کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

زلنسکی: انتخابات آمریکا یک چالش برای اوکراین است

11 مرداد 1403 ساعت 9:45

رئیس‌جمهور اوکراین ضمن اذعان به اینکه انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا «چالشی» برای اوکراین است، گفت که با تیم نامزدهای انتخاباتی درخصوص همکاری‌های آتی باید گفت‌وگو کرد.


ایسنا نوشت:
، انتخابات ریاست‌جموری ۲۰۲۴ آمریکا با حضور «دونالد ترامپ» نامزد حزب جمهوری‌خواه و احتمالا «کامالا هریس» به عنوان نامزد حزب دموکرات در پنجم نوامبر (۱۵ آبان) برگزار خواهد شد و در عین حال به یکی از نگرانی‌ها و دل‌مشغولی‌های اوکراین بدل شده است زیرا بسیاری بر این باورند که اگر ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا وارد کاخ سفید شود، احتمالا جنگ به ضرر اوکراین و یا حتی با واگذاری برخی قلمروهای این کشور به روسیه تمام شود.

«ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین در گفت‌وگو با خبرگزاری فرانسه بیان کرد: «انتخابات آتی ریاست‌جمهوری آمریکا چالشی برای کی‌یف است.»

او در ادامه افزود: «ما نمی‌توانیم در هیچ انتخاباتی نفوذ کنیم اما انتخابات ایالات متحده امروز برای ما یک چالش است و خطراتی دارد که شاید هیچ یک از ما نتواند آن‌ها را پیش‌بینی کند.»

آمریکا به عنوان حامی اصلی جنگ اوکراین، ده‌ها میلیارد دلار کمک نظامی به کی‌یف سرازیر کرده و یکی از نگرانی‌های اوکراین در صورت پیروزی دونالد ترامپ، قطع این بودجه‌ها و کمک‌های مالی است.

زلنسکی خاطر نشان کرد که تیمش با ستاد انتخاباتی هریس و ترامپ در ارتباط است.

وی گفت: «من به عنوان رئیس‌جمهور اوکراین باید گفت‌وگویی با تیم انتخاباتی هم ترامپ و هم هریس برگزار کنم. ما باید این گفت‌وگوها را داشته باشیم تا ببینیم که آینده ما در صورت پیروزی هر طرف چگونه خواهد بود.»


کد مطلب: 220550

آدرس مطلب :
https://www.mardomsalari.ir/news/220550/زلنسکی-انتخابات-آمریکا-یک-چالش-اوکراین

مردم سالاری آنلاين
  https://www.mardomsalari.ir