس دانشگاه آزاد اسلامی، شته معماری و شهرسازی، واحد رباط کریم بوده‌است.

اما سوابق ورزشی؛ دنیا مالی بیگانه با ورزش نیست و این مقوله را به خوبی می شناسد.

او از ۱۳۸۳ تا ۱۳۸۹ رئیس فدراسیون قایقرانی ایران بوده و همچنین عضو هیئت مدیره فدراسیون جهانی کانوئینگ (ICF)، مسئول توسعه کانوئینگ در قاره آسیا، معاون فدراسیون جهانی دراگون بوت و عضو هیئت رئیسه و خزانه دار.

قهرمانی تیم آب‌های آرام ایران در سال‌های ۱۳۸۶، ۱۳۸۸ و ۱۳۹۰ در آسیا و مدال‌های طلا در قایقرانی در بازی‌های آسیایی گوآنجو سال ۱۳۸۹ از جمله دستاوردهای دورهٔ تصدی او بر فدراسیون قایقرانی بوده‌است.

دنیامالی طی دو دوره (از ۱۳۸۵ تا ۱۳۸۶ و از ۱۳۹۴ تا ۱۳۹۶) رئیس هیئت مدیرهٔ باشگاه ملوان انزلی بوده‌است. وی هم اکنون رئیس مجمع باشگاه ملوان است.


کد مطلب: 221132

آدرس مطلب :
https://www.mardomsalari.ir/news/221132/احمد-دنیا-مالی-کیست

مردم سالاری آنلاين
  https://www.mardomsalari.ir