۰
پنجشنبه ۱۱ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۰۹:۴۵

زلنسکی: انتخابات آمریکا یک چالش برای اوکراین است

رئیس‌جمهور اوکراین ضمن اذعان به اینکه انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا «چالشی» برای اوکراین است، گفت که با تیم نامزدهای انتخاباتی درخصوص همکاری‌های آتی باید گفت‌وگو کرد.
زلنسکی: انتخابات آمریکا یک چالش برای اوکراین است

ایسنا نوشت:
، انتخابات ریاست‌جموری ۲۰۲۴ آمریکا با حضور «دونالد ترامپ» نامزد حزب جمهوری‌خواه و احتمالا «کامالا هریس» به عنوان نامزد حزب دموکرات در پنجم نوامبر (۱۵ آبان) برگزار خواهد شد و در عین حال به یکی از نگرانی‌ها و دل‌مشغولی‌های اوکراین بدل شده است زیرا بسیاری بر این باورند که اگر ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا وارد کاخ سفید شود، احتمالا جنگ به ضرر اوکراین و یا حتی با واگذاری برخی قلمروهای این کشور به روسیه تمام شود.

«ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین در گفت‌وگو با خبرگزاری فرانسه بیان کرد: «انتخابات آتی ریاست‌جمهوری آمریکا چالشی برای کی‌یف است.»

او در ادامه افزود: «ما نمی‌توانیم در هیچ انتخاباتی نفوذ کنیم اما انتخابات ایالات متحده امروز برای ما یک چالش است و خطراتی دارد که شاید هیچ یک از ما نتواند آن‌ها را پیش‌بینی کند.»

آمریکا به عنوان حامی اصلی جنگ اوکراین، ده‌ها میلیارد دلار کمک نظامی به کی‌یف سرازیر کرده و یکی از نگرانی‌های اوکراین در صورت پیروزی دونالد ترامپ، قطع این بودجه‌ها و کمک‌های مالی است.

زلنسکی خاطر نشان کرد که تیمش با ستاد انتخاباتی هریس و ترامپ در ارتباط است.

وی گفت: «من به عنوان رئیس‌جمهور اوکراین باید گفت‌وگویی با تیم انتخاباتی هم ترامپ و هم هریس برگزار کنم. ما باید این گفت‌وگوها را داشته باشیم تا ببینیم که آینده ما در صورت پیروزی هر طرف چگونه خواهد بود.»

کد مطلب: 220550
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *